Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorin pesu, puolesta ja vastaan?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Moottorin pesu, puolesta ja vastaan?

Mitä mieltä olette moottorin pesusta? Omaa ei ole pesty 12 vuoteen ja vois olla vähitellen paikallaan. Aivan kauheen näkönen ties minkä vuodon ja pölyn yms takia. Mitä näissä pitää erityisesti varoa? Laturi tietty mutta mitä muuta? Kunhan saa seuraavan vuodon tässä kuntoon tarvii kyllä huuhtaista.

Tähän tulee kymmeniä mielipiteitä mutta mun on, että kunnossa olevan moottorin pystyy pesemään liuottimella ja painetta päälle ja näin kannattaakin tehdä, vaikka kerran vuoteen. Ja näin olen kaikille autoille tehnyt.

+ siisti yleisilme
    + siistimpi tehdä jotain jos tarvii
    + mahdolliset vuodot helpommin paikallistaa

Yhden kerran -98 Avensis otti nokkiinsa eikä käynnistynyt enää, syynä perinteiseen virranjakajaan päässyt kosteus. Siinäkin jakajan reunassa oli siihen kuulumaton kolo/halkeama, hyvä että tuli esille siellä eikä vaikka tienpäällä.

Pitäähän sitä järkeä käyttää mutta ei koskaan mikään sähköliitos tai laturi ole nokkiinsa ottanut. Lentäähän sitä pölyä ja kuraa auton alla kokoajan, etenkin jos ei pohjapanssaria ole.

Comment

Olen pessyt talouden autojen moottoritilat parisen kertaa vuoteen ja koskaan ei yksikään ole siitä sen enempää masentunut. Olen käyttänyt Auto Glymin Engine Cleaneria, suihkutellut sitä kohtuullisen runsaasti ja sitten pehmeällä pienellä harjalla harjannut likaisimmät paikat minne olen kohtuudella päässyt. Sitten vain normaali vesijohtoverkon paineella letkulla huuhdellut ja puhdasta on tullut. Toki järkeä saa käyttää, ettei lorottele vettä asioikseen laturiin ja muihin sähkölaitteisiin tarpeettoman paljolti.

Comment

Täytyypä ottaa listalle sitten. Aina ilmaantunut jotain muuta ensin kuten nytkin.
        Onpahan seuraavat hommat puhtaampia tehdä. Öljyvuodot vuosien varrella on kyllä sotkeneet varsin kattavasti.

Comment

Ei kai nuo mikään niin herkkiä vedelle ole, tulppa kaivoihin on joskus aan koneellisessa vettä mennyt kun ei niissä se puolakannen tiiviste ole tarkoitettu paineella läheltä pestäväksi, mutta eihän sekään mikään ongelma ole kun huomioi pesun jälkeen. Itse nykyään aika innokkaasti paineilmalla pesun jälkeen tullut suuremmat vedet puhalleltua pois, ja välillä ennenkin pesemistä jos on paljon lehtiä tai muuta kevyttä ryönää.

Comment

Itsekin pesen konehuoneen kerran vuodessa niin ei pääse menemään kovinkaan törkyiseksi. Talven jälkeen tuo tulee aina tehtyä. Kesän aikana riittää kun "pyyhkii pölyt". Liukkarilla ja painepesurilla tulee pestyä, riittävän kaukaa. Laturin päälle olen aina laittanut varuiksi muovipussin päälle suojaksi. Ei ole vielä tähän mennessä millään aitolla tullut ongelmia.

Comment

Working...