Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Imu-/pakosarjan irroitus 2.0E ABK koneesta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Imu-/pakosarjan irroitus 2.0E ABK koneesta.

    Tuollainen homma olisi tuossa odottamassa, eli saksan poika on katkaissut pultin ja korjata pitäisi.

    4. sylinterin pakopuolen viimeinen pultti on katkennut, ja kylmänä hieman vuotaa.
    Onko paha homma irroittaa imu- ja pakosarja, ja onko jotain hyviä vinkkejä talkoisiin, eli mitä kannattaa tehdä, ja toisaalta, asiat mitä ei ehdottomasti saa tehdä?

    Tiivisteet ei paljoa maksa, mutta hommaa tuntuu olevan, perhana kun niitä pulttejakaan ei meinaa nähdä?

  • #2
    Hommasta selviää ihan normaalein asennusmenetelmin.

    Ilmanpuhdistimen yläosa kannattaa poistaa ja muutamia imusarjaan tulevia letkuja.Polttoaineputkia ei tarvitse irroittaa.Imusarja on kiinni kuudella 8mm ja kolmella 4 tai 5mm kuusiokoloruuvilla.

    Pakosarjan ruuvien ja etuputken kiinnityksen irroituksen jälkeen katista pitäisi pakosarja liikkua sen verran että pääsee käsiksi 4-sylinterin pinnapultteihin.Pakosarja ei muuten mahdu tulemaan pois etuputken kanssa yläkautta.Eli jos haluaa pakosarjan kokonaan pois niin täytyy irroittaa liitos pakosarjan ja etuputken välistä.

    Comment


      #3
      Itselläkin näyttäisi olevan pakosarjan tiivisteen vaihto/vast. edessä.

      Edellä mainitut toimenpiteet varmaan passaavat myös typ89 3A koneeseen?
      Entäs olisiko kenelläkään vinkkiä takajarrusatuloiden irroittamiseen/herkistelyyn?

      Kiitosta etukäteen,
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.10.2007, 14:21.

      Comment


        #4
        Kyllä samat ohjeet.

        http://www.20v.org/brakere.htm Tuolla takajarruista.

        Comment


        • #5
          Juu samat ohjeet pätee. Imusarjan pultteja jää joskus "näkemättä". Jos siis tuntuu että kaikki pultit on irti ja imusarja ei irtoa, tutki tarkemmin, siellä on vielä yksi tai useampi pultti odottamassa avaamista.

          Comment


          • #6
            Kannattaa ottaa koko ilmanpuhdistinhässäkkä pois, niin saa vaikka pään konehuoneeseen ja suoran näköyhteyden pultteihin. Jos vähänkään muuten pää mähjääntyy niistä kuusiokolopulteista, niin 1,50e kappale audin varaosina. Niin ja siis tarkoitan niitä pulttien päitä, enkä sitä jonka työnsit moottoritilaan.

            Comment

            Working...
            X