Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VW T5 Transmission output speed sensor (G195)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VW T5 Transmission output speed sensor (G195)

    Alkoi sitten 2 vuotta vanha ja alle 30tkm ajettu automaattilaatikko kiukuttelemaan ja herjaa G195 anturia.

    17104 - Transmission Output Speed Sensor (G195)
    P0720 - 012 - Circuit Malfunction - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 22
    Reset counter: 40
    Mileage: 476243 km
    Time Indication: 0

    Tuonko poistaa niin tulee sama koodi, mutta tämä sytyttää moottorin vikavalon ja vaihteiston sympolit palavat yhtäaikaa.

    17104 - Transmission Output Speed Sensor (G195)
    P0720 - 012 - Circuit Malfunction - MIL ON
    Freeze Frame:
    Fault Status: 10101100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 22
    Reset counter: 44
    Mileage: 476243 km
    Time Indication: 0





    Noissa kuvissa näkyy että output sensori näyttää ihme kierroksia vaikka auto on paikoillaan, RPM seilaa väliä n. 200-2500rpm, mutta kun painaa vaihde päällä kierroksia niin RPM tippuu nollaan.
    Onko tietoa mistä auto saa nopeus tiedon kun se näyttää oikeata lukemaa?
    Molemmat ISS G182 ja OSS G195 anturit näyttivät n.0.5 Mohm.

    Pystyisikö joku katsomaan mitä muilla tuo output sensori näyttää kun auto on paikoillaan.

    Vaihdelaatikon takuu mennyt umpeen 23.2 ja ei ainakaan eka soiton jälkeen vw auto aio tulla vastaan korjauksessa.

    Tässä on kerrottu vaihteistosta aika hyvin ja tuon mukaan tietenkin sensori on laatikon sisällä.
    http://vwts.ru/vw_doc2/trans/09g/atsg_09g_09m_eng.pdf
    Viimeksi muokannut Mkurtti; 16.3.2015, 18:30. Perustelu: Anturien ohmi määrät

  • #2
    Olisiko jollain vinkkiä miten tuosta autosta sais helposti latauksen väliaikaisesti poistettua? Laturin vaihdon jälkeen ilmestyi tuo yllä oleva vika. Laturi on sitten imusarjan alla niin siitä ei helposti piuhoja nypitä irti.

    Comment


    • #3
      Tämä selvisi. Jäähdytin nestettä oli tippunut liittimen päälle niin siitä sekos laatikko. 4 kertaa puhdistin liittimen eikä vika poistunut. Lopuksi laitoin liittimen juureen tiivisteliimamassaa niin häiriöt hävis, luultavasti on liittimen juuresta vähän johdon kuori huonona niin pääsi sitä kautta sekoittamaan anturi arvoa.

      Comment

      Working...
      X