Kirjoittelen tästä vähän tarinaa, niin jää jälkipolville vinkkejä ja toivottavasti tätä kautta saan niitä vinkkejä itsekin.
Kyseessä siis ihan alkupään -03 Touareg 3.2V6 bensakoneella. Ilmajousilla, muuten perusvarusteilla, siistissä kunnossa.
VOLKSWAGEN TOUAREG (I)
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 20030131
Alustan nro: WVGZZZ 7L Z 3D004642
Sylinteritilavuus: 3189
Moottorin koodi: AZZ
kW: 162
Kaikissa tietolähteissä AZZ moottori on V6, mutta jo puolien asennosta koneen päällä voinee päätellä sen kuitenkin olevan VR6. Tämä puolestaan tarkoittaa että tyypillisesti jakoketju venyy ja jossain vaiheessa ajo loppuu. Ei kuitenkaan vielä, sillä vikakoodit kun nollaa se sytyttää vikavalon vasta n. 100km jälkeen.
VCDS näyttää 208 ja 209 kanaville Idle Stabilization -10.0KW, Googlaillen tuo arvo saisi olla +-8. Moottori kuitenkin käy hiljaa ja nätisti. Isoin projekti siis tulee olemaan moottorin käyttäminen kokonaan irti, ketjun ollessa vaihteiston puolella.
Mutta on tässä tietysti muitakin murheita, esim. toinen takapää laskee parkkipaikalla seistessä joten joku siellä vähän vuotaa. Onneksi osia löytyy edullisesti sekä uutena että käytettynä. Mm. molemmat takatolpat Saksasta posteineen 90e ja tuo puuttuva puskurin valonpesimen suoja Kiinasta 3e :)
Kyseessä siis ihan alkupään -03 Touareg 3.2V6 bensakoneella. Ilmajousilla, muuten perusvarusteilla, siistissä kunnossa.
VOLKSWAGEN TOUAREG (I)
Valm.kuukausi: -
Rekisteröintipvm: 20030131
Alustan nro: WVGZZZ 7L Z 3D004642
Sylinteritilavuus: 3189
Moottorin koodi: AZZ
kW: 162
Kaikissa tietolähteissä AZZ moottori on V6, mutta jo puolien asennosta koneen päällä voinee päätellä sen kuitenkin olevan VR6. Tämä puolestaan tarkoittaa että tyypillisesti jakoketju venyy ja jossain vaiheessa ajo loppuu. Ei kuitenkaan vielä, sillä vikakoodit kun nollaa se sytyttää vikavalon vasta n. 100km jälkeen.
VCDS näyttää 208 ja 209 kanaville Idle Stabilization -10.0KW, Googlaillen tuo arvo saisi olla +-8. Moottori kuitenkin käy hiljaa ja nätisti. Isoin projekti siis tulee olemaan moottorin käyttäminen kokonaan irti, ketjun ollessa vaihteiston puolella.
Mutta on tässä tietysti muitakin murheita, esim. toinen takapää laskee parkkipaikalla seistessä joten joku siellä vähän vuotaa. Onneksi osia löytyy edullisesti sekä uutena että käytettynä. Mm. molemmat takatolpat Saksasta posteineen 90e ja tuo puuttuva puskurin valonpesimen suoja Kiinasta 3e :)
Comment