Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8 Turbo Q 2001

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 1.8 Turbo Q 2001

    Moottorinohjainlaite antaa virheilmoitusta ( ODB ) että ohjainlaite on viallinen. ohjainlaitteessa on LMS lastu ja heidän mukaan "chippaus" ei takulla aiheuta mitään virheitä. Lupasivat kyll asentaa ohjelman veloituksetta uudestaan jos on tarve. No Airiston Autosta ilmoitettiin uuden ohjainlaitteen hinnaksi n.1300 eur. Onko kenelläkään ollut vastaanlaista ongelmaa. Auto toimii kaikinpuolin moitteitta ja kaikki päästöarvot ym on todella hyvät. Alkaa jo hieman mietityttämään että onko toi Audi mitään muuta kuin nimi. Aika paljon erinnlaisia sähköongelmia taitaa audeissa esiintyä. kallis auto ostettaessa ja ylläpitokustannukset alkavat olemaan todella kalliita. Aikaisemmin japseilla ajanut, eikä mitään vikoja..

    #2
    No arvatenkaan se ei LMS:n mielestä voi johtua siitä, että ovat roplanneet ecua. Ei kai se todennäköinen vian syy olekaan, jos olet jo hyvän tovin ajanut lastutellu autolla ongelmitta. Tuon ikäisessä autossa pitäisi ohjainlaitteen kuitenkin toimia... Jos ei paikallinen liike halua tulla vastaan, niin voithan tehdä tiukan soiton maahantuojalle ja vaatia heitä tulemaan vastaan kustannuksissa :) Lastutetun auton kanssa voi tietty olla vähän hankalaa vaatia mitään.

    Comment


      #3
      Jostain minulle on syntynyt mielikuva, että lastun epäonnistunut tarkistesumma aiheuttaisi juurikin tuonlaisen virheen. Tällaiset kokemukset oli kai BSR:n lastuista. Kenties lastun ohjelmoinnissa menny bitti poikittain? Onnistunut MTM:n lastutus ei tuota todellakaan tee, joten lastun tarkistuttaisin ekana.

      Comment


        #4
        Ei ehkä ihan suoraan aiheeseen liittyen, mutta hiukan sivuten kuitenkin..

        Silmiin osui joku aika sitten jonkun alan asiantuntijan visio siitä millaisia ongelmia nykyiset, paljon erilaista softaa, tietotekniikkaa ja elektroniikkaa sisältävät autot tuovat tullessaan.

        Visio ei ollut kovin ruusuinen sen suhteen mitä on edessä kun nykyautot pikkuhiljaa vanhenevat ja jossain siinä noin 10v iässä alkaa elektroniikka ym tekniikka repsahtamaan.
        Tiedossa olisi ikääntyvien autojen omistajille aivan uudenlaisia "vanhan auton ongelmia"..ja ennenkaikkea aivan toisen luokan kustannuksin.

        Viat olisivat siis noita elektroniikkavikoja ja kustannukset suuret sen takia että pääosa ko komponenteista ovat sen laatuisia että ainoa tapa korjata ne on vaihtaa yksittäisen hajonneen komponentin sijaan jokin suurempi kokonaisuus jonka yksi osanen hajonnut komponentti on.

        Eli siis juuri otsikon mukaisia vikoja..joiden korjaaminen vaatii jonkin kokonaisuuden vaihtamista, hintaluokan ollessa juuri tuota 1000e ja + luokkaa.

        Sitä en osaa arvioida kuinka todellinen tuo visio voisi olla, mutta ilmeisesti ainakin jonkun mielestä hyvinkin mahdollista tulevaisuutta.

        Comment

        Working...
        X