Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 1.8 ADR nostaa lämpöjä auton sammuttamisen jälkeen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 1.8 ADR nostaa lämpöjä auton sammuttamisen jälkeen.

    Elikkäs auto on audi a4 1.8 adr moottorilla. Bensa ja vapari siis.
    Onkohan tuo normaalia että ajossa lämmöt kyllä pysyy tasan 90C mutta kun auton sammuttaa ja hetken/heti perään laittaa virrat päälle niin lämpö mittari näyttää 95c-100c astetta? sitten kun lähtee ajamaan niin putoaa takaisin 90asteeseen.

    Autoon vaihdettu uusi moottori kansivian takia ja edellisellä koneella teki samaa.
    Tarvike termostaattien vaihto ei auta.
    Uusi paisuntasäiliön korkki ei auta ja on kyllä todettu tiiviiksi.
    Myös vesipumppu on uusittu koneen vaihdon aikana eli pari tuhatta km sitten.
    Jäähdytinnestevuotoja ei ole.

    Vika vai ominaisuus?
    Kun eikös normaalistikkin kone hieman lämpiä kun sen sammuttaa kun ei oo ilmanvirtaa jäähdyttämässä ja nesteet ei kierrä.
    Muttaettä noin paljon?

  • #2
    Ootko varma, että flekti toimii? Missä asteessa kuuluu lähteä pyörimään?

    Comment


    • #3
      Niin kyllä on semmone mielikuva että ainaki auton ollessa päällä niin se pyörii.
      Kuuluuko tässä automallissa sen pyöriä myös sammuttamisen jälkeen? Nissani tykkäsi sitä tehdä.
      Mutta toisaalta jos vika olisi ettei flekti toimi niin senhän pitäs tyhjäkäynnilläkin alkaa nostamaan lämpöjä? Tehnyt tätä samaa jo tosiaan sen 1,5vuotta. Mutta ei varmaan pitemmän päälle hyvä oo.
      Mitenhän voisi tuota flektin toimivuutta testata? Antaakohan se mitään vikakoodeja?
      Jos ei lämpömittarin anturi oo kamalan kallis ja vaikea vaihdettava niin voisi sen vaihtaa. Missäpäin konehuonetta mahtaa sijaita? Aamulla koitin etsiä mutten nopeesti katottuna löytänyt...

      Comment


      • #4
        kyllähän se tiedossa on että kun kuuma kone sammutetaan niin lämpö nousee kanteen.... tämän takia juuri tärkeää (ja vielä tärkeämpää turbo autossa) on jälkikäyttö.. eli kun tullaan esim. motarilta tai muusta kuormittavasta ajosta parkkipaikalle niin vähintään se 1 minuutin tyhjäkäynti (mieluiten lain sallima max 2min) ennenkuin moottori sammutetaan.

        tämä nyt oli yleistä tausta-infoo... siihen en hirveästikkään ota kantaa onko autossasi joku ongelma...

        Comment


        • #5
          Ihan normaalia lämmön nousua kun öljyt on vettä lämpimämmät, johonkin sen lämmön on mentävä.
          Mutta onko näissä koneissa jälkijäähdytys pumppua? Jos se ei toimi, niin aiheuttaa tälläistä vaivaa.

          Comment


          • #6
            Ei kyllä oma B5 (AEB) tehnyt tuollaista kertaakaan vaikka välillä öljytkin kävi melkoisen kuumana. Esim. kuuma moottori seisoi helteessä muutaman minuutin ja kun matkaa jatkoi niin tasan 90 astetta näytti mittari. Ainut kerta kun lämpö nousi mittarissa yli 90 asteen oli se kerta kun vesipumpun siipi lohkesi.

            Comment


            • #7
              Niin vesipumppu ei ainakaan oo koska vaihdettu ja jakopää tehty tosiaan pari tuhatta km sitten.
              Pitää melkein vikakoodit luetuttaa jos sieltä sais jotain tietoa flektin toiminnasta.
              Mitenköhän tuon toimivuutta muuten osaisi alkaa testailemaan?
              Minkähänlaine homma tuo lämpömittarin anturin vaihto ja missähän se sijaitsee?
              Näyttääkö vikakoodin luku laitteet moottorin lämpötilaa että jos käyttäisi semmosessa jossain nii tietäisi sekooko mittari vai onko ne lämmöt todella 100c sammutuksen jälkeen.

              Ei mahda näissä olla jälkijäähdytys pumppuja
              Viimeksi muokannut jouni1; 15.6.2016, 14:20.

              Comment


              • #8
                Ei ole pumppua. Lämpöanturin vaihtaminen on hyvin yksinkertaista. Siellä se on moottorin takana, rintapellin vieressä, vihreä tai sininen anturi. ADR:ssä pitää muistaakseni ottaa imuputki irti. En suosittele muuta kuin alkuperäistä anturia.

                Pelkkä lukija ei näytä moottorin lämpöjä, tarvit siihen VCDS:n mutta lämpötila on siis mahdollista lukea koneella.

                Comment


                • #9
                  Juuh "vikaa" ei edelleenkää tiietä joten sama antaa asian olla ja huolestua vasta kun ajossa alkaa lämpöjä nostattamaan? Kun välillä jos auton on seissyt yön ja laittaa virrat päälle niin lämpömittarin neula nousee joitakin millejä...?
                  Vikakoodit luettu ja ei ollu mitään. Vittumainen ku ei audi jälleenmyyntiä oo kajaanissa niin tuota orkkis lämpöanturi vähän kiven alla...

                  Comment


                  • #10
                    Pörhöllä on ainakin verkkokauppa: http://www.porhokauppa.fi/

                    Comment

                    Working...