Hei,
Ongelma alkoi yhtenä aamuna, nakkasin kotteron käyntiin ja ihmettelin hyvin vaimeaa "ininää". En kiinnittänyt suurempaa huomiota.
Myöhemmin ääni suureni ja suureni. Paikallistin ininän ohjaustehostimelle. No tarkistelin nesteet ja näytti minimirajaa.
Lähdin hakemaan tehostinöljyä. Pihassa totesin että öljy on max merkissä - no enpä lisännyt.
Ajelin kotiin ja ääni senkuin yltyi, viimeisellä kilometrillä jo ohjaus tuntui jäykältä välillä ja tehostin taisi vedellä aivan viimeisiään.
Tutkailin sen verran vielä pihassa että ohjaustehostinneste säilion avatessani siellä käy aivan järkyttävä kuhina, öljy suorastaan "kiehuu" siellä. Eli käsittääkseni ilmaa tulee jostain, mutta mistä?
Pumppu nyt oli sökö aivan takuuvarmasti koska huuto oli sen verran kovaa. Hain eilen uuden tehostajan. Asensin paikallaan mutta vika on täysin sama, ainoastaan ininä hiljeni mutta eiköhän se uusikin pumppu tuosta porsi aika pian jos antaa huutaa. Sillä en nyt ole käynnissä käytellytkään kuin testaillu välillä.
Käsittääkseni säiliöltä pumpulle menevä letku on imuletku ja jos siellä vuoto olisi niin säiliössä kävisi kuplinta. Letku kuitenkin käyty läpi ja vuotoja ei löytynyt.
Tehostajan puolelta molempiin liitoksiin on vaihdettu tiivisteet ja laitettu vielä kuminen O-rengas väliin. En tiedä onko hyvä vai huono mutta ei se siitä ainakaan enää vuoda.
Joku pelotteli ohjausvaihteella josko se sieltä vuotaisi mutta mistä se nyt voisi vuotaa? Säiliössä kuitenkin öljyt pysyy eikä useammankaan päivän aikana sieltä häviä minnekkään.
Mistähän tuota vuotoa voisi lähteä etsimään?
Ei ihan summanmutikassa viitsisi lähteä arvailemaan, osat maksaa kutakuinkin hunajaa.
Ongelma alkoi yhtenä aamuna, nakkasin kotteron käyntiin ja ihmettelin hyvin vaimeaa "ininää". En kiinnittänyt suurempaa huomiota.
Myöhemmin ääni suureni ja suureni. Paikallistin ininän ohjaustehostimelle. No tarkistelin nesteet ja näytti minimirajaa.
Lähdin hakemaan tehostinöljyä. Pihassa totesin että öljy on max merkissä - no enpä lisännyt.
Ajelin kotiin ja ääni senkuin yltyi, viimeisellä kilometrillä jo ohjaus tuntui jäykältä välillä ja tehostin taisi vedellä aivan viimeisiään.
Tutkailin sen verran vielä pihassa että ohjaustehostinneste säilion avatessani siellä käy aivan järkyttävä kuhina, öljy suorastaan "kiehuu" siellä. Eli käsittääkseni ilmaa tulee jostain, mutta mistä?
Pumppu nyt oli sökö aivan takuuvarmasti koska huuto oli sen verran kovaa. Hain eilen uuden tehostajan. Asensin paikallaan mutta vika on täysin sama, ainoastaan ininä hiljeni mutta eiköhän se uusikin pumppu tuosta porsi aika pian jos antaa huutaa. Sillä en nyt ole käynnissä käytellytkään kuin testaillu välillä.
Käsittääkseni säiliöltä pumpulle menevä letku on imuletku ja jos siellä vuoto olisi niin säiliössä kävisi kuplinta. Letku kuitenkin käyty läpi ja vuotoja ei löytynyt.
Tehostajan puolelta molempiin liitoksiin on vaihdettu tiivisteet ja laitettu vielä kuminen O-rengas väliin. En tiedä onko hyvä vai huono mutta ei se siitä ainakaan enää vuoda.
Joku pelotteli ohjausvaihteella josko se sieltä vuotaisi mutta mistä se nyt voisi vuotaa? Säiliössä kuitenkin öljyt pysyy eikä useammankaan päivän aikana sieltä häviä minnekkään.
Mistähän tuota vuotoa voisi lähteä etsimään?
Ei ihan summanmutikassa viitsisi lähteä arvailemaan, osat maksaa kutakuinkin hunajaa.
Comment