Ostin tässä männä syksynä käytetyn Audi A6 Tdi 2,5 -02 automaatin ja alkumetreillä tuli onkelmia vastaan. En sinänsä välittänyt, kun vaihteisto vaihtoi tahmasesti, vaikkakin käytin normaali asetusta. Olivat kuulemma vaihtaneet vaihteisto öljyt noin 15000km ennen ostotapahtumaa. autolla ajettu nyt noin 176000. Nyt kuitenkin kun pakkaset alkoivat, alkoivat myös pahemmat ongelmat. Kun kuskin puoleisen oven avaa, niin sepä ei mene enää kiinni ennenkuin on ajanut muutaman kilometrin. Oon spruutannu lukkopesään ja lukkomekanismiin aseöljyä mutta se ei auta...vielä tässä vaiheessa, ja auttaako ollenkaan? Tänä aamuna kun lähdin ajelemaan (auto oli normaalisti tolpassa) niin moottori puolella ei tuntunut mitään ihmeempää, mutta kun lähdin ajelemaan töistä kotiin (ei ollut tolpassa) niin vaihteito ei oikeen tahtonut toimia millään lailla. Kun iski kaasun pohjaan, mitään ei tapahtunut ennenkuin löysäsi kaasua vähän. Vakionopeus säädin ei suostunut pysymään annetussa nopeudessa. Vain normaalilla kaasulla suostui kulkemaan jotakuinkin, mutta esimerkiksi ohitustilanteessa painoin kaasua, moottori ei reagoinut juuri mitenkään. Moottorin lämmöt oli kohdillaan, mutta moottoriöljyn lämpötila ei noussut kertaakaan yli 70:n asteen yläpuolelle, ja jännite mittari näytti lähes kuuttatoista. Osaiskos joku avittaa vähäsen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaihteisto ongelmat, ym
Collapse
X
-
Vaihteisto-ongelmista löytyy haulla.
Myöskin Lukon ongelmat ovat tuossa korimallissa tyyppivika. Melkeenpä pitää irroittaa putsata kunnolla ja sitten öljytä, muuten jäätyvä kosteus ja vanhat rasvat ei sieltä lähde.
Harvemmin taitaa öljynlämmöt kylmällä kelillä normiajossa nousta tuosta korkeammalle.
Vikakoodit kannattaa myös lukea.
-
Joo, kiits. osaisko joku kertoo et onks toi lukkomekanismin aukaiseminen vaivaloinen juttu. Meinaan vaan et yks duunikaveri kerto sellasen jutskan et, paine pesurilla kuumaa voddaa lukkopesää. muutama minsa ja kuivumaan ja perään aseöljyy, niin johan pelittää. se väitti, et lukkopesän takana on "tyhjää", joten vedet pääsee läpi, mut onx ovessa reikää mistä vedet valuis ulos. EN OO KONTANNUT!
Comment
-
Kyllä kai ne sieltä valuu mutta painepesuri kuulostaa aika radikaalilta :)
En mä ainakaan tekis niin. Tai ainakaan A4:sse en tekis.
A4 b6 on kyllä "tyhjää" lukon takana ja jonkin näkönen muovisuojuskin siellä on mutta onhan siinä takana oviverhous ja lukkoon menee sähköäkin...
Comment
-
Omalla automaatilla ajelin pari talvea sitten kovina pakkas aamuina pakkovaihteilla. Eli 2 silmään ja sillä pari kilsaa niin laatikko lämpeni. 20 astetta jos oli pakkasta niin vaihtoi todella jäykästi ja "kytkin" haiskahti. Pakkovaihteella ei mitään ongelmaa. Laatikko oli 4hp18 eli ei kyllä aivan samaa vuosikertaa.
Comment
-
Hei kiitti kaikille. Mites toi oven lukkomekanismin paljastaminen?
Meinaan vain, että mulla ei oo muuta lämmintä paikkaa
mennä fiksaa sitä ovea kuin johonkin kauppakeskuksen
lämpimään tilaan. Mitä työkaluja tarvitaan, ja "hyppääkö" sieltä
lukkomekanismista jotain silmille kun availee sitä. Onko
se aseöljy voiteluun paras vaihtoehto, vai onko jotain
parempaa. Semmonen juttu vielä, et vaikka seuraava kysymys
ei kuulukaan tänne niin kuinka moni on vaihtanut jälkikäteen
xenonit autoonsa, ja paljonko joutui kuvetta kaivamaan.
Comment
-
Se lukkolaite on ton näköinen http://www.varaosahaku.fi/global/ima...h=&height=,eli,http://www.varaosahaku.fi/global/ima...width=&height= ei sinne öljy mene muuta kuin purkamalla.Haulla löytyy tarinaa enemmänkin
Comment
Comment