Vaihdettiin L.U.K kytkinpaketti. Ongelmana että kytkin luistaa ja ravistaa. Onko kellä kokemuksia mahdollisesti mikä olis vika, vai onko vaan yksinkertaisesti vika osissa. Maahantuoja on kyllä luvannut vastata kustannuksista jos vika osissa. Tämä vaan kyselynä mahdollisista "jipoista". H***tinmoinen työmaa hommassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Q44 kytkin
Collapse
X
-
Siis ei sen takia stefaa vaihtoon että se olisi tuon aiheuttanut, mutta sen kilometrit tulee aina välillä täyteen ja miulla on ollut tapana vaihtaa se samalla kun näkee sen vaivan että kaivaa vauhtipyörän näkyville. Samalla vaihtoon myös kytkinakselin tukilaakeri sieltä kampuran kolosta, jos kilometreistä ei ole tietoa. Lisää osien hintaa ehkä 10% mutta työnmäärä tuossa vaiheessa on varsin vähäinen.
Ei ole rasvaa päässyt kitkapinnoille?
Comment
-
Oiskohan mahdollista, että paineasetelman kitkapinnan puhdistus olisi unohtunut kytikimen asennustyön yhteydessä. Jos varastorasvat on jääneet kitkapintaan, niin voisi hyvinkin aiheuttaa kytkimen ravistusta/luistoa.
Jos kytkimen asennus on tehty asianmukaisesti, vauhtipyörän/paineastelman kitkapinnat putsattu jne. ja kampuran stefa ei vuoda ja kytkimeen ei muutenkaan pääse ei toivottuja liukasteita (lootaöljyä, kytkinnestettä tms.) niin enpä keksi kytkimen luistoon/ravistukseen paljon muuta vaihtoehtoa, kuin vialliset/väärät osat.
Comment
-
nyt vaihdettu samaisen valmistajan toinen paketti. ei luista enään ( vikaa siis L.U.K:in kamoissa ). kuitenkin huomiona että asetelman "jäykkyys" ei yhtä hyvä - löysempi kun alkuperäinen. ja tiedusteltaeessa maahantuojalta ko. asiaa laitteeseen kuuluisi joku erikoiskytkinlevy, pelkän levyn hinta n 180 egeä. eli halvalla ei saa hyvää ja toimivaa. L.U.K paketti maksoi n 240 euroa.
myyjä on lupautunut korvaamaan aiheutuneet lisätyöt.
Comment
-
Hyvä, jotta kytkin taas pelittää. Ymmärtääkseni LUK on OEM-kytkinvalmistaja noissa vanhemmissa malleissa...
Minulla myös kytkin keveni huomattavasti, kun uusi paketti (orkkiskytkin) tuli vanhan tilalle, joten enpä hirveästi huolestuisi kytkinpolkimen keventymisestä. Ei se välttämättä tarkoita paineasetelman olevan löysempi. Esim. vanhat osat saattavat kinnata vähän vastaan kytkintä painettaessa, joka sitten tuntuu jäykkyytenä polkimessa. Vai päättelitkö uuden paineasetelman löysyyden jotenkin muuten, kuin kytkinpolkimen vaatimana poljinvoimana.
Comment
Comment