Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vikoja typ89 quattrossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    vikoja typ89 quattrossa

    olen ostamassa kyseistä autoa ja kävin tänään testaamassa...
    ku risteyksestä lähti voimakkaammin, niin heti lähdössä kuului perästä kolahdus. ajossa ei mitää kummempaa kuulunut. eli mikä vois olla vikana? ja sähköissä oli jotain pientä, mittarissa näytti ajoissa
    että olis ollu pitkät ja oikea vilkku päällä kokoajan...mutta ajoltaan oli ihan kiva!tohtiiko ostaa, vai onko kalliita remontteja tiedossa?

    http://www.nettiauto.com/608278

  • #2
    Kyllä tuolta perästä pääsee mullaki kolahdus jos nopeemmin nostaa kytkintä. Ei tuolla niin suuren suuria välyksiä oo tuntunu mitä oon vetareista ja kardaanista pyöritelly, ni oon luottanu siihen että kyllä se nämä "tehot" kestää mitä mulla on. Jostain muistelen lukeneeni että vois olla perän tukityynyt kulunu, tiedä sitten. Mittaristoissa noita ominaisuuksia riittää näissä, kolvaamalla on tainnu yleensä korjautuu. Toinen mikä vois sekoilla ni tuo valoviiksi. Nuo tulis ainakin näin aluks mieleen.

    Eli jos viat löytys noista mitä sanoin, ni ei pitäs kalliiks tulla. Muut jatkakoon jos tulee mitä mieleen.

    Comment


    • #3
      Jos nyt en väärin muista niin omassani paloi kans pitkät ja vilkku oikealle ostovaiheessa,siis mittaristossa.
      Kolvailin ja vaihtelin kaikki polttimot yms.,ei suurempaa vaikutusta.
      Takaisinlaitossa huomasin valoviiksipakettia liikutellessani että ko valot sammuivat kun pakettia liikutti rattiakselilla akselin suuntaisesti.
      En sen kummemmin tarkkaillut mistä tuo johtui,kunhan pulttasin osat takaisin kiinni ja ajoon.
      On kestänyt n.1,5 vuotta täysin ilman ongelmia.
      (Selvennetään sen verran että vaihdoin viiksipaketin samalla kun fiksailin mittaristoa (vanha kärähti),eli pelkällä viiksipaketin vaihdolla ei tuo vilkun ja pitkien valon extra-palaminen korjaantunut.)

      Ja toinen mutu-juttu että tuota pakettia pystyy löysäämään ja kiristämään ratin takaa oikealta alaviistosta suojamuovien kyljestä.Tämä siis heikko muistikuva. Korjatkaa jos oon nähny unta:)

      Comment


        #4
        Tosiaan varmaan jokaisesta quattrosta kuuluu jonkin asteinen kolaus perästä. Vaimenee hieman kun vaihtaa perän tyynyt. Että ei ole hirveän vaarallista. Nelivedolla täytyy opetella hieman rauhallisempi kytkimen nosto. Sähkövikoja näissä on vaikka muille jakaa. Yleensä niihin löytyy hoito jos vähän jaksaa foorumia selailla. Ja tietenkin että asentaja-antilla on jotain mutua sähköopista:) Pyydä liikettä hoitamaan nuo sähköviat kuntoon?

        Comment


          #5
          pitää pyytää korjaamaan, vaikka itse olenki sähkäri...eli kannattanaa vissiin ostaa pois

          Comment


          • #6
            mulla oli kans mittaristossa juurikin sama oire ,että oikea vilkun valo ja pitkien merkkivalo paloi,syynä kylmäjuotos mittariston merkkilampun kiinnityskohdassa (en muista mikä lamppu) mutta kuitenkin kannan toiselta puolelta toiselle(samaa potentiaalia) oli 3 ohm vastusta, kannan kun sulatti ja lisäsi tinaa, niin sillä korjaantui, eikä ole enää temppuillut. helppo vika korjata, mutta vian etsimiseen joutui vähän mittailemaan.

            ja tuo perän kolahdus tosiaan on normaalia, jos liian rivakkaasti kytkintä nostelee, varsinkin kakkoselle vaihdettaessa, kovassa kiihdytyksessä. Mutta kyllä sitä oppii vaihtamaan siten ettei kolahda, vaikka rajummin kiihdyttääkin

            Comment


              #7
              Noista sähkövioista sen verran, että onneksi ne keskittyvät lähinnä vain juuri noihin mittariston ja viiksien häiriöihin(verraten esim. saman ikäiset italialaiset autot, kun ei oikein pelaa mikään kun muistelen yhtä Lanciaa...) ja ne on aika helppo laittaa kuntoon. Oman mittariston sain edellisessä coupe:ssa vm.89 kuntoon pelkällä perusteellisella putsauksella ja samoin siinä oli häikkää valojen kanssa, se vaati korjautuakseen tosin sitten jo sen viiksipaketin vaihdon. Viiksipaketilla oli lähtöhintaa Käyttöautolla n. 90?, en muista tarkkaan. Tarvikeviiksi oli muuten kalliimpi kuin alkuperäisosa, kun niitä silloin etsin. Kannattaa ehkä tosiaan yrittää tinkiä kauppaan, että liike laittaisi nuo viat kuntoon tai sitten hinnasta muutama satanen pois.

              Jos normaaliajossa ei mitään sen kummempia sivuääniä perästä kuulunut, niin ei pitäisi vaaraa/hätää olla, niitä ei kuulemma hajalle saa ellei tosissaan yritä. Ei ainakaan näillä tehoilla:)(pitää kuitenkin koputtaa puuta)


              Ja Pyry, tässä on vielä mukavasti talvea jäljellä joten quattro ehtii hienosti maksaa itsensä takaisin ennen kevättä. Itsekkin sain mukavasti projektin tähän kevättalveen valmiiksi ja näin kaikki pyörät vetämään alla ja mukavaa on, tosin opettelemistakin on. Soittele jos saat kaupat tehdyksi Audista niin pitää tulla kattomaan sitten tapausta lähemmin:) Ja niin, onko Calibra jo myyty?

              Comment


              • #8
                Ja valoviiksivioista pääsee sit eroon ku releyttää valot. Samalla kirkastuu maisema aika huomattavasti. Ohjeita löytyy paljon foorumilta. Tuo mekaaninen ruisku voi aiheuttaa jossain vaiheessa röökinhimoa mut kyllä siitäki selviää. Kannattanee lisäks katella perä öljyvuotojen varalta, pyöränripustusten puslat ja moottorin alipaineletkustot. Ainakin.

                Comment


                  #9
                  joo calibra ja manta on molemmat myyty(onneksi) pitää ilmoitella jos ostan:)

                  Comment


                  • #10
                    Tuon mittariston viaksi epäilen kontaktivikaa mittariston piirilevyllä pitkien merkkivalon kohdalla, saattaa korjaantua polttimoa kääntämällä.

                    Eihän tuo auto kallis ostos enää ole vaikka olis vikaakin.

                    Comment


                      #11
                      tänään kävin audin hakemassa ja jäällä piti käydä jo testaamassa...KIVAA OLI

                      Comment


                        #12
                        No niin, onneksi olkoon. Kuinka kävi, saitko hintaa alemmas vikojen puitteissa, vaikka ei se paha pyynti alkuaankaan ollut? Mihinä jäällä kävit ajelemassa, pitäis päästä myös jossain vaiheessa kokeilemaan vähän vapaammin kuinka tuo auto oikeasti pysyy käsissä?

                        Comment


                          #13
                          ei hintaa paljon tullut alas mutta vähä kuitenki...
                          kävin kyrkösjärvellä, mennään ns.koirarantaan eli jalasjärven tietä ja siitä hautausmaan jälkeen oikealle

                          Comment

                          Working...
                          X