Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S2 hyytyi talliin...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S2 hyytyi talliin...

    Kaverin kans oltiin eilis iltana uutta talliamme siivoamassa ja siivouksen valmistuttua ajoimme autot peräkkäin talliin, Saab edellä ja Audi perässä. Noh, kaverihan alko vouhottaan turbo-Saabillansa, nostatteli kierroksia paikallaan, rajottimeen saakka hetken ja minä tietty perässä möyräyttelin Saab-miehelle AUTOn ääniä, kävi hetken rajottimessa ja sen jälkeen auto sammui eikä enää lähtenyt käyntiin? Kipinää ei näyttänyt tulevan ollenkaan... Mikäköhän siihen ois voinu tulla? jotain hyvää, hyytyi talliin, harvemmin niin...

  • #2
    Siis pyöriikö kone kuitenkin startilla?

    Comment


      #3
      pyörii ihan normaalisti.

      Comment


      • #4
        vikakoodi lukua, hall anturi vikaa veikkaan.

        Comment


        • #5
          Jakohihna?

          Comment


          • #6
            Komppaan Anttia, oireet viittaisivat aika vahvasti hall-anturiin.

            Comment


            • #7
              Tai tappi vauhtipyörässä on ollut jo vähän valmiiksi huonona ja nyt kierrätyskokeet sai sen lentämään tangentin suuntaan...

              Comment


              • #8
                Jakajan ratas saattanut myöskin antaa periksi.

                Edit: Vink: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=18242

                Comment


                • #9
                  Ääni jakajan rattaalle, ei olisi ensimmäinen tapaus jossa kyseinen bakeliittitaideteos on hajonnut atomeiksi rajoittajalle vedettäessä.

                  Comment


                    #10
                    pitää alkaa huomenna tutkimaan, kiitos kaikille avusta!

                    Comment


                    • #11
                      Eläpä vielä kiittele. Saatat kirjoittaa monta kysymystä vielä ennenku autos hyrskyttää pihalla. =)

                      Comment


                        #12
                        Noniin, jakajan ratashan siellä näyttäs olevan paskana, saarnaajaa pyörii kourassa. Pirun ahtaassa paikassa se jakaja kyl on, onko Audeissa joku erilainen kiinnitys siinä jakajassa et sen saa irti, ei näyttäny olevan normi pulttia/ruuvia vaan joku ihme niitti?

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä siellä on juuressa haarukka ja 8mm:n pultti. Ellei joku oikeasti ole hajottanut sitä. :)

                          Siinä haarukassa on sellainen uloke, joka äkkiseltään näyttää pultin kannalle.

                          Comment


                          • #14
                            jos on orkkis niin kyllä siinä joku niitin kaltanen vaihtamisen estonappi on päällä.

                            Comment


                              #15
                              en kyllä pulttia löytänyt sitte millään, siinä on vaan semmonen kupera kanta siinä pannan juuressa.

                              Comment


                              • #16
                                Siinä voi olla semmoinen juustopääpultti, eli tiukatessa momenttiin se napsahtaa poikki ja jäljelle jää vain pyöreä kupu. Muuten normaalisti on M8 x n mm kokoinen pultti.

                                Kätevää tehtaan kannalta, vähän keljua ensimmäisen huollon kannalta.

                                Comment


                                • #17
                                  Siinä on se venäläistyyppinen kupukantamutteri tehtaan jäljiltä estämässä jakajan asennon käpälöintiä. Auki se mutteri lähtee esim teräväkärkisellä taltalla vasaran kanssa lyömällä. Suoritus helpottaa hieman jos ensin ajaa vaikka dremel-tyyppisellä työkalulla pienen viillon tai portaan siihen kupukantaan taltan kärjen pitoa parantamaan. Kierre siinä on ihan normi M6 tai M8.

                                  Comment


                                    #18
                                    just semmonen, pirun ahdasta vaan alkaa työstään sitä... mut pitää alkaa tutkaileen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      jossain virranjakajaan liittyvässä huolto-ohjeessa oli maininta että helpottaa jos irrottaa imusarjan... No aivan varmasti

                                      Comment


                                      • #20
                                        Imusarjan irroitus RHD 3B S2:ssa melko pakko, koska akkukin on vielä konehuoneessa LHD jarrusysteemien paikalla ja "repsikan puolella" jarrusysteemit estämässä koneen takaa operoinnin.

                                        Suosittelen lähestymään ongelmaa koneen takapuolelta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo olihan se imusarja pakko irroittaa, et pääsi siihen jakajaan käsiksi, puoli ratasta puuttu pyörittäjästä. Kalskeella näytti olevan rattaita myynnissä, huomenissa kilautan hänelle.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minkälainen homma tuo ratas on vaihtaa?
                                            Mitenkä tuon ajoituksen kanssa pitää tehdä?

                                            Ei ole aikasempaa kokemusta olenkaan, joten ohjeet oikei selvästi olisi plussaa.

                                            Olis tuo jäähdytys järjestelmä nyt pois tieltä niin olisi järkevä vaihtaa tässä samalla, kun on kerran karvan verran alle tuon pyhän 200tkm.

                                            Comment


                                            • #23
                                              ratas vaihdetaan siten että hakataan sitä pitävä sokka irti, ratas lähtee irti, samoin kaikki shimmilevyt että tarkkana sitten, on lujaa kiinni.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mites noiden ajoitusten kanssa onko siellä joku merkki mikä on vauhtipyörän kanssa samaan aikaan näkyvissä?

                                                Itse tuo rattaan vaihtotuntuu selvältä, mutta tuo jakajan irroitus tai paremminkin sen takaisin pistäminen oikein tässä mietityttää.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tuurna on sitten 4mm, ei 5mm. :D

                                                  Perusajoitus kohdalleen, jakajan kansi irti ja ota vaikka valokuva (tein itse niin) muistiinpalauttamista varten. O-merkki puoleen väliin kytkinkopassa olevaan ulokemerkkiin nähden.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://porkkis.5cyl.net/s2/gallery/20041110
                                                    Saattaa palvella hitaasti tai ei ollenkaan.
                                                    Jakajan rungossa on viiva johon pyörijän tulee osoittaa. Kampura 0-merkkiin kuten Rami neuvoi, mutta myös jakaja, koska kone voi olla "väärällä kierroksella". Sokan reikä muistaakseni 3-3,5mm luokkaa. Hommaa normaali putkisokka, jonka survot sinne reikään ja katkaiset.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ot:

                                                      Nyt ihmetyttää oikein kunnolla, tänään aloin vaihtamaan tuota kyseistä ratasta ja sieltähän löytyin kaikkien "sinetti" muttereidein jälkeen itse jakaja.

                                                      Itse hämmähdys tässä oli se, että ratas oli valmiiksi metallinen ja näytti ettei sitä olisi jälkikäteen vaihdettu, ei kulumia/iskuja ym. jälkiä rattaan rungossa ja *ttumainen suojamutteri siinä kiinnityksessä.
                                                      Kyseessä siis vm.92, vin koodin mukaan 93.

                                                      Onko kellään muulla ollut tämmöistä tapahtumaan, vai onko tämä joku viimmeisimpien 3B-koneen "päivityksiä" ennen Aby:a?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Arvaus, muovipyörä hajonnut jakajasta jo aikaisemmin ja joku edellisistä omistajista päivittänyt kipinänjakelijan kokonaisella spq:n jakajalla?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tieto-opuksen mukaan 005500 numerosta eteenpäin on käytössä tämä 034 905 205 AA jakaja, kun aikasemmin oli 034 905 205 Q.
                                                          Joten ei ole sq:n

                                                          Olisi mukava tietää, mitä muuta on erilaista alkupään 3B:hen.

                                                          Comment

                                                          Working...