Käytinpä Audin (A4 1.8 20v ADR) jakohihnan vaihdossa ja samalla sit vaihtoivat venakopan tiivisteen. Noh kuitenkin huollon jälkeen huomasin tehottomuutta ja testaamaan, hyytyy reilusti ennen 4000rpm, pintakaasulla vetää normaalisti tuonne 3000 asti mutta talla pohjassa ei sit huonostikkaan. Mites tuossa ADR koneessa tuo ajoitus/ jaon merkit menee. Vein auton takaisin liikkeeseen ja katottiin jako varmaan 3 otteeseen ja se heidän mukaan oli kohdallaan, eli kattoi sen onkose nyt venttiilikopassa oleva merkki ja sit jonkun alemman pyörän viivat kohdalleen. Viikonloppuna sit taas vitutus kasvaa kun miettii että mitähän kaikkea sieltä on mennyt. Ens viikolla taas takasi liikkeeseen mutta mietin että vois itte kattoa tuon jaon / ajoituksen että onko se kohdillaan kun pääsen tänään tuonne kaverin montulle. elis mites, onko siellä muita kuin nuo 2 merkkiä (viivaa) jotka pitää olla motissa olevien merkkien kanssa tasalla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Ajoitus ja huollossa menetetyt tehot
Collapse
X
-
Tuossa on muistaakseni sellainen homma että uuden hihnan kanssa nokan ajoitus on tavallaan edellä kampiakselin ajoitusta. Eli siis merkit eivät satu ihan kohdalleen vaan nokkapyörän merkki jää hieman venakopan merkin oikealle puolelle kun kampiakselin merkki on kohdallaan. Näin ainakin AEB:ssä. Ei siellä muita merkkejä taida noiden lisäksi olla.
Comment