Eli ongelma on jo jatkunut jonkin aikaa. Alle 2000rpm auto nykii tasasin väliajoin. Nykimisen yhteydesaa kierrosluku pomppailee samalla. Tätä ilmaantuu vain kun moottori on lämmennyt. Eilen vaihdoin puolat ja tarkastin tulpat jotka on ok. Vikakoodeja ei tule ja kulutus on pysynyt normaalina.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B6 1.8t multitronic nykii
Collapse
X
-
-
Onko kiihtyvyysongelmia tai ongelmia väännön kanssa alakierroksilla? Voi periaatteessa olla kuvauksen mukaan mitä vain kytkinpakkojen ja jakopään väliltä. Itse tosin veikkaan Multitronicin kytkinpakkoja. Itsellä kutoskoneessa oli samaa vikaa ja se liittyi jakopäähän, ei vaihteistoon, kuten aluksi luulin. Tosin, jos ei koodeja ole, niin väitän syynä olevan kytkinpakat tai muu vaurio/kuluma laatikossa.
-
Esiintyykö nykimistä tyhjemmältä tankilla? Itsellä mittarissa 173tkm tällähetkellä ja ilmeisesti polttoaineen suodattimet vetelee viimeisiään, sillä auto on poikkeuksellisen hanurista ajettava varttitankilla. Nytkyttää ja on tahmea alhaisilla nopeuksilla. Tankkasin täyteen ja auto toimii kuin unelma.
Comment
-
Eikä anna koko autosta yhtään koodia? Ruiskut vois kanssa olla mahdollinen vian lähde. Kuulostaa tosin edelleen multin kytkimelle.
Comment
-
Joo ei mitään koodeja eilen ainakaan tullut ja tuo on tehny tota nyt vajaan kuukauden verran. Bensan määrällä ei ole väliä onko tyhjä vai täysi tankki samanlaista nykimistä on. Vkl olisit tarkotuis katsoa viellä onko kaikki letkut ja putket ehjiä ja kunnolla kiinni jos vika olisi siellä, mutte jotenki hämärää toi ku kylmäl koneel toimii hyvin, sitte ku lämpenee niin vaan alkaa nytkähtelemään. Todella ärsyttävä ajettava kaupungissa ja taajamassa eikä pakkovaihteilla viitsi huudattaa kierroksia 2000rpm:ssä.
Comment
-
Ymmärrän täysin tuon pointin ärsyttävästä taajama-ajosta... On nimittäin äärimmäisen rasittavaa. Ahtoletkut on hyvä tarkistaa, mutta luulisi niidenkin aiheuttavan nykimistä aina. Toki lämpölaajeneminen selittää asian.
Comment
-
Juu vuotoja ja tukkeutumia me lähetään viikonloppuna tuosta ettimään ja tuo jakopäänremppa ny tulee tehtyä kun auto lähtee heti myyntii kuhan viat saa korjattua. Ja näin offtopicina jos jollain on myynnissä a4 tai a6 quattro peli vetokoukulla niin laittakaahan vaikka viestiä tähän tai yv:llä. Veneen vetohommiin tarvisi järkevän veturin ja merkkiuskollisena mikään muu merkki ei tule kysymykseen =).
Comment
-
Elikkäs palataan asialle, eli vuotoja ja tukkeumia ei löytynyt ja kaikki oli niikuin pitääkin. Auto on tällä hetkellä jakopään rempassa ja huomenna saa sen takaisin ni sekin vaihtoehto saadaan pois. Nyt löyty vikakoodikin: 16795 secondary air injection system
p0411 - 002 incorrect flow detected
Comment
-
-
Totta, eihän se ole kuin ensimmäisen 2 sekuntia kylmänä. Mutta eikö secondary air injection viittaa toisioilmajärjestelmään?
edit: Voi siis Rosstechin mukaan olla pumppu, solenoidi, pumpun rele tai tukoksia/vaurioita putkissa ja letkuissa. Itsellä oli tukoksia.Viimeksi muokannut Munkkiniemen Kreivi; 28.4.2014, 18:06.
Comment
-
Kyllä se ~30sek kylmänä hurraa. Tuo koodi viittaa siihen, että todennäköisesti pumppu tai kombiventtiilin ohjaus ei toimi. Kombi on siellä koneen takana, kannattaa vilkuilla sen alipaineletku.
Yksi skenaario: Kombi on jumittunut auki, mikä aiheuttaa kondensioveden pääsyn pumppuun, joka loppujen lopuksi hajottaa sen. Vuotava kombi on myös eräänlainen näkymätön ilmavuoto. Voinee aiheuttaa myös pientä nykimistä, mutta todistetusti myös pirun isoa.
Comment
-
Samoin nuo tukokset, sportia piti käyttää multilla, että pääsi eteenpäin ja edes vähän nykimisestä eroon.
Comment
-
Vieras
Missä terolla oli tukos toisioilmajärjestelmässä? Vaikka ei nyt olekkaan topikin mukainen auto...
Yleensä 1.8T vikakohteet on juurikin tuo combi, sen alipaineletku tai irronnut putki.
Comment
-
En ole varma, koska käytin pajalla huollossa varautuen pumpun vaihtoon. Ilmeisesti jotkin kanavat olivat tukossa, jolloin syttyi pakokaasujärjestelmän vikavalo. Valo saatiin sammumaan putsaamalla joitain ko. järjestelmään liittyviä kanavia. Eli vika oli vain tukos järjestelmässä, ei mekaaninen.
Comment
-
Vieras
Luultavasti combivalve oli jumissa karstasta, ei tukossa. Järjestelmässä kun ei ole oikein tukkeutuvia osia. Tai sitten pitää olla iso roska joka tukkii esim pumpulta lähtevän putken. No oli mikä oli, niin yllä on mainittu paikkoja joita nenokour voi tarkistella.
Comment
-
Voiko olla imusarjaan liittyvä karstatukos, joka vaikuttaa toisioilmajärjestelmään? Motistani siis vaihdettiin aiemmin tuo em. venttiili, tämän jälkeen meni tukkoon.
Comment
-
Noniin eilen haettu auto jakopään rempasta ja kun ajoin auton talliin niin kone oli alkanut nakuttamaan mitä se ei ennen huoltoa tehnyt. Tänää soitto huoltoon ja maanantaina auto sinne takasin ja ne tutkii että mistä johtuu. Onkohan huollon yhteydessä menny joku vikaa vai kotimatkalla tullut uusi ongelma. Ja nykiminen pysyi ennellaan.
Comment
-
Näin vuoden takaan voin palata asiaan, eli tuo tuo nykiminen ei johtunut tuosta välijäähdyttimestä. Toisaalta nykiminen ei ole pahentunut tai muutenkaa muuttunut tässä 20tkm aikana joten jos olisi kytkimessä vika niin olisko tuon vian kuulunut pahentua tai jopa koko lootan jo räjähtää tähän mennessä? Sitten viellä tälläinen tyhmä kysymys kun mulla on tuossa alipaineella toimiva egr ja se on jumahtanut kiinni, eikä siis anna mitään vikakoodeja niin voisiko viellä tuon egr:n tulppaus auttaa ongelmaan?
Comment
-
audi a6 vm.04 multotronic aj. 264tkm. Nykäisee liikkeelle lähdettäessä
Audi nykäisee liikkeelle lähdettäessä. Korostuu erityisesti napakammin kaasua painettaessa. Vaihdettu laatikon öljyt n. 6tkm sitten. Samalla korjattu boksi. Oireet alkaneet viimeaikona. Voiko johtu öljyn vähyydestä esim? Muutoin laatikko toimii moitteetta.
Comment
Comment