Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.7Bit -01 vikakoodi 17965 *ratkaistu*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.7Bit -01 vikakoodi 17965 *ratkaistu*

    Tuttu vikakoodi turbodiesel puolelta eli - Charge Pressure Control: Positive Deviation. Liikaa ahtoja siis, dieselmoottorissa epäilisin heti jumittavaa vnt ahdinta, mutta näissä bensaturboissa ei muuttuvia siipiä pitäisi kai olla? Voisiko olla viallinen MAP anturi?
    Viimeksi muokannut Kumimuumi; 25.9.2015, 12:21.

  • #2
    Ahtovuoto. Painetestiä tekemään.

    Comment


    • #3
      Positive deviation muistaakseni tarkottaa, että pyyntö on suurempi kuin saanto. Eli maalaisjärjellä ajatellen vähän hassusti.

      Comment


      • #4
        Niin se onkin, mutta ahtovuoto se yleensä on ollut.

        Comment


        • #5
          Jaahas kiitos vinkistä. Loppuviikosta pääsen autoa tutkimaan. Pistän raporttia mitä löytyi. On niin vieras tuo moottori itselle, onko jotain kohteita mistä putket yleensä ekana pettää?

          Comment


          • #6
            Kaasuläpälle tuleva ahtoputket yhdistävä Y-letku ja imusarjalta huohottimelle lähtevä F-letku (koneen edestä päin katsottuna kaasuläpän takana vasemmalla puolella imusarjassa) ja sen takaiskut ja on melko yleisiä vuotokohteita. Tuohon päälle N75 tulevat ja lähtevät letkut/putket. Tuolla ohjetta testaamiseen: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...49&postcount=1

            Comment


            • #7
              Hmm eikös se juuri maalaisjärjellä ajatellen ole ihan oikein. Pyyntö on suurempi, kuin mitä saanti, niin tietenkin vuotaa jonnekkin. :)

              Comment


              • #8
                Joo noinhan se on :) Itse olen aina ajatellut että tuo tarkoittaisi yliahtoa.

                Comment


                • #9
                  Lupasin laittaa tänne raporttia. Tosiaan ostin auton näkemättä Helsingistä pienestä autoliikkeestä. Myyjä sanoi että autossa on turbovika, mutta jotenkin tuntui että olis vikakoodien perusteella yliahtoa tai ahtovuoto. Eilen hain auton junasta ja hienokuntoinen A6 Avant siellä oli odottamassa. Tänään aloin purkaa autoa ja juuri tuossa ahtoputket imusarjaan yhdistävässä Y-haarassa oli kolmen sormen mentävä reikä. Toivottavasti korjaantuu vika uudella Y-haaralla. Ei ole Pörhölläkään kallis Speed autoteilen mukaan, n. 30€.

                  Auto on tosiaan ihan siistissä kunnossa. Tosi likanen oli sisältä, mutta nyt jo puhdas kun 4 tuntia pesin sisustaa ja penkkejä tänään. Huomenna hoitoaineet nahkapenkkeihin. Alle 220tkm ajettu Suomiauto 6 vaihteisella manuaalilaatikolla. Vuosimallia 2001. Jakopäähän vaihdan vielä kaikki. Joko näillä kilsoilla pitää nokkien välinen jakoketjukin vaihtaa?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Kumimuumi Näytä viesti
                    ...ahtoputket imusarjaan yhdistävässä Y-haarassa oli kolmen sormen mentävä reikä. Toivottavasti korjaantuu vika uudella Y-haaralla. Ei ole Pörhölläkään kallis Speed autoteilen mukaan, n. 30€.
                    30€ maksoi Laakkosella lahdessa. Hyvällä tuurilla juuri tuo rikko "tarkoitti" viallista turboa.

                    Comment


                    • #11
                      Keskiviikkona sain Pörhöltä tuon Y-haaran ja niinhän siinä kävi että auto pelaa taas täysin. Tänään viimeksi tarkastin vikakoodit ja muisti oli tyhjä. Lehtonen Motorsportin lastu tuossa kuulemma on ja muuten ihan vakio. Kovasti tuntuu autolla olevan menohaluja. Osaako joku sanoa paljonko tuossa nyt voisi olla voimaa ja vääntöä pelkän lastutuksen jälkeen? 310hv oli Lehtonen luvannut, voihan se pitää paikkaansakin. Vääntöä 500Nm?

                      Comment


                      • #12
                        Sitä luokkaa se on. Hyvä että vika selvisi.

                        Comment

                        Working...