Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1,8T nakutus naputus kalkatus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 1,8T nakutus naputus kalkatus

A4 1,8t bensa -05 286tkm

Apua tarvis sen verta, että kun tein öljynvaihdon ja laitoin sisään Motoxin 5w-40 + sellasta paksua räkää, oisko ollu STP:n, minkä ois tarkotus vähentää öljyn kulumista, niin nyt koneesta kuuluu ikävä nakutus kylmänä hetken aikaa. (en ole sen tarkemmin vielä paikantanut). Lämpimänä ei kuulu oikeastaan enää mitään, ehkä hiukka dieselmäinen kalkatus. Auttaiskohan uusien öljyjen laitto ja mitä suosittelette? Forte pesu olis vissiin kannattava myös?

Yhtäkkiä tulis mieleen että onkohan tuossa vastaava vika kuin 1.8t 20v moottorissa, eli öljypumppu ja sen imusihti?
    Aikoinaan AEB -moottorikoodinen naputteli ja öljypumpun vaihtamalla vika poistui.
    Venttiilin painimet naputti kun paineet ei nousseet heti.

Comment

Jos siellä on joku tukos niin kannattaisikohan ensiksi kokeilla sellaista Forte pesua, mikä tulee esille aika usein kun aiheesta lukee?

Comment

Kyllä minä ensin kokeilisin uusilla öljyillä, koska helppous. Ei olisi ensimmäinen yksilö, joka naputtaa Motoxilla. Ihan jotain perinteistä Castrol Magnatec 5W-40 tai Mobil Super 3000 5W-40. Moottorin pesut on vähän niin ja näin, kuona voi lähteä liikenteeseen ja tukkia öljysihdin.

Comment

Mulla meni uusilla öljyillä aina n. 3000km kunnes naputus alkoi taas. Forte kahteen kertaan, ei apua. Öljynä oli Castrol Magnatec 5w-40. Vasta pumpun vaihto auttoi. Febin pumppu oli silloin muistaakseni 109e motonetilla ja öp-tiiviste marmorilta. Muutaman tunnin juttu vaihtaa itse.

Comment

Päätin vielä seurailla asiaa, ei tosissaan naputtanut kuin kerran ja silloin auto oli seissyt mäessä. Ja tuo dieselmäinen kalkatus on varmaan vaan mun päässä :D

Comment

Mulla meni uusilla öljyillä aina n. 3000km kunnes naputus alkoi taas. Forte kahteen kertaan, ei apua. Öljynä oli Castrol Magnatec 5w-40. Vasta pumpun vaihto auttoi. Febin pumppu oli silloin muistaakseni 109e motonetilla ja öp-tiiviste marmorilta. Muutaman tunnin juttu vaihtaa itse.
              Huoh, lisää remppaa tiedossa siis itsellekin. Samat öljyt ja samat oireet. Vaihtelin jo jakoketjun ja kiristäjän, mutta vielä vähän rapsuttelee. Forten jälkeen oli mullakin useamman tonnin hiljaa.

Comment

Working...
              X