Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5TDi quattro -99 tippilaatikon vikakoodi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5TDi quattro -99 tippilaatikon vikakoodi?

    Mihinkähän mahtais viitata tälläinen vikakoodi? 18265 Load Signal: Error Message from ECU.

    Laatikko menee vikatilaan ihan milloin sattuu, vaikka paikoillaanollessa P-asennossa, auton käydessä. Ajossa menee kanssa epäsäännöllisin ajoin vikatilaan. Tuollaisen sain luetuksi laatikon koodista.

  • #2
    Google kertoo lähes joka linkissä ilmamassamittari (MAF) vikaa tuolla kodilla..Tai kastunut vaihdelaatikon ecu vänkärin penkin maton alla?

    Comment


    • #3
      Katohan sitten moottori, onko moottorilla; error/missing message from tcu.
      Juu, tosiaan viittaa massamittariin, mutta A6 2.8 -98 ei mene kylläkään vikatilaan tuon takia.

      Comment


      • #4
        Massamittari on uusi ja moottorista ei tule koodia! Laatikko tosiaan oli pois paikoiltaan öljykadon vuoksi, nyt tuli tuollainen harmittava laatikon lukitus koodi. Täytyypä kurkata penkin alle ecuu...

        Comment


        • #5
          "Laatikko tosiaan oli irti" Jos liitin ollut irti ja virtoja käytetty niin koodi jää muistaaksein siitäkin.
          Eli vika on todennäköisesti nyt joko boksilla, liittimessä tai itse askissa.

          Comment


          • #6
            Olihan vaihdettu uusi massamittari orkkis boschia? Aikalailla temppuileet nuo tarvike maffit..
            Oma maffi kun meni vaihtoon, niin ei jättänyt mitään koodeja, rupesi vain hyytymään ja antoi vääriä arvoja.

            Comment


            • #7
              Jouni, löysitkö jostain internetin ihmeellisestä maailmasta nuo maffin oikeat arvot?
              Itseäkin kiinnostaisi sitä tutkiskella, kun jotenkin tehoton on tuo 2.8 A6 alle 3000rpm.
              Ite oon koittanu niitä ehtiä mutten löytäny.

              Comment


              • #8
                Uusi maffi on bossilainen ja vikakoodii tyrkkäs jo ennen maffin vaihtoo.

                Comment


                • #9
                  Sieltähän oli maffin jälkeen imuletku murtunut!! :)

                  Comment


                  • #10
                    Eipä ole vaan vikakoodi poistunut! Imuletku uusittu ja ei pitäis olla enää vuotoja. Laatikko vuotaa jostain öljyä n.1ltr/100km ja laatikko menee vikakoodiin ajoittain. Olisko kellään mitään järkevää vinkkiä?

                    Comment


                    • #11
                      Useimmiten vuotaa turbiinin stefan kautta, onko "kytkin kopan" tienoilta öljyinen?

                      Comment


                      • #12
                        Sori en huomannut kysymystä aiemmin. Juu jostain löysin noita ohjearvoja kun itse ihmettelin noita maf lukemia. Nyt ei vain löydy mistään, väittäisin että oli jenkki Audiworldissa?!
                        Tällainen löytyi pikaisella googletuksella, ja nuo arvot tuossa näyttää suht. oikeilta ellen ihan väärin nyt muista:
                        http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2758713

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos, sieltähän ne löyty, lähden nyt opettelemaan googlen käyttöä ensiksi.

                          Comment


                          • #14
                            Kytkinkopan kautta ei vuoda koska just vaihdettu turbiini ja laatikon öljypumppu. Alta laatikkoa katsellessa tuntuu kuin vuotaisi öljypohjan jälkeen laatikon häntäosasta, ei laatikon päältä. Alkaa kohta hermot mennä... Paikoillaan ollessa ei merkkaa alleen (mitä nyt moottorin öljypohja päästää), ja aivan sama onko käynnissä tai moottori pysähdyksissä, ei tuu öljyä. Sitten vielä toi vikakoodi voi tulla päälle vaikka tyhjäkäynnillä laatikko P-asennossa.

                            Comment


                            • #15
                              Eli siis kardaani lähdöstä? Muista että ajoviiman mukana öljy menee taaksepäin. Nosta auto pukeille ja aja siinä niin saat varmistettua vuoto kohdan.
                              Mites liittimet? Onko öljypohjan vieressä oleva liitin varmasti pohjassa? Lukko menee nimittäin paikalleen vaikka liitin ei ole pohjassa.
                              Entäs se ecu?

                              Omassa kasissa itse asiassa kummittelee sama koodi ja koko auto halvaantui viime kesänä lopullisesti eikä ole vielä henkiin herännyt.

                              Comment


                              • #16
                                Jos nostan auton kloppien päälle niin mua ei saa sinne alle kun laitetaan D-päälle ja kaasutellaan! :D Ecusta ei tule mitään muuta vikakoodia kuin jostain laturin johdosta? Nyt uudella V-checker lukijalla antoi koodiksi: 18265,P1857 kuormituksen signaalin virheviesti moottorin ohjaukselta/hallinnalta (load Signal Error Message From Engine Contr.)

                                Voiko vikakoodi jäädä kummittelemaan jos ei käytä akkua irti? Jos kapulalla poistaa vikakoodin, tarviiko varmistaa ottamalla akunkengän irti puoleksitunniksi?

                                Toi laatikon vuoto on kyl aivan mysteeri jo mulle, ennen ei oo vuotanut. Tosin ennen ei oo ollu vikakoodejakaan, kunnes tuli päivä kun tippilaatikko korkkasi liukulaakerin turbiinin kaulaan kiinni :) Tästä alkoi ongelma nimeltään AUDI!

                                Comment


                                • #17
                                  Tarjoot jollekkin tuttavalle kahvit ja ovelasti houkuttelet sen autoon kaasua painamaan.

                                  Pitäs sen koodin sieltä hävitä ihan tuosta vaan nollaamalla.
                                  Siis, onkos tuo maffi vaihettu nyt laatikko rempan jälkeen? Osahan aina voi olla syntynyt kuolleena.
                                  Tyhmä kysymys mutta onhan se oikein päin? Ja ennenkaikkea oikee osa?
                                  Moottorin ecu, voisko siellä olla vettä?
                                  Onhan imusarjalle menevä imuputki kunnolla paikallaan?

                                  Comment

                                  Working...