Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S6 ovet pysyvästi lukossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 S6 ovet pysyvästi lukossa

    Mulla on autossa joku ongelma, että akku tyhjenee kolmessa päivässä. Sitä piti tutkia nyt tänä viikonloppuna. Tuli kuitenkin toinen ongelma-akku loppui kun olis työmatkalla pari viikkoa ja nyt ovia ei saa mitenkään auki. Nuppi ei tule ulos mistään ovesta vaikka kuinka avaimesta kääntäisi. Pitäisi ilmeisesti toimia vaikka virtaa ei olisikaan? Nyt ei kuitenkaan toimi, ei edes takaluukku.

    Olisi siis hyvät neuvot kalliit. Millä pääsen autoon sisälle? Akkukin on takapenkin alla ja etuluukunkin avaaminen ei liene ihan helppoa? Sieltähän voisi sitten antaa lisävirtaa ja saisiko ovet sitten auki? Vai pitää hajoittaa sivuikkuna?

    Apuva!!!!!

  • #2
    Elä hyvä mies sivuikkunaa hajota! Tuulilasi on halvin uusata!

    Comment


    • #3
      Pääseekö esim. tööttiin kiinni, siinä on mahdollisesti paikka mistä voisi ulkoa käsin syöttää varovasti apuvirtaa esim. laturilla?

      Comment


      • #4
        Ei akkuvirta saa vaikuttaa oven lukkojen aukeamiseen avaimella. Olisko vaan pakkaset tehneet suojakelin jälkeen temput. Koitahan antaa vähän lämpöä vaikka perinteisellä "pakastepussi-täynnä-kuumaa-vettä" metodilla.

        Comment


        • #5
          Missähän tuossa autossa mahtaa tuo torvi sijaita? Voi olla vaikea päästä siihenkin kyllä käsiksi, kun auto on nyt pari viikkoa ollut ulkona ja lumihangessa. Virran syöttäminkö sitten auttaisi?

          Comment


          • #6
            Ei minunkaan mielestä akkuvirta pitäisi vaikuttaa lukkojen aukeamiseen mutta ei ole lukko jäässä. Ei siis aukea kuskin ovesta, kartan lukijan ovesta eikä takaluukusta. Yksikään ei ole jäässä.

            Comment


            • #7
              Joo, ei vaikuta virrattomuus lukkoihin. Olen esim. ottanut autosta akun mukaan lataantumaan ja avaimella ovet lukkoon ja myöhemmin sitten auki.

              Koitas ruikkii sinne lukkopesään jotain öljyä jos ovat vaan niin "ruosteessa" jos käytät keskuslukitusta aina kauko-ohjaimesta.

              Töötti sijaitsee about suoraan turbon alapuolella, mutta melkeen samalla vaivalla taiteilee konepellin avaus klipsit auki asentoon. Onko moottoritilan alapuolinen suojamuovi paikoillaan?
              Viimeksi muokannut quattro20v; 21.1.2011, 18:10.

              Comment


              • #8
                Itellä tälläkin hetkellä omasta C4 S6 autosta akku vallan eri paikassa missä itse auto ja hyvin saa kuskin ovesta lukon avattua avaimella. Lukkosulaa/öljyä pesään kuten edellä jo mainittukin.

                Yks vaihtoehto on koittaa lasin ja oven saumasta metalliliuskalla missä jokin koukku päässä niin nyppästä nuppia ylös. Poliisilta noita ainakin löytyy =). Useasti on tullut oltua mukana porukassa missä soitettu poliisiin kaupan parkkipaikalta että avaimet roikkuu tuolla auton virtalukossa, me täällä lasin takana ulkona ja ovet lukossa =). Tulevat jos ei ole kiirettä. Kaffeerahat kannattaa yritää tarjota pojille mutta valtion virkamies ei kyllä yleensä ota vastaan tuosta mitään korvausta.

                Comment


                • #9
                  Ei ole kauko-ohjattavaa keskuslukitusta ja joka päivä olen avaimella avannut onnistuneesti. Ei ole vika rasvauksessa tai sitten on mystisellä tavalla kaikista lukoista rasvat kadonneet yhdellä kertaa ;(

                  Comment


                  • #10
                    Kääntyykö siis avain lukkopesässä ihan normaalisti?

                    Comment


                    • #11
                      Töötin johdostahan ei ole mitään hyötyä virran syöttämiseen, kun ei töötille tule tietääkseni jatkuvaa virtaa. Sensijaan virtaa voi syöttää helpoiten peräkoukun rasiasta, mikäli sinne tulee jatkuva virta, taikka vaikka startin navasta (pohjapanssari irti).

                      Comment


                      • #12
                        Ettei vain alipainepumppu pörise vetäen tappeja alas jolloin on vaikea vääntää avaimella lukkosylinteriä, samasta syystä tyhjentää akkua. Ainakin vanhemmissa malleissa jos joku alipaineletku haurastui ja alkoi vuotaa pumppu jäi huutamaan.

                        Konepellin avaaminen alakautta on helpompaa kuin tuntemattoman lukkomekanismin ronkkiminen ovissa, siis jos ongelma on tosiaan siinä että pitää ladata akkua.

                        Comment


                        • #13
                          Yritänpä huomenna tuota etuluukun avaamista alakautta. Onkos se alipainepumppu takapenkin alla vai missä. Tuohan voisi tosiaankin olla akun tyhjenemisen syy. Eli jos pääsen jotenkin sisään ja akkuun virtaa niin sitten ovet lukkoon ja sisällä kuuntelee pöriseekö pumppu. Niinkö menis? Se pumppu kuluttaa sen verran virtaa, että akku tyhjenee kolmessa päivässä jos auto seisoo paikallaan?

                          Comment


                          • #14
                            Jos sivuvilkun saa helpolla auki (ehjänä), niin olen kuullut sen johdosta jonkun syöttäneen akulle virtaa. Siinä on kyllä sellainen lanka, että ei se paljon virtaa kestä, mutta jos on aikaa odottaa, niin ehkäpä pikku akkulaturilla voisi onnata.

                            Mulla teki Urssissa ton tempun kanssa kerran taannoin talvella, mutta silloin sain ovenlukon virkoamaan, kun posotin sisätilalämppäria vuorokauden yhtä soittoa. => sain oven auki => konepellin auki ja akkulaturin kiinni siihen apukäynnistinnapaan. Lähti vartin kuluttua ihan kiltisti käymään ja ajelin siitä sitten saman tien akkukauppaan.

                            Comment


                            • #15
                              Jos sivuvilkun saa helpolla auki (ehjänä), niin olen kuullut sen johdosta jonkun syöttäneen akulle virtaa.
                              Sähkökaaviosta katsottuna taas sivuvilkuille tulee jatkuva maa ja katkottu jännite, joten ei onnistu sen kautta virran syöttäminen.

                              Comment


                              • #16
                                Kuskin puolen kiinnitysklipsin voi saada myös maskin kautta auki jos on tarpeeksi jäykkää rautalankaa/jotain sellaista mikä mahtuu maskin välistä ja ei anna periksi kun yrittää vetää sitä. Niitä klipsejä pitää sitten vääntää keskelle päin että aukeaa. Pelkääjän puolella taitaa olla suodatin kotelon imuputki edessä.

                                Alakautta olen käyttänyt hylsysarjan jatkoja millä niistä on saanut sopivan mitattaisen kyseiseen hommaan. Ota joku hyvä valo mukaan että näet edes jotain sieltä auton alta. ;)

                                Comment


                                • #17
                                  Ei taida k-lukon pumppu kestää monen päivän yhtäjaksoisia pörinöitä eli jos on pöristäkseen niin kyllä se kyrvähtää ennen kuin akku on tyhjä.

                                  Takapenkin alla apukuskin puolellahan se on ihan akun vieressä äänenvaimennusvaahtokumin suojissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos on kahdet avaimet autoon niin pyydä kaveri mukaan kääntämään toista lukkoa samaan aikaan. Jos siellä onkin vaan jostain luukusta mikrokytkin jumissa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos auton alta virtaa haluaa syöttää, niin ihan laturin piuhasta syöttäisin.

                                      Mutta lukot on kyllä mekaaniset avaimella käännettäessä, eli jotain on shaibana kaikissa tai sitten et käännä tarpeeksi. Tosin ei olisi uutta, että hapettuvat jumiin kun niitä ei ikinä käytetä.

                                      Takaluukun lukko jos on C4:ssa vielä samaa kuin C3:ssa, niin jos sen saa käännettyä asentoon klo 2 / klo 8, niin silloin väkisinkin avautuu painamalla tai muuten se ei ole koskaan auennutkaan.

                                      Eli älähän nyt hätäile vasaroiden kanssa. Kokeile nyt vielä kerran niitä lukkoja avaimella ajatuksen kanssa.
                                      Viimeksi muokannut jasso; 22.1.2011, 00:40.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                        Jos on kahdet avaimet autoon niin pyydä kaveri mukaan kääntämään toista lukkoa samaan aikaan. Jos siellä onkin vaan jostain luukusta mikrokytkin jumissa.
                                        Kokelitu ei vaikutusta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                          Jos auton alta virtaa haluaa syöttää, niin ihan laturin piuhasta syöttäisin.

                                          Mutta lukot on kyllä mekaaniset avaimella käännettäessä, eli jotain on shaibana kaikissa tai sitten et käännä tarpeeksi. Tosin ei olisi uutta, että hapettuvat jumiin kun niitä ei ikinä käytetä.

                                          Takaluukun lukko jos on C4:ssa vielä samaa kuin C3:ssa, niin jos sen saa käännettyä asentoon klo 2 / klo 8, niin silloin väkisinkin avautuu painamalla tai muuten se ei ole koskaan auennutkaan.

                                          Eli älähän nyt hätäile vasaroiden kanssa. Kokeile nyt vielä kerran niitä lukkoja avaimella ajatuksen kanssa.
                                          Olen kyllä avannut takaluukun aikaisemmin avaimella ja on auennut. Nyt kyllä pyörii ihan normaalisti mutta ei jostain syystä avaa takaluukua. Käyttäytyy nyt ihan samalla tavalla kun joskus minulla vuoti se alipaine sylinteri siellä takaluukussa. Fiksuna menin kääntämään avaimella takaluukun lukkoon ja sitten jossain vaiheessa takaluukku olikin sitten kokonaan jumissa. Tuolloin pääsi kuitenkin sisään muista ovista ihan normaalisti. Nyt ei pääse mistää ovesta vaikka avain tosiaankin kääntyy ihan normaalisti lukoissa.

                                          Etuluukkua ei ainakaan minun kyvyilläni saa millään auki alapuolesta kun auto on ulkona lumihangessa. Eihän alhaalta edes nää vaijeria kun on muuta hööbeliä niin paljon edessä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei sitä vaijeria pääsekkään vetämään vaan sun pitää vääntää niistä klipseistä mihin se vaijeri kiinnittyy. Ensin toinen puoli ja sitten toinen puoli. Ja ne kyllä näkyy kun oikein tiiraa sieltä alta, ei kyllä ole ihan tosta noin vain homma mutta on kyllä tehtävissä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onko nyt varmaa, ettei ovet ole jäässä? Kahvasta sitä ei nimittäin näe.
                                              Outoa on se, että joka ovi olisi jäätyny.

                                              Olen minäkin kömpiny apukuskin puolelta tänä talvena sisään kun kuskin ovi on ollut jäässä. Sisäpuolelta onkin sitten auennut.

                                              Mekaaniset lukothan näissä kuitenkin vielä on, jossa alipaine vain toimii keskuslukon voimana.

                                              Comment


                                              • #24
                                                On ollut aika kivat kelit viimeset kaksi viikkoa, jäätävää sadetta yms. muuta kivaa. Että jos joskus joku voi olla jäässä niin nyt. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alipaine pumppu varmaan jumissa, tekee tuollaista kun tulee vikaa.
                                                  Joskus jäi itellä jumiin ja ei sitten muuten aukea.
                                                  Jos sais sulakkeen poltettua siltä pumpulta niin vois ovet avata.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jos akku on zip, niin ei pumpunkaan luulisi pyörivän. Ja on siinä muutenkin aikakatkaisu, jos jää pumppaamaan. Eli kyllä se sammuu itsestään hetken päästä tai vähintäänkin sulaa väljäksi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Homma hanskassa. Sain laturilla virtaa startin kautta. Se oli kaikista helpointa, kun on tuossa alimmaisena tyrkyllä. Sitten aukes heti avaimella. Nyt jätin etuluukun auki varmuuden vuoksi kun ovet on lukossa. Näkeepähän aukeeko vielä huomennakin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jos menee rikkomishommiksi, niin löytyy kierros sähkölaseja c4-koriin, 200e

                                                        E: eipä näköjään mennytkään. Kannattaa varmaan ottaa vähän ovipahvia pois ja tutkia että miksi niitä ovia ei avaimella saanut auki. Ikävä ominaisuus tuollaisessa tilanteessa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tää on kyllä aika mielenkiintoinen vika, olis kiva kuulla mikä sen oikeasti aiheutti.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jotain siellä on nyt kyllä omituista. Kahva, lukko ja nuppi kun on mekaanisesti yhdessä itse lukkomokkulan kanssa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X