Kaverin kans oltiin eilis iltana uutta talliamme siivoamassa ja siivouksen valmistuttua ajoimme autot peräkkäin talliin, Saab edellä ja Audi perässä. Noh, kaverihan alko vouhottaan turbo-Saabillansa, nostatteli kierroksia paikallaan, rajottimeen saakka hetken ja minä tietty perässä möyräyttelin Saab-miehelle AUTOn ääniä, kävi hetken rajottimessa ja sen jälkeen auto sammui eikä enää lähtenyt käyntiin? Kipinää ei näyttänyt tulevan ollenkaan... Mikäköhän siihen ois voinu tulla? jotain hyvää, hyytyi talliin, harvemmin niin...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S2 hyytyi talliin...
Collapse
X
-
VikkeAvainsanat: Ei mitään
-
Vikke
-
Jakajan ratas saattanut myöskin antaa periksi.
Edit: Vink: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18242
Comment
-
Vikke
-
Vikke
Noniin, jakajan ratashan siellä näyttäs olevan paskana, saarnaajaa pyörii kourassa. Pirun ahtaassa paikassa se jakaja kyl on, onko Audeissa joku erilainen kiinnitys siinä jakajassa et sen saa irti, ei näyttäny olevan normi pulttia/ruuvia vaan joku ihme niitti?
Comment
-
Vikke
en kyllä pulttia löytänyt sitte millään, siinä on vaan semmonen kupera kanta siinä pannan juuressa.
Comment
-
Siinä on se venäläistyyppinen kupukantamutteri tehtaan jäljiltä estämässä jakajan asennon käpälöintiä. Auki se mutteri lähtee esim teräväkärkisellä taltalla vasaran kanssa lyömällä. Suoritus helpottaa hieman jos ensin ajaa vaikka dremel-tyyppisellä työkalulla pienen viillon tai portaan siihen kupukantaan taltan kärjen pitoa parantamaan. Kierre siinä on ihan normi M6 tai M8.
Comment
-
Vikke
-
Vikke
Joo olihan se imusarja pakko irroittaa, et pääsi siihen jakajaan käsiksi, puoli ratasta puuttu pyörittäjästä. Kalskeella näytti olevan rattaita myynnissä, huomenissa kilautan hänelle.
Comment
-
Minkälainen homma tuo ratas on vaihtaa?
Mitenkä tuon ajoituksen kanssa pitää tehdä?
Ei ole aikasempaa kokemusta olenkaan, joten ohjeet oikei selvästi olisi plussaa.
Olis tuo jäähdytys järjestelmä nyt pois tieltä niin olisi järkevä vaihtaa tässä samalla, kun on kerran karvan verran alle tuon pyhän 200tkm.
Comment
-
http://porkkis.5cyl.net/s2/gallery/20041110
Saattaa palvella hitaasti tai ei ollenkaan.
Jakajan rungossa on viiva johon pyörijän tulee osoittaa. Kampura 0-merkkiin kuten Rami neuvoi, mutta myös jakaja, koska kone voi olla "väärällä kierroksella". Sokan reikä muistaakseni 3-3,5mm luokkaa. Hommaa normaali putkisokka, jonka survot sinne reikään ja katkaiset.
Comment
-
Ot:
Nyt ihmetyttää oikein kunnolla, tänään aloin vaihtamaan tuota kyseistä ratasta ja sieltähän löytyin kaikkien "sinetti" muttereidein jälkeen itse jakaja.
Itse hämmähdys tässä oli se, että ratas oli valmiiksi metallinen ja näytti ettei sitä olisi jälkikäteen vaihdettu, ei kulumia/iskuja ym. jälkiä rattaan rungossa ja *ttumainen suojamutteri siinä kiinnityksessä.
Kyseessä siis vm.92, vin koodin mukaan 93.
Onko kellään muulla ollut tämmöistä tapahtumaan, vai onko tämä joku viimmeisimpien 3B-koneen "päivityksiä" ennen Aby:a?
Comment
Comment