Tämän A6 4G C7 vm 2012 kanssa on "pieniä" käynnistysongelmia. Välillä starttinappi on mykkä, eikä siitä tapahdu mitään ja kun vika ei ole päällä, niin lähtee kuin palmun alta. Jarruvalokytkin ainakin oli rikottu, mutta sen vaihtaminen näiden koodien luvun jälkeen OEM-osaan ei ainakaan kokonaan ratkaissut ongelmaa. Vikakoodejakin on niin, että muille riittää...
Eli koodeja tai muita ongelmia on. Nämä ovat pysyviä:
- sisäkosteusanturista - varaosaa odotellaan
- ilmanlaatuanturista ei ole koodia, mutta näyttää yli 30 asteen pakkasta ja 0,5% suhteellista kosteutta - varaosaa odotellaan
- airbagikin tuossa listalla on, mutta hansilaslokero on repsikan penkillä, joten on/off kytkin on irti liittimestä
- parkkitutkan anturi edessä korjataan, kun auto saadaan ensin luotettavasti käynnistymään joka kerta
- lisäksi on hämäriä "Function Restriction due to Faults in Other Modules" -koodeja esimerkiksi moottorilla. Miten näitä pitäisi lähteä ratkomaan?
Tuulilasin edessä oleva kaukalo on varmaankin tulvinut joskus ja sen pohjalla on "kiva" kerros isänmaata. Lattialla sisällä oli pari senttiä vettä ja nyt potilasta kuivatellaan sisällä... Aika kosteana paikat ovat olleet, kun vararengassyvennyksen PR-kooditarrakin on homepilkkuja täynnä.
Liitteenä pari listausta vikakoodeista. Ensimmäisessä on ne koodit, jotka ovat pysyviä. Toinen listaus on otettu pari tuntia myöhemmin. Auto seisoi sisällä ja itse googlailin vikakoodien merkitystä. Autolle palattuani se ei suostunut (taaskaan) käynnistymään. Luin vikakoodit, joita oli tullut roppakaupalla lisää. Vikakoodien lukemisen jälkeen (en nollannut niitä) auto käynnistyi kuin palmun alta.
Nollauksen jälkeen: Scan-WAUZZZ4G3CN135790-20221006-2137-302334km-187861mi.txt
Pari tuntia myöhemmin: Scan-WAUZZZ4G3CN135790-20221006-2350-302334km-187861mi.txt
Kaveria koitan jeesata. Harmittaa hänen puolesta, ettei heti oireiden alettua vaivata palauttanut autoa liikkeeseen vaan piti suunsa liian pitkään kiinni.
Tämä oli käynyt jo jollain korjaamolla, missä joku "markan Marko" oli vaihtanut tuon jarruvalokytkimen tarvikeosaan. En ymmärrä miksi se uusikin oli kappaleina siellä, mutta sen vaihtaminen ehjään ei ratkaissut tätä starttiongelmaa.
Eli koodeja tai muita ongelmia on. Nämä ovat pysyviä:
- sisäkosteusanturista - varaosaa odotellaan
- ilmanlaatuanturista ei ole koodia, mutta näyttää yli 30 asteen pakkasta ja 0,5% suhteellista kosteutta - varaosaa odotellaan
- airbagikin tuossa listalla on, mutta hansilaslokero on repsikan penkillä, joten on/off kytkin on irti liittimestä
- parkkitutkan anturi edessä korjataan, kun auto saadaan ensin luotettavasti käynnistymään joka kerta
- lisäksi on hämäriä "Function Restriction due to Faults in Other Modules" -koodeja esimerkiksi moottorilla. Miten näitä pitäisi lähteä ratkomaan?
Tuulilasin edessä oleva kaukalo on varmaankin tulvinut joskus ja sen pohjalla on "kiva" kerros isänmaata. Lattialla sisällä oli pari senttiä vettä ja nyt potilasta kuivatellaan sisällä... Aika kosteana paikat ovat olleet, kun vararengassyvennyksen PR-kooditarrakin on homepilkkuja täynnä.
Liitteenä pari listausta vikakoodeista. Ensimmäisessä on ne koodit, jotka ovat pysyviä. Toinen listaus on otettu pari tuntia myöhemmin. Auto seisoi sisällä ja itse googlailin vikakoodien merkitystä. Autolle palattuani se ei suostunut (taaskaan) käynnistymään. Luin vikakoodit, joita oli tullut roppakaupalla lisää. Vikakoodien lukemisen jälkeen (en nollannut niitä) auto käynnistyi kuin palmun alta.
Nollauksen jälkeen: Scan-WAUZZZ4G3CN135790-20221006-2137-302334km-187861mi.txt
Pari tuntia myöhemmin: Scan-WAUZZZ4G3CN135790-20221006-2350-302334km-187861mi.txt
Kaveria koitan jeesata. Harmittaa hänen puolesta, ettei heti oireiden alettua vaivata palauttanut autoa liikkeeseen vaan piti suunsa liian pitkään kiinni.
Tämä oli käynyt jo jollain korjaamolla, missä joku "markan Marko" oli vaihtanut tuon jarruvalokytkimen tarvikeosaan. En ymmärrä miksi se uusikin oli kappaleina siellä, mutta sen vaihtaminen ehjään ei ratkaissut tätä starttiongelmaa.
Comment