Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s2

    Kertokaas mikä tossa ABY koneessa on parempaa kun muissa 5-syl. turboissa. S2 hankkimassa, kannattaako muilla koneilla olevaa hankkia lainkaan??

    #2
    taitaa ainoa oikesti jotain merkitsevä syy olla se että lastuja saa paremmin.

    Yksi erittäin inhottava vikapaikka on vähemmän, eli virranjakaja puuttuu, mutta tilalle on tullut viisi puolaa ja kaksi huonoa sytkävahvistinta.

    Jos perus pringles viritystä kummempaa aijo tehdä, ei ole eroa.

    Toki abyn jatkeena on kestävämpi vaihdelaatikko joka on monelle "se juttu"

    Comment


    • #3
      Nuo ABY puolaongelmatkin on tänäpäivänä, onneksi mahdollista korjata 1.8T osilla. Säästöä syntyy xxx euroa vrt originaali osiin.

      3B ympäristössä taitaa olla keveämpi vauhtipyörä? Jos en väärin muista.

      Edit:

      3B suorasytkäksi
      S2 vireistyksestä jotain

      Comment


        #4
        Moottoripuolen juttujen lisäksi taitaa olla niin, että ABY-koneinen ässä on sen verran uudempi, että siinä on uudempi ilmastointi, joka on toiminnoiltaan parempi kuin vanha GM:n tekele ja myöskin esteettisesti huomattavasti puhuttelevampi. :)

        Korjatkaa, jos olen väärässä.

        Edit:
        Nuo ABY puolaongelmatkin on tänäpäivänä, onneksi mahdollista korjata 1.8T osilla.
        Paikallinen diileri vähän ihmetteli, kun ostin 5 kappaletta 1.8T:n puolia ja parin päivän päästä hakiessani puolat sanoin, että "jos viittit sitten vielä tilata 9 kappaletta lisää"... :)

        Comment


        • #5
          3B koneessa tosiaan on mielestäni yksi iso etu, mikä on tuo vauhtipyörä. ABY:ssä on tuplaten painavempi kaksoismassa, ja itse en tykkää niin painavasta.

          Mutta uudempi ABY-koneinen sisältää mielestäni paaaljon enemmän plussia kuin vanhemmat.

          Comment


            #6
            no juu, tuo ilmastointi on kyllä parempi ja nykyaikaisempi abyssa. Vauhtipyörä on tosiaan erillainen mutta sekään vaikuta mitään ellei aleta jalostamamaan isolla kädellä moottoria, ja siinä yhteydessä senkin voi vaihtaa.

            ABY:n paremmat ominaisuudet ei ilmastointia lukuunottamatta vaikuta "tavis" lastuttajalle.

            (ps. ja vaikka sitten tekis mieli vireistää niin kyllä mä ostaisin tollasen monta tonnia halvemman 3b koneisen, abyistää sen (1.8t puolat + ecu) + vaihdelaatikon, saa valita vähä välityksiä ja ikää ja kilsoja, ja ei virivehkeessä sitä ilmastointia kummiskaan ole ;)

            Comment


              #7
              Onko iso homma laittaa abyyn 3b:n vauhtipyörän, vai kannattaako ees harkita?

              Comment


              • #8
                vauhtipyörä+asetelma+levy. Koneen ja vaihdelaatikon välistä välilevy pois. Eli eipä juurikaan sen isompi homma kuin normaali kytkinlevyn vaihto.

                Comment


                  #9
                  Koneen ja vaihdelaatikon välistä välilevy pois.
                  Mitenkäs kardaanin pituus, jos sen välilevyn ottaa pois? Sopiiko vakiokardaani vielä modauksen jälkeen?

                  Comment


                    #10
                    Joo, konetta pitäis saada vähän rytkyteltyä taaksepäin. Isot reiäthän joka tassussa on.

                    Aika vähän tullut ajettua ABY vauhtipyörällä, mutta ainakin Pasin AAN on jotenkin huomattavasti sivistyneempi juurikin kytkimeltään/vauhtipyörältään kuin oma 3B. Vireistyksessä tietysti ei ole plussa, mutta normiajossa voisin ihan sanoa ettei pöllömpi tuollainen tuplamassapyörä.

                    Että mennään vielä enemmän sekaisin niin ABY ja AAN pyörät on sitten eri. AAN/3B suoraan vaihtokelpoisia ilman mitään välilevyjä jne. Melkoisen käsittämätön juttu että sitten ABY:yn on tehty erilainen limppu.

                    Alkuperäiselle kysyjälle: Kannattaa ehkä mielummin etsiä hyvä kuin päättää että on oltava juuri 3B tai ABY. Hyvä (ja tavallisesti kallis) tulee halvemmaksi.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä isompiakin viritys aikeita olis tarkotus toteuttaa! Et siltä pohjalta ajattelin asiaa...

                      Comment


                        #12
                        Onko urbaania legendaa että toi 3b:n paperinen kansipahvi teettää ongelmia jo suht pienillä tehoilla, eli jossain 300+ tietämillä? Muistaakseni s2forumilta moisesta luin joskus. ABY:ssähän on metallinen kansipahvi..

                        Comment


                        • #13
                          Että mennään vielä enemmän sekaisin niin ABY ja AAN pyörät on sitten eri. AAN/3B suoraan vaihtokelpoisia ilman mitään välilevyjä jne. Melkoisen käsittämätön juttu että sitten ABY:yn on tehty erilainen limppu.
                          onkohan tuossa tavoiteltu jotain, vaihdelaatikoiden vuoksi? ABY on aina 6-vaihteinen, kun taas AAN on ollut jatkettuna sekä 5 että 6-vaihteisella askilla. Välilevy on löytänyt tiensä koneen ja askin väliin korimallin koon mukaan, joten kaitpa sillä joku ihmeellinen funktiokin on.

                          Comment


                            #14
                            aan 5 ja 6 vaihteiset ovat fyysisiltä mitoiltaan samanlaiset keskenään kuten myös s2 6vaihteiset ja niin-ikään kaikki muutkin 01e perheen askit.

                            Comment


                            • #15
                              ABYn suurin etu on se, että sen kylkiäisenä on mahdollista saada Avant-kori :)

                              Comment


                                #16
                                Ja se on etu jota ei ole syytä vähätellä

                                Comment


                                  #17
                                  Mahtuu enemmän varaosia kyytiin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Muutama kaljakori enempi kuin coupeen, muuten ihan turha. =)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muutama kaljakori enempi kuin coupeen, muuten ihan turha. =)
                                      Väärin, nimittäin juotuasi sen kaljakorin tai korit, mahdut paremmin nukkumaan avantissa. =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hyvää herjaa pojat :))

                                        Comment


                                        • #21
                                          Yes, näitä tietoja oon kaivannutkin.....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X