Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hoppa sammahti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hoppa sammahti

    Pääsinpä tänään 50 metriä ennekuin auto sammui kuin kynttilä eikä enään käyntiin.
    Mielestäni polttoainepumppu ei käy ( ei kuulu minkäänmoista surinaa) - pitää vielä tarkistaa onko linjoissa painetta.
    Onko nuo pumput mitenkä vikaherkkiä?
    Entä rele?
    Mistä noita sais hommattua järkevään hintaan?
    Voisin samalla vaihtaa polttoainemittarin anturin- siinä 3/4-täys tankki välillä liukupinta kulunut puhki.
    Kauhuskenario on että 2 viikkoa sitten vaihdettu jakopää on lauennut (suhtaudun merkkihuollon "rasvanäppeihin" hieman varauksellisesti, siitä moinen pelko)
    Benkku

  • #2
    Irrota kuskin jalkatilasssa oleva "ylämuovi" Siellä ne releet sijaitsevat? Voit kokeilla " hyppylangalla" toimiiko pumppu.

    Tämä näin "hatusta" ,koska muistelen Porkkiksen tekemää työtä omalle autolleni viime talvena.

    Comment


      #3
      Selvittely etenee

      Sain sen verran tuota katsottua ettei ole bensanpaineita, pumppu ei käy, pumpulle ei tule virtaa startatessa (vaikkei ole paineita), sulake on ehjä.
      Noita releitä täytyy katsella- pahus vaan kun on korjauskäsikirjat! verstaalla- auto 100 km päässä ulkona.
      Miten tuo mootoriohjaus tunnistaa että kone käy? ABC:ssahan ei ole ilmamääränmittaria.
      Osaako joku sanoa onko tuo ihan normaali rele vai onko siinä jotain lisämokkuloita- löytyy verstaalta pari bemarin L-jetronic releitä (Siemensin valmistetta) ??
      No tämä on hyvä tapa tutustua autonsa teknisiin ratkaisuihin.....

      Comment


        #4
        Kokeile ihan ensin sitä jumpperia releen kannoilla. Eli kytket ne pumpun releen kannassa olevat virtaliittimet (ne kaksi isoa liitintä) yhteen, nyt pitäisi pumpun pörähtää käyntiin.

        Jos pumppu ei käynnisty, niin mittaa tuleeko virtaa releen liittimelle. Jos tulee virtaa, niin sitten se taitaa olla ikävämpi, juttu eli bensapumppu saattaapi olla rikki. Audeista on kuollut noita bensapumppuja täysin ilman ennakkovaroitusta.

        Veikkaisin vian kuitenkin olevan pumpun releessä. Jumpperivirityksellä voit ajaa auton verstaalle.

        Comment


          #5
          Rele toimii

          Tuntuis tuo rele toimivan, otin sen irti ja syötin t-napaan 12 v (86 maa) silloin se kytki virran 30 ja 87 ja 87a napojen väliin.
          Se mitä pelkään on että ECU jostain syystä kertoo ettei pumppu saa käydä (ECU kärähtänyt, Hall-anturi irti jakohihnarempan jäljiltä tms tyhmää)
          Pumppua ei taida saada irti tankista ilman erikoistyökalua mikäli vika on siinä.
          Täytyy huomenna mennä hypylanka ja yleimittari kourassa pähkäilemän lisää.
          Benkku

          Comment


          • #6
            Mikäli pumppu on autossasi yhtään samanlainen kun tuossa minun profiilin kulkineessa, niin sen saa vaihdettua perustyökaluilla, eikä tarvi olla mikään supermekaanikko. Vaihdoin omaani itse, joten sen pitäisi kyllä onnata sitten ihan keneltä vaan...

            Comment


              #7
              Tilanne ohi

              Vaihdoin tilalle Boschin pumpun ja nyt pelittää. Vanha pumppu pelitti välillä,välillä ei.
              No toivotaan että nyt sitten pelittää jatkossakin.
              Kiitokset neuvoista!
              Benkku

              Comment

              Working...
              X