Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 ng:n kanssa ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.3 ng:n kanssa ongelma

    Nyt vois joku fiksumpi auttaa tyhmää..
    90 quattro 2.3 ng v*ttuilee ja alkaa hermot menemää näi puolenvuoden ahertamisen jälkee.

    Helkkari hyvi lähtöö kone käyntii ja pyörii tosi hyvin. Mutta kun noin 10min ajele/pyörii tyhjäkäyntiä nii kierrokset putoo 900rpm noin 500rpm ja sitte se meinaa hyytyä kokonaa, ei meinaa herätä kaasua antaessa muuten ku vähä pumppaamalla.

    Vaihoin koneen kun edellinen työsti öljyä palotilaan ja pakosarjanpäälle, nykynen kone ei tiputa öljyä.
    Tässä oon sitten jaon kattonu varmaan kymmenen kertaa kohillee, ennakon kattonu 15-18 asteen väliin, vaihoin ke-jetin ohjausboksin(mikälie oikeelta nimeltä) jonka jälkeen tuntu toimivan. Viikon seisonnan jälkeen ongelmat jatku ja löyty sitten imuvuoto imusarjasta minkä sain paikattua.

    Mulla loppuu ymmärrys. Miksi se vois lämpimänä alkaa heti hyytymään???

    #2
    Hyppää lämmettyään lambda looppiin, eli säätää seosta lambdan mukaan. Onko vain tyhjäkäynnillä murhetta, vai oireileeko kierroksillakin? Haiseeko rikkaalle? Tarkistaisin vielä alipaine- ja huohotusletkut, sekä ISV:n. Ehkäpä sen lambda-anturinkin.

    Onko vikamuistia luettu? Nollaus ja sen jälkeen uusi tarkistus, mitä tuli takaisin.

    Comment


      #3
      Tyhjäkäynnillä oireilee, ei haise rikkaalle eikä niinsanotusti polta putkessakaan.

      Miten tässä vikakoodit luetaan? Jotenkin sieltä diagnostiikkapistokkeista? En oikei ymmärrä sitä hommaa...

      Comment


      • #4
        Toimiiko kaasu pohjassa? Vikana oli siis vuoto pakoputkistossa ennen lambdaa ja lambdan hajonnut lämmitys. Voisi kokeilla ottaa anturin johto irti ja käyttää akun kenkää puolisen tuntia irti. Myös lämpötila-anturin irtikytkeminen laittanee motin vakiokartoille.

        Comment


          #5
          Tuulilasin alapuolelta vesikaukalosta löytynee rele- ja sulakeboksi, jossa 2x2 -liitin, josta pääsee käsiksi vikamuistiin.

          Jos vika on lähinnä tyhjäkäynnillä, voisi aloittaa vianhaun isv:n (tyhjäkäyntisolenoidi) tutkinnalla. Haulla löytyy melko tarkkojakin ohjeita siihen, mutta testata voi ihan 9V paristolla. Jos luisti liikkuu herkästi jne, se on varmaan kunnossa. Ihan johto irrottamallakin selviää jotain. Jos irrotus ei aiheuta muutosta käyntiin, vikaa voi hakea muualta.

          Toinen vikapaikka voisi olla vuoto huohotuksessa tai alipanepuolella.

          Comment


            #6
            Nyt pääsin takas auton äärelle..
            Ja nyt tämä rupeski sitte käymään rikkaalla..?

            Edit:
            Pikku starttipilottikokeella tulin siihe lopputuloksee että imusarjan ja kannenväliset tiivisteet vois olla hyvä vaihtaa. muualta kun suihkuttelin nii ei muutosta tyhjäkäyntiin.
            Viimeksi muokannut Kotilajr; 16.9.2016, 19:56.

            Comment


              #7
              Prkleen diudi rupes taas tekemää tepposiaan.
              Nytkun tuli nää "ensilumet" ja pääs vähä luisuttelemaa kesänakeilla nii ei audi tykännyt.

              Kaasupohjassa vetää ku hullu ja toimii hyvin, mutta tyhjäkäynnillä savuttaa julmetunpaljo ja tasasella vauhilla ei meinaa vastata heti kaasuun..
              Kun käyttää kaasun pohjassa nii auto toimii taas normaalisti mut sit se taas alkaa vähän hyytymää tasasella kaasulla.
              Vinkkejä mistä lähtis taas vikaa etsimään?
              Ja minä kun en niitä vikakoodeja tuosta ossoo lukasta..
              Viimeksi muokannut Kotilajr; 26.10.2016, 14:24. Perustelu: Unohdin lauseen kirjotuksen loppuun.

              Comment


                #8
                Arton neuvo lambda-anturista pätee yhä.

                Comment

                Working...
                X