Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 Quattro 2006 voimansiirto ongelmaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3 Quattro 2006 voimansiirto ongelmaa.

    Quattrolla talvikelit ollut parhaimmillaan, mutta ongelmaa pukkaa. Eli edestä jakolaatikosta, kardaaniin kiinnityslaipasta stefa vuotanut ja roiskinut ympäriinsä. Ongelma ei ole uusi stefa, vaan nyt on akseli päässyt kulumaan. Syytä en tiedä, mutta akseli keskittyy jakolaatikkoon sellasilla pitkulaisilla irtolaakereilla. Ilmeisesti akseli pyörinyt, mutta laakerit ei. Laitan kuvat, niin selkeyttää huomattavasti. Onkohan tuolle mitään tehtävissä? Kuluman huomaa selvästi.
    Attached Files

  • #2
    koneistamolle mars :) Siellä saavat täytettyä.

    Comment


      #3
      Onko ehdotuksia mihin kannattais viedä, että onnistuu ainakin? Uusimaa ja Päijät-häme alueella.

      Löytäisikö joku tuosta räjäytyskuvat? Meinasin, että jos ainakin hommais nuo irtolaakerit uudet. Näkisi vähän jostai varaosanumeroita.
      Viimeksi muokannut Hessu1; 25.1.2016, 18:03.

      Comment


        #4
        Hämääkö kuva niin paljon, että siinä näyttäisi olevan irtoholkki? Ruiskuttamisesta en tiedä soveltuuko, kun työstettävä kohta on laakeripinta.

        Comment


          #5
          Kyllä se kuva hämää. Mut mitenhän itseasiassa kestäisi, jos tohon tekisi tiukan holkin? Sorvaisi vähän pois ja oikeissa mitoissa oleva holkki päälle.

          Comment


          • #6
            Tiukka karkaistu holkki tai vanhan akselin täyttö + koneistus. Kokkolassa esim. Suomen LCC tekee laserpinnoituksia, joka ei irtoa samalla tavalla kuin ruiskutus.

            Onkohan alkuperäinen pinioniakseli niin kallis, että tuota kannattaa alkaa korjata? Veikkaan, että laser + koneistus maksaa ainakin sen 300-500€ ja sorvattu holkkikin karkaistuna useamman satasen kaikkineen.

            Comment


              #7
              Nimenomaan tuota laserpinnoitusta ajattelin paremmaksi vaihtoehdoksi, ruiskutus jää huokoiseksi. Kokonaishintaan vielä sitten se laakeri mukaan. Purkuosana koko murikka?

              Comment


                #8
                Uusi on varmaan hinnoissaan. Ei varmaan tonnista saa takasinpäin. Varmaan vaikee löytää tuota purkuosana. Ja jos koko helahoidon ostaa, niin mistä sitä tietää, jos on kulunut sekin.

                Tuo laser täyttö olisi varmaan hyvä, mutta sekin varmaan kallista lystiä. Täytyy kysyä kuitenkin. Mutta koitan kysellä edullisempia vaihtoehtoja myös.
                Viimeksi muokannut Hessu1; 26.1.2016, 17:07.

                Comment


                  #9
                  Löytäisikö joku tuosta räjäytyskuvat? Meinasin, että jos ainakin hommais nuo irtolaakerit uudet. Näkisi vähän jostai varaosanumeroita.
                  Milläs moottori/vaihdelaatikko yhdistelmällä tämä auto on? Helpottaisi kummasti mahdollisien räjäytyskuvien etsimistä.

                  Comment


                    #10
                    Tosiaan auton tietoja voisi laittaa myös. A3 vm.2006 2.0 Tfsi 6v manuaali Quattro. Moottorikoodi oli BWA

                    Comment


                      #11
                      Osaatko sanoa vaihdelaatikon koodia?

                      Comment


                        #12
                        Joku vois tietää laatikon koodin samantien. Mutta näkeekös sitä tuosta?


                        Comment


                          #13
                          Vaihdelaatikko on malliltaan GVU ja perä HVY

                          Comment


                            #14
                            Odottelen mitä sieltä Kokkolan Lcc vastaa, kun laitoin kuvat sinne. Laakerista numerot katselin. INA F-58787 Germany 02/v11. Voisihan sen uusia, jos jostain löytää vaan.
                            Attached Files

                            Comment


                              #15
                              INA:n laakereita varmaan löytyy kohtuu helposti laakerikaupasta.

                              Comment


                              • #16
                                Tuohan on perus yksirivinen rullalaakeri. Vanha mukaan ja laakerikauppaan kysymään uutta :)

                                Comment


                                  #17
                                  Eipä ole ihan peruslaakeri kuitenkaan.
                                  Viimeksi muokannut Joksa_; 30.1.2016, 10:38.

                                  Comment


                                    #18
                                    Laitoin kyselyä menemään Schaefflerille. Jostain sivuilta löysin numeroiden perusteella mittoja 24.782X41X17. Täytyy mennä tarkistaa, olisko noi oikeat mitat laakerille. Ja Kokkolan LCC antoi myös ihan kohtuu tarjouksen. Noin 200e kaikkineen töineen, mutta oli sitä mieltä että sorvaamalla ja holkittamalla pääsee vielä edullisemmin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Siinäkin tilanteessa taitaa se holkki jäädä pehmeämmäksi kuin alunperin, riippuu mitä materiaaleja käytetään.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kyllähän sen holkinkin saa karkaistua, mutta jos oikein haluaa tehdä ja käyttää karkaistua holkkia niin holkki pitää viimeistelysorvata asennuksen jälkeen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Eipä ole kerinnyt holkitusta kysellä, kun töissä ollut pientä kiirettä. Jos maanantaina sitten. Laakeria kyselin ja ainakin asiakaspalvelu toimii Laakeriteamissa. Nopea vastaus ja saksasta löytyi 2kpl. Hinta on vaan aika kova 192e kpl. Enpä heti ostanutkaan. Muutaman illan googlettelin ja löytyi sama laakeri yhdestä Unkarilaisesta verkkokaupasta. Vastasikin nopeasti, että ei ole varastossa, mutta kysyy INAlta. Parin tunnin päästä tuli vastaus, että löytyy ja hinta on 69e. Pitää siis laittaa tilaukseen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ettei olisi sama kauppa mistä kaveri hommas viskonlaakerin. Mitä ei pitäisi saada edes pelkkänä laakerina...

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuli pikku pulma laakerin tilauksessa, kun ne kysyy EU VAT ID:tä. Eli ilmeisesti myy firmoille vaan? Kellään tietoa?

                                              Comment


                                                #24
                                                Sitähän tuo VAT ID tarkoittaa, suomeksi Y-tunnus.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Eilen maksoin 10 aikaa aamulla paypalilla laakerin sinne unkarilaiseen firmaan. Tänään iltapäivä neljältä ovikello soi ja lähetti toi paketin. Ei voi, kun ihmetellä ripeätä toimintaa. Iso peukku Fedexille. Eihän suomen sisäisetkään kuljetukset toimi noin nopeasti. :D Akseli on sorvauksessa ja holkitettavana, niin kohta pääsee kasailemaan.

                                                  Special laakereissa suosittelen Rolling.hu. Vastaa sähköpostiinkin hyvin.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X