Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q5 TFSI, pakki ei toimi aina normaalisti (s-tronic)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Q5 TFSI, pakki ei toimi aina normaalisti (s-tronic)

Q5:ssa ajoittain seuraava ongelma peruuttamisen kanssa: Pakki menee päälle ja auto lähtee valumaan, mutta kaasua normaalisti painaessa peruuttaminen lakkaa, aivan kuin vaihde menisi pois päältä. Sitten kun laittaa kaasun pohjaan asti, niin 4-5 sekunnin jälkeen auto alkaa hitaasti peruuttamaan.

Kyseinen ongelma ilmenee ajoittain, muulloin vaihteisto toimii normaalisti. Kenelläkään samantyyppistä ongelmaa ja mistä voisi mahdollisesti johtua?

Kun lähtee kylmällä moottorilla pakittamaan, niin toisin ajoin kaasua saa painaa aika reippaasti jotta liikkuu kunnolla. Liikkuu kuitenkin, ei pysähdy. Kun on lämmin moottori tai tyhjäkäyttänyt ensin jonkin aikaa, niin käyttäytyy normaalisti. Kyseessä myös S-Tronic -vaihteisto.

Comment

Ei mulla tarvi kaasua painaa kyllä kylmälläkään koneella sen enempää. Kovemmilla pakkasilla sellainen pikku viive, että lähtee pakilla liikkeelle, mutta kun öljyt lämpesi, pelasi ihan normaalisti.

Comment

Täälläkin sama viive kylmänä :) onneksi parkkipaikka on kohtuu tasainen. Uskon että on vain ominaisuus.

Comment

Itse sanoisin, että tuollaiseen "ominaisuuteen" ei pidä tyytyä. 2015 poikittaiskoneen DSG kyllä lähtee peruuttamaan kylmänäkin vaikka jyrkkään ylämäkeen...

Comment

Niin onko se poikittaiskoneen DSG kuivakytkin vai märkäkytkin..
            Kylmästartin jälkeen ensimmäinen pakin kytkentä viiveellä on ollut kaikissa DL501 (pitkittäinen märkäkytkin 7-vaihteinen) S-tronic laatikoissa ominaisuus mitä olen kokeillut. Myös alle 10tkm ajetussa MY16 C7 laina-autossa ja taidettiinpa jossain lehden koeajossakin asiasta lyhyesti mainita.
            Omassa autossa olen pitänyt aamun kylmäkäynnistyksen jälkeen R-asennossa noin 5 sekuntia jarrulla ennen ruudusta poistumista jonka jälkeen pakki toimii normaalisti koko päivän.

Comment

Onko tähän löytynyt selitystä? Omassa a5 2.0tdi -13 tekee aivan samaa mutta myös lämpimänä

Comment

Kylmänä luistattaa enemmän ja pitää ilmeisesti tarkoituksella kierroksia moottorilla. Minkälaisessa tilanteessa tuota pakin kytkeytymis ongelmaa ilmenee? Pari tapausta edellisissä viesteissä, missä viitataan lämpöihin osassa vain joihinkin tilanteisiin.

Epämääräinen käytös voi olla vika tai sitten jos ajatellaan normaalikäytökseksi, niin voi miettiä laatikon rakennettakin. Itse huomannu muutamia tiettyjä tilanteita missä pakki "katoaa". Esimerkkinä vaikkapa ajat parkkipaikalla ja etsit ruutua. Kas, petskele siinä oli ja ohi meni. Jarrut pohjaan ja pakille (pakki päälle paikaltaan, ei liikkeestä tietysti). Eipäs liikutakaan mihinkää. Kierrokset nousee, kun painaa kaasua. Hetki menee taas toimii. Luulen, että koska 1 vaihteella ajaessa laatikko voi esivalita R tai 2 on laatikko valinnut 2. Kestää hetken hakea pakalle oikea vaihde. Autohan monesti myös rullaa hitaissa vauhdeissa 2-vaihteella (ja taas R samalla pakalla). Ohjelmisto varmasti tehty, niin että R esivalittuna vain auton olettamissa lähtötilanteissa (jolle omat parametrit).

Eri asia sitten, jos vika ja toimii ihan miten sattuu.
                Viimeksi muokannut Poikarukka; 23.12.2016, 13:07.

Comment

Mulla tekee siis silloin kun moottori on lämmennyt ja ajosta lähtee peruuttamaan aina paitsi ei alamäkeen, eli kun vastusta tulee niin silloin tuo pakki menee pois päältä.

Comment

Mulla teki mersu vastaavaa tiptronicilla kylmänä vastamäkeen melkein kaasu pohjaan ennen kuin liikkui pakilla. Ei siihen vikaa löydetty ja laatikko oli muuten kunnnossa, tasasella pelas normaalisti ja alamäkeen.
                    Sen kanssa piti vain elää.

Comment

Working...
                    X