Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 vaihteisto takatiiviste

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 vaihteisto takatiiviste

    Auto UrS4 2.2T -92/93 katsastuksessa tuli hylky, kun vaihteiston (6v) ja kardaanin välinen tiiviste vuotaa katalysaattoreiden päälle. Olisiko kellään halua ja paikkaa vaihtaa ko. tiiviste? Korvausta vastaan tietysti ja tarvittaessa toimin apupoikana (59 v). Olen kyllä melko sinut autohommien kanssa, mutta ei ole oikein paikkaa ja en löytänyt kunnon ohjetta tuohon hommaan. Auto on tällä hetkellä Myyrmäessä Vantaalla autohallissa, mutta siirtyy tietysti tarvittaessa. Puhelimeen voi soittaa, tai laittaa yhteystietoa. Kiitos.
    Petri p. 0505202552

  • #2
    Eihän stefan vuotaminen ole hylkäysperuste? Korjauskehotukseksi voi kyllä laittaa?

    Vaihdettavahan toi nyt kuitenkin on, sijaintipaikastaan huolimatta suhteellisen helppo/nopea juttu. Putkiston keskiosa alas (jos ei koko putkistoa etuputkesta taaksepäin pudota). Kardaanin etuosan puoli ristinivelen varaan roikkumaan (jos pudotat ristinivelestä, merkitse piirtopuikolla missä asennossa kiinnikkeissään oli). Laippa irti (lukituspultti keskellä) ja pullauttaa stefan ulos. Kasaus ja öljyn tarkistus.

    Samalla kyllä vaihtaa käsijarruvaijerit jos niissä on yhtään sanomista - ei tule hirveästi lisähommaa.

    Comment


    • #3
      Kyllä riittävän reilu öljyvuoto voi olla hylkäysperuste.

      Vaatii koko laatikon peräpään irroituksen ja prässihommia tuo stefan vaihto.

      Comment


      • #4
        Tuo on uusi tieto. Omasta exs6:sta vaihdoin askin perästefan juuri noin, olikohan vuosi 2007. Ajattelin että automaatin ja manuaalin olevan samanlaisia torsenista taaksepäin. Oli CRG-laatikko.

        Kolusin Etkaa, näyttää että manuaalissa on erillinen lukitusrengas askin sisällä. Stefakin on eri mitoilla. Well, assumption is the mother of all fuckups - eli yo. ohjeistus ei sitten pädekään manuaaliaskiin.

        Comment


        • #5
          Joo. Tuo hylky menee vähän omaan piikkiin. Näin kun kävin auton alla, että oli vuotoa, mutta on hankala pestä, kun ei ole nosturipesupaikkaa. Syynä oli se, että valuu katalysaattoreiden päälle ja on tulipalovaara. Ajoin katsastukseen pienemmillä vaihteilla, mutta katalysaattorit eivät näköjään kuumentuneet tarpeeksi, kun olivat vielä sieltä takaa öljystä märät.
          Autohan on tietenkin ajokuntoinen, että kulkee kyllä vähän kauemmaksikin.
          0505202552, p.a.immonen@gmail.com

          Comment


          • #6
            Edelleen tarvittaisi tiivisteen vaihtotyötä kohtuu korvausta vastaan tietysti. Nyt en valitettavasti voi olla apupoikana leikkauksen takia, mutta poika voi osallistua. Toinen vaihtoehto on myydä auto, jos jotakuta kiinnostaa. Eli helmiäisvalkoinen -93 sedan, vaalealla nahkasisustuksella, 6 v, automaatti-ilmastointi, kattoluukku

            Comment

            Working...