Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vw jetta 2.0TDI DSG-06 laatikon korjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vw jetta 2.0TDI DSG-06 laatikon korjaus

    Löytyykö suomesta paikkaa jotka korjaisivat kustannustehokkaasti dsg laatikon?
    Tässä tarina:

    Moi. Ostin vw jetta -06 2.0 tdi dsg, rek.nro scy-589. Saanette myös laatikon infon rek nron kautta. Auto ostettu siis laatikkovikaisena ja ajatus on saada se kuntoon. Autoon on vaihdettu laatikko aiemmin koska alkuperäinen hummasi vaihteiden välillä eikä osannut päättää mikä vaihde olisi paras. Toinen laatikko oli rikki ja kolmas asennettiin autoon mutta hummaus jatkui. Softa päivitettiin merkkiliikkeessä ja hummaus loppui. Kuitenkin tässä kolmannessa laatikossa ilmeni 10tkm jälkeen laakerivika joten ex omistaja luopui leikistä ja minä ostin sen. Onko mahdollista että tuo alkuperäinen laatikko olisi kunnossa ja softalla sen saisi kuntoon? Onko laatikko testattavissa teillä irtonaisena? Tai mahdollisesti mekatroniikan ollessa alkuperäisessä laatikossa viallinen niin siirtäisi sen tästä kolmannesta eli laakerivikaisesta siihen ensimmäiseen vaihdelaatikkoon?

    Copypastesin siis jyväskylässä sijaitsevaan firmaan lähettämäni viestin..

    Myös muita vihjeitä ja vinkkejä otetaan vastaan

    Rekbert.de laatikko näytti maksavan 1500€ kotiin tuotuna.

    Käyttöautolla vaihtotyö olisi 500€ luokkaa ja siellä suoritettavaa vaihtotyötä puoltaisi se että saisi päivitetyn softan laatikkoon samalla..?

    Auto on ajettu 181 tkm, vauhtipyörä vaihdettu 10tkm sitten...

  • #2
    No jos kaksi laatikkoa tekee samaa, niin epäilen kyllä niissä vian olevan. Laatikkoahan ohjataan monella parametrillä. Voisi miettiä onko muut ohjainyksikön saamat tiedot oikeaa. Esimerkiksi ilmamassamittari ehjä. Rikkinäinen anturi ei anna oikeaa tietoa moottorin kuormituksesta ja laatikko tulkitsee tätä vaikkapa vaihtelevaksi kaasunpainamiseksi ja alkaa arpomaan sopivampaa vaihdetta.

    Comment


      #3
      Eikö tuo 1500e ole kustannustehokas? Minä verran se sitten saisi maksaa? Kustannustehokas on muutenkin tässä väärä sana, olisi voinut vain laittaa mahdollisimman halvalla.
      Suomesta et tuohon hintaan saa koko laatikkoa rempattuna, niin että sen remppaa suomalainen suomessa. Kuitilla ja firma maksaa siitä verotkin. Puhutaan siis täysrempasta.

      Jos nyt äkkisältään arvailisi, niin jos yksi laatikoista tuli kuntoon softapäivityksellä, niin olisi ehkä syytä kokeilla sitä ensimmäiseenkin. Tai sitten vaihdella mekatroniikka ristiin.

      Comment


      • #4
        Yksi mahdollisuus on lähettää nuo kolme laatikkoa Autogear oy:lle. Luultavasti edullisin vaihtoehto vaihtaa laakeri(t) jotka ovat kypsät...
        Mekatroniikka saisi samalla puhdistuksen ja myös laatikko jos vaikka jotain metallisilppua olisi tullut tuosta rikkoutuneesta laakerista. Muut laatikot menisivät samalla rahdilla ja saisihan niistä osia jos vaikka laakeri olisi hirttänyt kiinni ja pyörähtänyt laakeripesässä/akselissa...

        Toinen vaihtoehto on ostaa käytetty laatikko Motoge oy:ltä melkeinpä samaan hintaan kuin saksasta. Takuu ym asiat täytyy ensin selvittää?

        Ajattelin työkaverin tallissa vaihtaa tuon laatikon. Sillä on kaksipilarinosturi ja isohko talli tuossa parinkymmenen kilometrin päässä...
        Pitääkö tuo laatikko sopeuttaa jotenkin ja voiko öljyt dsg laatikkoon vaihtaa laatikon ollessa irrallaan? Ajattelin kuiteskin tarkastuttaa tuon öljymäärän sitten merkkiliikkeessä mutta itse ajattelin vaihtaa/laittaa uudet öljyt sinne. Onko motonetin dsg öljyt ok vai haenko marmorilta.

        Kaikki vinkit ovat tervetulleita!

        Ja toki voi sanoa että mahdollisimman halvalla ajattelin saada tämän kulkineen toimimaan

        Ja vielä yksi kysymys: onko tuossa 2.0TDI sitä öljypumpun akselin pyöristymisongelmaa? En hetikään voi kertoa millä moottorikoodilla tuo on mutta lisää tiedon kunhan pääsen huoltokirjasta lurkkaamaan...

        Moottorikoodi bilteman mukaan BKD
        Viimeksi muokannut peeki; 5.12.2014, 21:33. Perustelu: Lisätty moottorin koodi

        Comment


        • #5
          BKD:ssa ei ole noita öljypumppuongelmia...

          Comment


          • #6
            Sama tyyppi ilmeisesti pyörittää tuota motogea kuin asp partsia... Ja ei kovin kannustavaa luettavaa löydy toiminnasta...

            Comment

            Working...
            X