Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 suunnitelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C5 S6 suunnitelmia

    Tietääkö kukaan meneekö:

    RS6 (BCY):n vaihteisto (GAG) -> 2000vm S6:een?

    Ja millanenhan savotta olisi vaihtaa tilalle RS6 moottori? RS6 johtosarjan varmaan ainakin vaatisi, mutta onko noissa S6:n ECU:issa optiot paineiden ymmärtämiselle ym..?

  • #2
    Vaihteisto ei sovi. RS6:ssa on järeämmän momentinmuuntimen vuoksi ihan oma bellhousing jota ei ole käytetty missään muussa. Jotain väliadaptereita on joskus rakenneltu mutta menee ähräämiseksi. Jos vaihtaa ronsun moottorin niin silloinhan se vaihteisto istuu sinne kuin isi vankilassa. Käytännössä järkevin tapa naittaa RS6 moottori S6 laatikkoon on kun vaihtaa RS6 sisuskalut S6 lohkoon.

    Softa ei ole ongelma. S6 purkkiin on mahdollista ajaa RS6 softa mutta samalla kai sen ecun vaihtaa kun moottorinkin. Leimalle saaminen voi olla sitten vaativampi juttu jos sellainen on relevanttia.

    Comment


    • #3
      No voi perkele. Täytyy varmaan katsella kuinka edullisesti tommosen RS6:n moottorin saisi, jos sille tielle lähtee. Käsittääkseni tuo RS6 on samaa mallisarjaa ja muutoskatsastukseen tarvisi päivittää ainakin jarruja RS6-tasolle, tai paremmiksi.

      Mites tollanen S8:n moottori istuu S6:n keulalle? Kun mietin että tollanen S-RS moottori olisi mukava hankkia niin voisi sitä pikkuhiljaa hypistellä, ja laittaa sitten joskus kiinni.

      Comment


      • #4
        Väitän että RS6 ei ole samaa mallisarjaa. Valmistajakin on eri, voiko sitä ilmiselvistä syistä johtuen sitten käyttää verrokina? En tiedä, riippuu viime kädessä katsastajasta mutta työn määrään peilaten en lähtisi onniarviolta moista hommaa kokeilemaan. Ronsujen ostohinnat valuu anyway pikkuhiljaa tavan palkansaajan ulottuville. Huoltosuhde vaatii sitten kunnossa olevan pinkan :)

        S8/S6 moottorit on moottorinvaihtoa ajatellen keskenään vaihtokelpoisia. Nokat, softa yms jotain pientä eroa niissäkin on keskenään. Mitään järkeähän S8 koneen vaihdossa S6 koneen tilalle ei ole. Hyödyt suhteessa moottorinvaihdon työhön ja vaihtomoottorin hankintahintaan jäävät olemattoman pieniksi.

        Onko sulla joku syy hankkia S6 orkkismoottorin tilalle jotain toista? Tampereella olisi yksi alakertavikainen S6 kone joka varmaan irtoaisi hypistelykäyttöön aika evokkaasti.

        Comment


        • #5
          Lähinnä tarjonnan takia mietin tota S8, että jos halvalla löytyy. Samalla saisi tietenkin S8 nokat.

          Täytyy kysellä tosta ANK:sta että miten pahasti se on paskana.

          Comment


          • #6
            Sitä ei vissiin ole vielä avattu mutta laakereita ainakin joutuu vaihtamaan. Jos kampura on kärsinyt niin *vink* *vink* mulla on tallin hyllyllä yksi priimakuntoinen jemmassa.

            Comment


            • #7
              Minä muistelisin taas, että RS6 tekniikan vaihto S6:een olisi ollut jopa laillisesti mahdollista....joku tästä teki alustavan selvityksen, ja ainakin siinä tapauksessa olis ollu OK. Nyt en tosin muista kuka tuo pioneeri oli. (mutua siis kumminkin)

              Comment


              • #8
                ronsu

                Mallisarja on sama, A6Q, S6, Rs6. Ainoastaan ja vaan oikea tapa on laittaa ronsusta kaikki sälät. Muuten menee köteslyksi. Sielä on trafin albumissa yksi tekijä joka tyssööttää homman, mutta se on inssistä kiinni huomaako vai ei :)

                Comment


                • #9
                  Kuinka minä niin muistan että C5 RS6 olisi quattro GmbH tekeleitä.

                  Comment


                    #10
                    WUAZZZ...

                    Comment


                    • #11
                      Sitäpä juuri.

                      Comment


                      • #12
                        ronsu

                        Niinhä se on, mutta trafin kanta sanoo että samaa on.

                        Comment


                        • #13
                          Ei sillä ole väliä missä tehtaassa se auto on tehty, Audi se kuitenkin on he määrittelee onko autot mitä mallisarjaa. Onko samanlaiset Boxsteritkin eri mallisarjaa kun niitä on tehty Saksassa ja Suomessa?

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja lampi Näytä viesti
                            Mallisarja on sama, A6Q, S6, Rs6. Ainoastaan ja vaan oikea tapa on laittaa ronsusta kaikki sälät. Muuten menee köteslyksi. Sielä on trafin albumissa yksi tekijä joka tyssööttää homman, mutta se on inssistä kiinni huomaako vai ei :)
                            Mikä tämä tekijä on?

                            Comment


                            • #15
                              Pitää varmaan kysyä asiasta katsastusingenjööriltä, niin ei jää arvailujen varaan.

                              Ensi viikolla kuulen paljonko kustantaisi kaverin kautta RS6 moottori ja mahdollisesti muut hilppeet. Saksasta löyty pari vaihteistoakin jo ihan ok hintaan.

                              Sen verran taustatyötä tullut aiheen tiimoilta tehtyä, että ilmeisesti tuossa vaihteistossa on eroa A6/S6 5HP24A:aan momentinmuuntimessa ja venttiilikoneistossa, sekä myös pumpussa. Momentinmuuntimessa ilmeisesti ns. lock up. Onkohan tuo huollettavissa kun on tuon momentinmuuntimen sisällä? Vai onko samanlainen homma kuin muidenkin turbiinien kanssa?

                              Comment


                              • #16
                                manuaali sinne tilalle vaan, jos pelkkää askia halajat vaihtaa :)

                                Comment


                                • #17
                                  A6Q V8 ja S6 on yleensä WAUZZZ, RS6 on WUAZZZ.
                                  Nettiauton tarjonnasta kohtuullinen otanta.
                                  Viimeksi muokannut evinrude; 30.6.2015, 17:22. Perustelu: Korjattu virheellistä tietoa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Paitsi että minun C5 S6 ainakin on WAU... alkuinen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Rinnakkaismallin tulkinta vaikeutuu...
                                      Viimeksi muokannut evinrude; 30.6.2015, 17:23. Perustelu: Ajatusvirhe korjattu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        WAUZZI WAU vaan itse kullekkin..

                                        Haisee toi vaihteistoöljy aika kypsälle.

                                        Kai sitä joutuu remppaamaan tuon nykyisen ja ostaa sitten vähitellen noita RS6 osia varastoon.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mitäs kaikkea tohon manuaaliswappiin tarvitsisi?

                                          01E vaihteiston
                                          vauhtipyörän
                                          kytkimen
                                          hydrauliikkalaitteet
                                          johtojuttuja?
                                          etupään akselit

                                          Ja mitä huomioitavia seikkoja siinä tulisi?



                                          Edit:

                                          Jenkkisivuilla puhutaan vaan 01E vaihteistosta, mutta käykö siis ihan mikä vaan 01E vaihteisto tohon?

                                          Kun tuossa olisi ainakin 01E 300 042 NX/NV CBL - (for S4/S6 '92-'95) tarjolla.
                                          Viimeksi muokannut mrNICEGUY; 6.7.2015, 17:28.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Laitan ihan vaan tänne talteen, että A8 D3:n 4.2 (BFM) on nähtävästi yhteneväinen tuon vaihteiston kiinnityksen osalta RS6:n lohkon kanssa.

                                            Ei tästä tiedosta nyt suoranaisesti taida mitään iloa olla, mutta täältä mistä tuo tieto on peräisin, saattaa jossain vaiheessa löytyä tarkempaa tietoa 01E vaihteiston liittämisestä tuohon lohkoon ilman adaptereita tms...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuo oli kyllä aika kiva tieto! Jos tuota kasia joskus piristäisi, niin aina ekana olen hylännyt idean sen lootan takia koska se on kuulemma paljon antiikkisempi käytökseltään.

                                              Comment

                                              Working...