Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

urS4 Vaihteistovikaa...

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• urS4 Vaihteistovikaa...

Joo eli kävipä tässä yksi päivä niin että kun tulin töistä kotiin niin auto toimi normaalisti, mutta illalla kun meinasin pihasta lähteä niin ei mikään vaihde päälle, koitin lykkäämällä siirtää autoa ja uudestaan vaihteita tupaan mutta ilman tuloksia, ei mennyt vaikka käytti motinkin kuumaksi.
    Kytkinpolkimessa on normaali paine mutta eipä tunnu ottavan, vaihteet saa kyllä normaalisti loveen kun auto ei ole käynnissä.
    Tietenkin ekana tuli mieleen että on kytkin mennyt, ihmetyttää vain moinen käytös kun pihassa yht'äkkiä menee noin eikä kytkin ole aiemmin oireillut, tosin onhan kyllä ollut sellaista tuntua että se joskus vähän silloin tällöin luistais väännön ollessa huipuissaan.
    Olisko kellään heittää mitään muuta arvausta mistä tuo vois johtua, autonkin saan ilmaan vasta ensiviikolla.

Mun autolle kävi samalla tavoin viime syksynä. Paineasetelmalla oli tunnit täynnä. Ei yhtään varoitellut etukäteen. Saman ilmiön voinee aiheuttaa yllättäen rikkoutunut kytkimen työsylinteri tai siis sylinterissä oleva muoviosa joka liikutta kytkimen haarukkaa. Tämä siis S2:sessa, lieköhän S4:sessa sama juttu.

Comment

Kävi myös samalla tavalla :/. Etukäteen ei mitään merkkejä...

Comment

no, oli hyvä saada aavistuksille vahvistus.
        taas ne rahat löytää tiensä pois :)

Comment

Tarkista ensiksi sen kytkimen työsylinterin tilanne. Jos vika siinä, niin ei ole mahdottoman kallis vika.

Comment

Ihan ekaksi jarrunestesäliön pinnan tarkastus, onko vajunut? Vimmattua poljentaa hetken ja onko vajunut? Onko lätäkkö alla?
            Toivotaan että on työsylkky eikä asetelma.

Kaksi särkynyttä ABY-asetelmaa ei onneksi tarkoita että todennäköisesti AAN:stä olisi myös. Eri palikoita ovat.

Comment

Unohtunu mainita että oon työsylinterin kunnon juurikin porkkiksen mainitsemalla tavalla testannut ja ainat on pysyny kupissa eli vika ei todennäkösesti sieltä löydy.
              Vieläkin mua hieman ihmetyttää tuo paikallaan meneminen, mutta eihän nuosta ikään tiedä :)
              tänään saa onneksi auton ilmaan niin on parempi ruveta tutkikaan.

Comment

ei piru. nyt taas toimii, olin lähdös pajalle ja tuumasin pakki päällä startata kytkimen kanssa niin 5-10metriä kun oli auto ryöminy taaksepäin niin kytkin rupes ottamaan eikä enää mitään, on kyllä kumma juttu, koska tuotakin oon jo kerran kokeillu, nyt vaan tärppäs.
                No eipä sille mitään voi jos auto tykkääkin taas yhtäkkiä toimia :)

Comment

Taitaa siis jumittaa kytkinlevy kytkinakselin poorituksessa. Luultavasti ei itsekseen ainakaan parane...

Comment

Joo ei varmasti parane että kyllä se työn alle pitää ottaa heti kun ehtii, mutta jos se nyt hetkiaikaa toimis niin ehtis vähän kerätä rahaakin tuohon hommaan paremmin.

Comment

Working...
                    X