Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ISV ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ISV ongelmaa

    Nyt alkaa keinot loppumaan niin täytyy kysyä viisaammilta neuvoja.
    Audi alkoi vatkaamaan tyhjäkäyntiä ylös alas n. 1000-1500 kierroksen välillä. Antaa myös isv:n vikakoodiksi. Kun isv:n piuhan ottaa irti niin tyhjäkäynti tasaantuu. Tarkistin isv:n bentleyn mukaan, vastusarvo 8 ohm kieppeillä niinkuin pitääkin ja luisti liikkuu nätisti ja varalta vielä putsasinkin sitä, eikä muutosta.
    Johdotuksia olen sen jälkeen käynyt läpi ja sellainen ongelma näyttäisi olevan, että isv:lle tulevan liittimen kakkosnastaan pitäisi bentleyn mukaan tulla virtaa, kun konetta starttaa mutta minulla näin ei ole. Mistähän tuo voi johtua? Ykkösnastaan tulee jatkuva virta niinkuin pitääkin.

    #2
    Oisko tähän kellään mitään vihjeitä, ei löydy vikaa ei.

    Comment


      #3
      Voisko olla imuilma vuoto?

      Comment


        #4
        Enpä usko, kaikki letkut on käyty läpi ja kiristetty..

        Comment


        • #5
          Mites tyhjäkäyntikytkin?Vikakoodeja?

          Comment


            #6
            Niin vikakoodiksi antaa tuon isv:n, olikohan se nyt 4431.

            Comment


              #7
              Ääni kaasuläpän tyhjäkäyntikytkimelle. Naksahtaako (mikrokytkin)? Vaimea ääni, vältä taustamelua. Oire sopisi ko. tiedon puuttumiseen.

              Comment


                #8
                Eli pitäisi naksahtaa kun kaasuvivusta kääntää? Ei kyllä tunnu mitään kuuluvan. Tuossa se ongelma voisi kyllä olla, koska output testitkään ei toimi. Menee kyllä valmiustilaan, mutta testihän pitäisi kaasuvivusta kääntämällä siirtyä suuttimesta toiseen ja niiden jälkeen isv:hen mutta nyt ei tapahdu mitään kun vivusta kääntää. Eli toimiikohan tuo siirtokin tällä tyhjäkäyntikytkimellä?

                Comment


                  #9
                  Kun isv:n piuhan ottaa irti niin tyhjäkäynti tasaantuu.
                  Ehh... Juu kyllä se tuossa mopossakin tasaantuu - nollaan. Kuuluuko sen tosiaan käydä isv irtikytkettynä? No, enpä minä noita "oikeita moottoreita" tunne, mutta

                  [arvailua] eikös tuon tyhjäkäyntikytkimen pitäis nimenomaan kertoa koneelle milloin aktivoida isv? Vai onko katkaisija "jäänyt päälle" tyhjäkäyntimoodiin ja siten isv koko ajan toiminnassa? Se voisi tehdä ristiriidan, mistä seurauksena ko. vikakoodi, vaikka isv itsessään toimisikin. [/arvailua]

                  Comment


                    #10
                    Kyllä sen kuuluu käydä, tyhjäkäyntikierrokset vain nousee n. 1200 tuntumaan. Ajaminen ei ole hääviä, täytyy joko kiihdyttää tai moottorijarruttaa, sellaista välialuetta ei ole.

                    Täytyy iltasella testata nuo arvailut, kiitoksia vaan vinkeistä tähän asti.

                    Comment


                      #11
                      Tyhjäkäyntikytkinhän se sitten osoittautui syylliseksi. Oli päässyt pikkaisen liikahtamaan jolloin ei enää mikrokytkin naksahtanut tyhjäkäynnille ollenkaan. Pelkkä säätö ja pulttien vaihto parempiin korjas ongelman. Erikoinen homma tässä oli se, että alkoi antamaan isv:n vikakoodia. Arvaukset osui siis oikeaan, kiitosta avusta!

                      Comment


                      • #12
                        voiko johtua että tyhjäkäynti on 2200rpm, jos isv on rikki? Ja kun ajaessa painaa kaasun pohjaan, niin tämän jälkeen tyhjäkäynti pomppaa 4000 rpm:ään, ja kierrokset laskeentuu takaisin 2200rpm:ään, kun sammuttaa auton. moottorina 2.2 5syl k-jetronik -87, alkaa hermot mennä kun on pakko joka päivä ajaa töihin ja takas, uusi isv tilattu saksasta, kestää noin pari viikkoa..pitäisi saada tietää varmaksi että onko siinä se vika. Akultakin annettu virtaa, ja ei mitään tapahtunu.

                        Tai olisiko jollain joensuun seudulla toimivaa isv mötikkää, jolla kokeilisi?

                        Comment


                        • #13
                          tyhjäkäynti toimii.. Löyty kaasuläpän välistä havunneula =) isv on edelleenkin pimeenä, mutta ei vaikuta auton käyntiin yhtään mitenkään, kaikki pelaa ok. Tyhäkäyntikierrokset on tasan 900 rpm. Mitä virkaa siis on isv:llä?Ei mitään?!?

                          Comment


                            #14
                            Mm. korotettu joutokäynti kylmänä.

                            Comment

                            Working...
                            X