Kertokaas mikä tossa ABY koneessa on parempaa kun muissa 5-syl. turboissa. S2 hankkimassa, kannattaako muilla koneilla olevaa hankkia lainkaan??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
s2
Collapse
X
-
taitaa ainoa oikesti jotain merkitsevä syy olla se että lastuja saa paremmin.
Yksi erittäin inhottava vikapaikka on vähemmän, eli virranjakaja puuttuu, mutta tilalle on tullut viisi puolaa ja kaksi huonoa sytkävahvistinta.
Jos perus pringles viritystä kummempaa aijo tehdä, ei ole eroa.
Toki abyn jatkeena on kestävämpi vaihdelaatikko joka on monelle "se juttu"
-
Nuo ABY puolaongelmatkin on tänäpäivänä, onneksi mahdollista korjata 1.8T osilla. Säästöä syntyy xxx euroa vrt originaali osiin.
3B ympäristössä taitaa olla keveämpi vauhtipyörä? Jos en väärin muista.
Edit:
3B suorasytkäksi
S2 vireistyksestä jotain
Comment
-
Moottoripuolen juttujen lisäksi taitaa olla niin, että ABY-koneinen ässä on sen verran uudempi, että siinä on uudempi ilmastointi, joka on toiminnoiltaan parempi kuin vanha GM:n tekele ja myöskin esteettisesti huomattavasti puhuttelevampi. :)
Korjatkaa, jos olen väärässä.
Edit:Nuo ABY puolaongelmatkin on tänäpäivänä, onneksi mahdollista korjata 1.8T osilla.
Comment
-
no juu, tuo ilmastointi on kyllä parempi ja nykyaikaisempi abyssa. Vauhtipyörä on tosiaan erillainen mutta sekään vaikuta mitään ellei aleta jalostamamaan isolla kädellä moottoria, ja siinä yhteydessä senkin voi vaihtaa.
ABY:n paremmat ominaisuudet ei ilmastointia lukuunottamatta vaikuta "tavis" lastuttajalle.
(ps. ja vaikka sitten tekis mieli vireistää niin kyllä mä ostaisin tollasen monta tonnia halvemman 3b koneisen, abyistää sen (1.8t puolat + ecu) + vaihdelaatikon, saa valita vähä välityksiä ja ikää ja kilsoja, ja ei virivehkeessä sitä ilmastointia kummiskaan ole ;)
Comment
-
Joo, konetta pitäis saada vähän rytkyteltyä taaksepäin. Isot reiäthän joka tassussa on.
Aika vähän tullut ajettua ABY vauhtipyörällä, mutta ainakin Pasin AAN on jotenkin huomattavasti sivistyneempi juurikin kytkimeltään/vauhtipyörältään kuin oma 3B. Vireistyksessä tietysti ei ole plussa, mutta normiajossa voisin ihan sanoa ettei pöllömpi tuollainen tuplamassapyörä.
Että mennään vielä enemmän sekaisin niin ABY ja AAN pyörät on sitten eri. AAN/3B suoraan vaihtokelpoisia ilman mitään välilevyjä jne. Melkoisen käsittämätön juttu että sitten ABY:yn on tehty erilainen limppu.
Alkuperäiselle kysyjälle: Kannattaa ehkä mielummin etsiä hyvä kuin päättää että on oltava juuri 3B tai ABY. Hyvä (ja tavallisesti kallis) tulee halvemmaksi.
Comment
-
j-peltonen
Onko urbaania legendaa että toi 3b:n paperinen kansipahvi teettää ongelmia jo suht pienillä tehoilla, eli jossain 300+ tietämillä? Muistaakseni s2forumilta moisesta luin joskus. ABY:ssähän on metallinen kansipahvi..
Comment
-
Että mennään vielä enemmän sekaisin niin ABY ja AAN pyörät on sitten eri. AAN/3B suoraan vaihtokelpoisia ilman mitään välilevyjä jne. Melkoisen käsittämätön juttu että sitten ABY:yn on tehty erilainen limppu.
Comment
-
Comment