Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 ja repullinen vikakoodeja - vika korjattu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 ja repullinen vikakoodeja - vika korjattu

    Pari viikkoa tuli reissun päällä ja sinä aikana akku oli tyhjentynyt ja vikakoodeja vissiin kaikki mahdolliset mitä ajotietokone tuntee.

    Nollasin ne ja vaikuttivat pyvät jonkun aikaa poissa.


    Pari päivää sitten kuiten EPC -alkoi ilmestyä näkyviin vähän väliä. Alkuun auttoi, kun sammutti ja käynnisti uudelleen, mutta sitten ei auttanut enää sekään.


    Taas oli aika iso nippu koodeja ja nyt virtojen päällä ollessa ne nollaa niin tämä koodi tulee heti:
    "16621 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Signal too Low
    P0237 - 35-00 - -"

    Kun kaasupolkimeen koskee niin tämä koodi ilmestyy kaveriksi:
    "18041 - Accelerator Position Sensor 2 (G185): Signal too Low
    P1633 - 35-00 - -"


    Tähän hätään en sopivaa MAP anturia (G31) saanut joten testasin miten tuo reagoi siihen, että MAP anturin ottaa irti. Tuloksena oli, että "Signal too Low" vaihtui "Signal too High" muotoon.

    Tässä kohtaa testasin sitten käynnistää auton ja vähän painella kaasua jolloin tuloksena oli nämä koodit lisää:
    "17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus

    P1338 - 35-00 - -

    16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

    P0102 - 35-00 - - "


    Kysymys nyt kuuluukin, että voiko kaikki nämä oireet johtua rikkinäisestä MAP anturista / MAP anturin irti olemisesta vai onko tuolla nyt joku muu sähköhärö?


    Ennen reissulle lähtöä ja sieltä palatessa auto tuli myös pestyä painepesurin kanssa, että toki olen voinut jotain sieltä kastellakin.
    Viimeksi muokannut SomeOne; 4.9.2014, 21:37. Perustelu: Otsikon päivitys

  • #2
    Mites nuo sensorien paikat menee, yhdistyvätkö johonkin samaan paikkaan, kuten ECU:un? Vaikuttaisi siltä, että onnistuit kastelemaan jonkin paikan, joka sitten aiheuttaa noiden em. tunnistaminen häiriöt. En usko, että noin moni menisi kerralla, jossain tietyssä älyboksissa on nyt vika.

    Comment


    • #3
      ECUn ne kaikki on toki kytketty.
      Se mikä minua nyt hämää on, että ECU kuitenkin edelleen reagoi siihen onko MAP anturin johto kytketty vai ei.

      Samoin jos otan esim imusarjan lämpöanturin johdon irti niin siitä tulee uusi vikakoodi.


      Se mihin en ole löytänyt vastausta on, että miten ECU lopulta tulkitsee noita arvoja? Tulkitaanko antureiden arvoja yksinään vai verrattuna muihin arvoihin?

      Jos niitä verrataan toisiinsa niin voisiko pelkkä rikkinäinen MAP anturi selittää muut vikakoodit?


      Erikoisia sähkövikoja joskus tutkineena olen myös todennut, että maadoitusongelmat aiheuttaa ihmeellisiä vikoja. Osaako joku siis sanoa mihin ECU on näissä maadoitettu? Suoraan akulle vai rungon kautta, tms?

      Comment


      • #4
        Vika korjattu :)

        Ihan 100% varma en ole mikä oli lopullinen syy ongelmaan, mutta tässä kun on muutaman päivän ollut satamatta niin aloin tuota johtosarjaa seurailla ECUlta kohti MAP anturia ja suihkuttelin contact cleaneria kaikkiin liittimiin mitä matkalla oli.

        Akun alla olevat maadotukset oli todella hapettuneita joten ne lienee ollut osa syyllisenä ja yksi kaapelinippu oli hangannut virtakaapeliin niin, että yksi maajohto oli katkennut. Onneksi ei ole syttynyt palamaan, kun tuossa kohtaa ei ole edes sulakkeita välissä.

        Joka tapauksessa noiden korjausten jälkeen vikakoodit ei tulleet ainakaan lyhyellä koeajolla takaisin.

        Comment

        Working...