Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakohihnan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakohihnan vaihto

    Moi.

    Olen nyt joutunut vaihtamaan kannentiivisteen ja sen johdosta samalla nyt vaihtoon menee jakohihna. Kansi on jo paikallaan ja letkut ym hilpetöörit.
    Nyt hihnan laittoa vaille ja loppusilausta.
    3A kone, 2.0 E, 1990.

    Opiskelin myös, miten kohdistusmerkit pitäisi mennä.
    Vissiin tällä periaatteella??
    http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=203952.0
    Sivun alla olevissa kuvissa 1, 2 ja 3.

    Nyt ihmettelyn aiheena on, että miten se kampiakselin kiilahihnapylpyrä (vibration damper) asemoituu sen hammaspyörälle?
    Haynesin oppaassa ei sanota siitä mitään. Mun kampiakselissa ei ole mitään D-kiilaa, jolla se asemoidaan. Pylpyrällä on vaan 4 eri mahdollista asentoa...
    Löysin sen ulkokehältä merkin, jonka mukaan se pitäisi kohdistaa keskimmäisen hammaspyörän piste-merkkiin.

    Mutta pylpyrän asemointi kampiakselin kanssa on mysteeri.

    (Etsin jo jonkin aikaa täältä aiheesta, muttei foorumilta löytynyt sopivaa tietoa)

    #2
    Pulttijako on sen verran vinksallaan, että et saa sitä kuin yhteen asentoon.

    Comment


    • #3
      Tänks.
      Pyörittelin sitä ja totesin saman :)

      Audi 80:ssä on hammaspyörien kohdistuksissa näköjään samanlainen logiikka kuin tuossa linkissä:
      - nokka-akselin O.T. merkki kohdikkain venttiilokopan päässä olevan muovilätyskän merkin kanssa.
      - keskimmäisen hammaspyörän kehällä oleva piste ja kampiakselin kiilahihnapylpyrän ulkoreunassa oleva viiva pitää laittaa kohdikkain.
      - tän vielä varmentaa alakerran muovisuojassa oleva nuoli, joka osuu kohdalleen
      kampiakselin kiilahihnapylpyrän ulkoreunassa olevan viivan kanssa.

      Comment

      Working...
      X