Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8 manuaalilaatikko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi V8 manuaalilaatikko

    Jos laittaa 3.6 V8:siin 5 vaihteisen manuaalilaatikon, onko ainut vaihtoehto 5 sylinterisen
    laatikko? (sama perävälitys). Vai onko jossain 6 sylinterisessä sopivaa laatikkoa.

    #2
    Eikös noissa ole käytetty 016 askia, 5-syl perävälitys on 4.11

    Comment


      #3
      Ainakin C4 100 quattron 01A-laatikoissa on samaa välitystä (37/9=4,11). Miten fyysiset mitat sattuu, on toinen juttu. Voi olla että menee sen kun laittaa, tai voi joutua vaihtamaan kardaanin ja ehkä peränkin.

      Comment


        #4
        Joo kardaanin joutuu ilmeisesti vaihtamaan, mutta eikös manuaali ja automaatti v8 ole samalla perällä.
        Tuosta kardaanista että mahtaasko tuo C4:sen kardaani sopia vai pitääkö olla vanhempi. Etkastahan tuon saattais nähdä.

        Comment


          #5
          200 quattron kardaani käy melkovarmaan suoraan 016 askin jatkoksi

          Comment


            #6
            Sittenhän ihan 100 quattron kardaani saattais sopia.

            Comment


              #7
              pitäis käydä jos siinä on 016 aski,aski tais vaihtua faceliftin yhteydessä.

              Comment


                #8
                Muuten tämä rojekti tuntuu oleva 'helppo' mutta vauhtipyörä voi olla kiven alla. Jos ei itse sitä sitten sorvaa.

                Comment


                  #9
                  Perävälitys on aina sama V8:ssa. Kardaani kannattaa otta samasta vehkeestä kuin laatikkokin. Manuaalien välissä ei suunnattomia pituuseroja varmaan ole.

                  Minusta Perhealbumi ei tarjonnut 016-laatikkoa C4-100:n ensinkään. 01A:ta on vielä kahdella välityksellä, eli tarkkana, kun hankkii..

                  Comment


                    #10
                    Voiko tuon välityksen päätellä jostain kyltistä laatikon kyljestä.

                    Comment


                      #11
                      Lootan mallista, eli siitä kolmen kirjaimen koodista. Voin koittaa illemmalla katsoa niitä.

                      Comment


                        #12
                        016 askia oli typ44 satkussa,uudemmissa ei.

                        Helpompi tehdä 016 askilla,sillä sitä on tehtaaltakin lähtenyt

                        Comment


                          #13
                          AXM, CAB ja CDV ovat 4.11 välityksellisiä 01A-laatikoita. Noiden lisäksi CET, CBL ja CBD ovat samalla välityksellä, mutta 01E, jonka kanssa taas on omat juttunsa liittyen vauhtikseen, kytkimeen ja kytkinakselin pituuteen. 01E taitaa olla lähinnä ässäläisten jatkona, en ole varma. 01E:n kanssa käynee ABH:n ja AEC:n vauhtikset ja kytkimen osat.

                          edit: C4 A6 on vielä DBE, CPS, CPR ja CPT sopivan välityksen 01A-laatikoita. CBL, CMG ja CYT on 01E-laatikoita sopivalla välityksellä.
                          Viimeksi muokannut arto s; 5.11.2015, 21:46.

                          Comment


                            #14
                            Jestas, kiitän tästä.

                            Comment


                              #15
                              Tuota, jos vielä tuosta laatikosta. Mikäs noista laatikoista olis pisimmällä vitosella.

                              edit. V8 oma 016 näyttääs olevan AWW koodilla. Siinä olis pitkä vitonen 0.73. Onkohan tuota muissa audeissa
                              Viimeksi muokannut dkw1; 6.11.2015, 22:16.

                              Comment


                                #16
                                AWW on V8-spesifi, eli ei löydy muista. CDV ja AXM on 0,79. Ne on pisimmät 01A-vaihteet. CYT 6-vaihde on 0,56, liekö dieselin aski?

                                Comment


                                • #17
                                  Näyttäisi olevan tuossa sopivasti specsit tuollr cyt laatikolle. http://www.s2forum.com/forum/archive...p/t-66192.html

                                  Comment


                                    #18
                                    No, täytyy alkaa keräilemään osia moista projektia varten. Sen kytkin/ jarrupolkimen rungon saa varmaan 44 korista.

                                    Comment


                                      #19
                                      200 20v 016 askissa myös 0,73 vitonen

                                      Comment


                                        #20
                                        Vakiona 4.2 V8:n jatkeena manuaalina 01E koodeilla CBN tai CBM välityksestä riippuen ja sopinee myös 3.6-koneeseen, jos löytää sopivan vauhtiksen. CBN on mukavan harvalla kutosella maantieajeluun (0,684) =).

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuo 4.2:sen laatikko olis varmaan hyvä, mutta 5 lovisella sais kulut pysymään pienempänä. Ja jos säkä käy niin loppuvälitys ei eroa paljoa. Jos ei oikeaa laatikkoa löydy, niin sitähän vois vaihtaa koko voiman siirron, perä vissiin kävis c3 ainakin entäs c4? Torsen toki jäis pois mutta haitanneeko tua. Kulut ei varmaan oo enää pienemmät. Mutta
                                          sais ainakin valinnan varaa.

                                          edit. Tuosta laatikosta vielä, onko kaikissa laatikoissa ne anturinpaikat vauhtipyörälle, varmaan jostain vuosimallista ylöspäin?
                                          Viimeksi muokannut dkw1; 10.11.2015, 16:51.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei sillä näy olevan suurta eroa, onko 5 vai 6 vaihteinen. 01E:n markkinahinta on isompi kuin noiden muiden, eikä muita kai 6 vaihteisena ollutkaan. melkein edullisimmin pääsee, kun ostaa jonkun V8-urssin raadon ja myy itselle tarpeettomat nikaleet muille tarvitsijoille. Kysyy kyllä säilytystilaa, mikä voi monelle olla tekemätön paikka.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Topiccia lainaten niin missä laatikossa olisi kaikista tiuhin välitys mikä sopis 7A koneen jatkoksi coupeen ?

                                              Comment

                                              Working...
                                              X