Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokka-akseleista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nokka-akseleista

    Morjens.

    Olisin hankkimassa coupe quattrooni tiukempaa nokka-akselia.
    Olisi 3- vaihto ehtoa mutta en tiedä niiden ominaisuus eroja.
    Eli alla olisi niiden tietoja ja toivoisin viisampien kertovan niiden välisitä eroista esim, mikä antaisi
    antaisi eniten tehoa korkeilla kierroksilla ym.

    nockenhub öffnungswinkel steurzeiten ventilhub
    11.0 272/272/110 26-66-66-26 2.1
    11.4 272/272/110 26-66-66-26 1.6/1.7
    11.5 276/276/110 28-68-68-28 2.1

    #2
    Ensinnä, sulla on 2 vaihtoehtoa. Vain kaksi jälkimmäistä ovat hydraulinostin koneeseen. 276 on korkealaulusempi. Hommaa jostain Schrickin installation manuaali, siinä on hyvät teoriat opiskeltavaksi. Koita vaikka risto.virtala@bayermann.fi.

    Hitostakaan en tiedä kumman nokan on ruotsin poju mun KV:hen ruuvannut, mutta tältä se näyttää (ruskea 003). Tuossa vedossa siis k-jet ja 108.9 kW.
    http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...128/evz743.jpg

    Comment


    • #3
      Mulla on NF:ssä tuo keskimmäinen eli tuo 11,4 272. Vetoa alkaa olemaan jo 2500rpm ja jaksaa vetää aina punarajaan ilman äkinöitä. Tuntuu vain että jengat loppuu kesken 7200rpm (rajoitin) persdynon mukaan. Hytikkänostimet vaan ei tykkää hyvää noista korkeista jengoista.

      Tuo 276 alkaa jo kuulemma olemaan niillä rajoilla, että saa koneen pysymään kunnon tyhjäkäyntiä ja ettei ala ilmamäärä mittarin läppä väriseen. Melkeimpä voisi sanoa että tuosta 276 ylöspäin kannattaa jo harkita muuta ruiskusydeemiä.

      Noi Schrick nokat ovat n:500? hintaisia, noin niinkuin OT:na

      Comment


        #4
        Kimmo: Kun K-jettiä wc-systeemiksi parjataan, niin mitäs jos siihen laittaisi d=110 pystyviemärin takaiskuventtiilin, pääsisi vielä rankemmille nokille. :))

        Comment


        • #5
          :-))

          Jep, siinähän se olikin, Hi-po:a halvalla ;-)

          Comment


          • #6
            ok. Kiitoksia neuvoistanne, tulivat tarpeeseen.
            Tuo 11.4 272 nokka taitaa olla järkevämpi ratkaisu, sillä mitä järkeä laittaa vielä jyrkempää nokkaa
            kun rajoitinkin estää sen hyödyntämisen, ja pysyypähän tyhkäyntikin kohdillaan ;)

            Comment


            • #7
              Terve.

              Noniin, nyt on nokka hankittu ja vielä olisi kysymys jäljellä.

              Meneeko nokka "heittämällä" paikalleen, vai vatiiko jonkin moista säätämistä? Eli minkään laisia säätö paloja, tai jotain mekaanisia muutoksia.

              Nokkahan on tuo 11.4 272

              Comment


                #8
                Ymmärtääkseni selviää pelkällä nokan vaihdolla.

                Comment


                • #9
                  Kerrankin hyviä uutisia;)

                  Comment


                    #10
                    Voisi olla ihan järkevää laittaa uudet venttilinpainimet koneeseen nokan vaihdon yhteydessä. Ne ei ole kovin kalliita ja niiden vaihto olisi helppoa, kun nokan ottaa irti. Vanhoissa painimissa voi olla jonnin verran kulumaan nokan vastinpinnoilla ja se ei tee hyvää uudelle akselille. Muutenkin noi painimet on kulutustavaraa, jotka on järkevää uusia 200-300tkm välein.

                    Comment


                    • #11
                      Nokka-akselin vaihdon yhteydessä pitää aina vaihtaa nostajat. Vanhoja ei saa koskaan laittaa.

                      Comment


                      • #12
                        Jos on hytikka nostimilla niin epäilen että nokka ottaa nostimen "kuoppiin" kannessa kiinni. Niitä vähän snurraamalla sopii.

                        Comment


                        • #13
                          Nostajat ja venttiilin painimet olikin tarkoitus vaihdattaa uusiin.

                          Annan ammatti miehien vaihtaa nokan, kun samalla olisi tarkoitus laskea kantta.
                          Jos muita hiomisia tulee niin siinä samallahan sekin menee.

                          Comment


                          • #14
                            Putsauta samalla kanavat kaikista valuklönteistä, hiotuta samalla ne "jouhevimmiksi", venat ohuemmiksi näkyviltä osilta samoin ohjurit, seetit, uudet jouset. Kyllä kansiviilari varmaankin tietää mitä sille pitäisi tehdä.

                            Jos pakosarja on 5-2, niin vaihda se esim KU.sta löytyvään 5-3 sarjaan ja samaan syssyyn myös sen downpipe..totta kai

                            Comment


                            • #15
                              Kyllähän tuota hiomista ja ynnä muuta virittämistä riittäisi, se on sitten tilipussin paksuudesta
                              kiinni mihin rahkeet riittää. Toivottavasti pitkälle;)

                              Comment


                              • #16
                                Tilipussin paksuutta voi kompensoida käytettävällä aikamäärällä :)

                                Comment


                                • #17
                                  Tilipussin paksuutta voi kompensoida käytettävällä aikamäärällä :)
                                  Totta, mitä enemmän on aikaa, sitä enemmän ehtii käyttää rahaa. =)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toisaalta samallahan tuon kannen viilaamisen tekis nyt kun se on kerta irti. Säästääpä siinä sitten ainakin ainakin uusien pulttien, tiivisteiden ja työn vaivan ja hinnan jos viilaamista tekee sit myöhemmin mieli. Veikkaampa, että kannen viilaus maksaisi aikalailla saman kuin uusi läjä noita tiivisteita,pultteja jne...

                                    Kokeilin tuota samaa nokkaa ihan bolt on vakio kanteen ja eipä sillä mitään järisyttäviä vaikutuksia ollut, mutta viilatun kannen kans homma alkoi jo pelaamaan.

                                    Vaparin virityksessähän yhtenä tärkeänä tekijänä on juuri hyvin tehty kansi, ellei jopa tärkein. Tehtaalta lähtenee kompromissi kannet ovat tuskin hyviä tällaiseen virityskäyttöön.

                                    OT: uusi sit pakosarjan pultit kans.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kun tehdään niin tehdään sitten kunnolla. eipähän tarvitse jälkikäteen voivotella että, eipäs tullut
                                      tehtyä.

                                      Ja kyllähän nuo pakosarjan pultit taitaa uusiksi mennä. On sen näköiset että tulee asentajallekin kotia ikävä;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Menee OT:ksi mutta,olen yrittänyt monissa koneissa noita pakosarjan pultteja irrotella monella tavalla, kuten:

                                        -ensin aukaisemalla--> poikki
                                        -Kiristämällä ensin ja sit auki -->poikki
                                        -Kaikenlaisia liuottimia yöksi likoaan -->poikki
                                        -lämmittämällä sekä kantta, että pulttia molempia monin eri tavoin-->poikki
                                        -Sika kallista jäähdytys-spräytä pulttiin-->poikki

                                        Löytyykö minkäälaista keinoa jolla noi pultit vois edes jollain todennäköisyyllä löysätä ilman katkeamista? Vai mitä noista miettimään, auki vaan jos katkee, niin tehdään jopi sitten pitkällä kaavalla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kunnolla vaan lämpöä, niin pitäs lähteä katkeamatta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lämpöä on pantu ruuvaajan yläkoppaa myöten, mutta panenko sitä väärään paikkaan...okei mihin?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mutteri punahehkuun ja sitten eikun kääntämään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                menee chatiksi, mutta kokeiltu on. Ei kai tuohon tarvita muuta kuin hyvää tuuria...500 pulttia ja niistä 50 poikki on varmaankin hyvä keskiarvo 10%. Mythbuster saa selvittää asian ;-)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tervehdys.

                                                  No nyt on nokka laitettu kiinni ja kantta laskettu sekä kanavat kiilloitettu, MUTTA.

                                                  Mikähän mahtaa mättää kun auton kierrokset eivät meinaa nousta esim: 4-vaihteella vedättäessä
                                                  5000rpm ylemmäs.
                                                  puoli kaasulla kiihtyvyys ja vääntö on parantunut mutta täys kaasulla vähän kuin puutuisi.
                                                  Huippu nopeutta auto ottaa 180kmh ja siihen hyytyy kuin seinään.

                                                  Itse veikkaisin moottorin käyvän laihalla ja siitä tehon puute korkeilla kierroksilla.

                                                  Mitäs te muut ajattelette olevan vialla?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tempasen nyt ihan hatusta mutta itse kokeiltuna ajoitus pykälän pielessä aiheutti omassa saman ilmiön, tyhjäkäynti hyvä ja vääntö alemmilla kierroksilla kohdallaan mutta ei voimaa isommilla kierroksilla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hmmm. Voipi asia olla niinkin.

                                                      Vien auton huomenna takaisin liikkeelle, ja selitän asian niin eiköhän mekaanikko oireen tiedä.

                                                      Soittamaanhan tuo pyysi ja kertomaan miten auto pelaa, kun itse ei päässyt autoa kunnolla testaamaan.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sytytys huudettu. Ennakko pielessä tai vanhoja osia.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Sytytys puolen kaikki osat on vaihdettu: Jakaja,pyörijä,tulpat,johdot joten niissä ei pitäisi olla mitään, mutta voihan ennakko jokatapauksessa heittää.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Noniin, torstai aamuna vien auton näytille.

                                                            Ketomaa, ja Lantta (rallimiehet) Ottavat autoni henkilö kohtaiseen käsittelyyn.

                                                            Ketomaa arveli ettei auto saa tarpeeksi pensaa, ja siitä syystä auto puutuu.

                                                            Hänellä itsellään on ralli golfissaan K-Jetti ruisku, niin tietoutta kyllä löytyy.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X