Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Huohtus->Maf vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Huohtus->Maf vika?

    Tervehdys!
    Nythän se myrkyn lykkäs..Elikkäs vaihtelin tuossa murtuneen huohotin putken imusarjan alta ja samassa yhteydessä T-haaran+pcv venttiillin.
    Samalla tuli uusittua myös venakopan kannen tiiviste ja kaikki suodattimet+öljyt.
    Tämän kaiken jälkeen auto ei enää tykkää pysyä käynnissä.Käynnistyy kyllä,mutta sammuu heti.EI VIKAKOODEJA.
    Maf johto irti,niin johan toimii.
    Tietääkö joku,että onko joku yhteinen tekijä vai huono tuuri,et maf hajosi samaan aikaan?

  • #2
    Onko varma, ettei jäänyt löysälle mikään? Kuulostaisi alipaine/ilmavuodolta.

    Comment


    • #3
      Aikalailla samat oireet tuli juuri omaan B6:een. Vaihdoin haljenneen huohotinputken imusarjan alta, nollailin vikakoodit (imuvuotoa valitteli) ja käynnistyy ja käy 2-10sek ja hyytyy vaikka kevyesti koittaa kaasutella. Kävin kaiken uudelleen läpi eikä mitään löydy, koitin myös tuota MAF johto irti niin sehän jää käyntiin tuossa vikamoodissa. Löytyikö tähän eddie mitään syytä vai vaihdoitko MAFin ja sillä ratkesi?

      Comment


      • #4
        VCDS:llä vikakoodien nollaus moottorin ohjainyksiköstä joka myös nollaa opitut korjauksen jälkeen perseellään olevat fuel trim arvot. tuolla lähtisin liikkeelle.

        edit: jaa siellä oli jo vikakoodit nollattu =), olen puusilmä.... antaako se nyt siis vieläkin vikakoodin että liian laihalla?

        Comment


        • #5
          Ei tule mitään vikakoodeja jos MAF paikallaan, tällöin auto käynnistyy ja kun starttauksen kierrokset laskee normaalille tasolle tukehtuu moottori vaikka kaasua polkisi. Ei kerkeä tulla mitään vikakoodeja.

          Jos otan MAF johdon irti niin pelaa siinä "vikamoodissa" ihan mallikkaasti kaasutellen, toki vähän laiskasti reagoi kaasuun silloin. Ja kun on MAF johto irti niin ei oikein saa miltään moottorin anturilta luettua muutakuin jotain staattista "ok" arvoa joten vaikea arvata onko vika MAF:issa vai jossain muussa anturissa.

          Miksen MAF:fia haluaisi ensimmäisenä vaihtaa on se että miten se nyt hajosi kun huohotusletkuja uusin ehyisiin, ja jossain muilla foorumeilla tämä vastaava "maf irti moottori käy, maf johdot paikallaan sammuu starttauksen jälkeen" ei korjaantunut uusimalla MAF.

          Comment


          • #6
            Uus Maf tuli haettua ideoiden loputtua ja ongelmat nyt ratkenneet...aikaisemmat sanani syödä joudun.

            Comment

            Working...