Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4f 3,2 moottorin vikavalo..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4f 3,2 moottorin vikavalo..

    Moi,
    Onko kenelläkääm hajua, tai parempaa tietoa?
    Eli moottorin vikavalo syttyy, ja sammuu käynnistysten yhtyedessä.
    Voi palaa esim yhden päivän, ja sitteen taas seuraavana päivänä ei?
    Auto käy ja kukkuu ihan normaalisti..
    Kävin näyttämässä tutlla Sutipuu Oyssä, ja sanoi että ongelma voisi hävitä softapäivityksellä?
    Osaako kukaan jeesaa, miten edetä/missä olisi kohtuu hintaista käydä hoitamassa ongelmaa?
    Kiitokset etukäteen.

    #2
    Vikakoodit?

    Comment


      #3
      Vikakoodit lukuu VCDS testerillä tai Audin omalla.

      Comment


      • #4
        Jos vikavaloa yritetään sammuttaa softapäivityksellä niin se kertoo paljon osaamisen tasosta. Puuttuko osaaminen, joka tarvitaan vian löytämiseen.

        Softapäivityksen syynä voivat olla siihen tehdyt parannukset tai korjaukset.
        Softa ei kuitenkaan kulu tai vikaannu. Se pysyy samanlaisena. Jos siinä on vika, se on ollut siinä alusta asti.

        Tässä tapauksessa vikavalo ei ole aina palanut. Jossain on siis tapahtunut muutos, mutta softassa se ei voi tapahtua. Se on tapahtunut softan ulkopuolella. Sitä muutosta pitäisi etsiä, eikä toivoa, että se häviää tekemällä toinen muutos, softapäivitys.

        Comment


        • #5
          Vikakoodit on tosiaan siis luettu jo. Unohdin kiireessä mainita.
          Eli ovat seuraavat:
          18438 - 18436 - 18447 Intake manifold

          Comment


          • #6
            Tarkasta liikkuuko imusarjan läpät, onko niiden tanko kiinni alipainekellossa ja onko läppien asentoanturi kunnossa.

            Comment


              #7
              Imusarjan läppä ongelma. Meni 2s ku pisti Googleen nuo koodit.

              Comment


              • #8
                Tanko on kiinni alipainekellossa, eli asentoanturia voisi siis epäillä?
                Onko ehdotuksia, missä stadin huudeilla kannattaa käydä ongelmaa näyttämässä?

                Comment


                • #9
                  Vika todennäjöisesti imusarjassa, alipainekellossa,solenoidi venttiilissä ,alipaine letkussa tai asentoanturissa. Tutkimallahan toi selvii ainakin jos pysyvä vika on.

                  Comment


                  • #10
                    VCDS:llä voi katsoa asentoanturin lukemia ja läpäthän pitäisi avautua jossain 3800rpm tienoilla eli just siinä mihin asti P:llä suostuu kiertämään paikallaan. Kierrättelee ja katsoo silmällä liikkuuko tai tuleeko koodia silloin kun pitäisi liikkua.

                    Comment


                    • #11
                      Kyl niit läppiä saa testerillä ajettua, ei tarvii mitää kierrätellä. Voin tota joku päivä tutkii, paa privaa jos kiinnosta.
                      Viimeksi muokannut jarppa^; 25.10.2016, 22:44.

                      Comment

                      Working...
                      X