Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihteisto ongelmat, ym

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihteisto ongelmat, ym

    Ostin tässä männä syksynä käytetyn Audi A6 Tdi 2,5 -02 automaatin ja alkumetreillä tuli onkelmia vastaan. En sinänsä välittänyt, kun vaihteisto vaihtoi tahmasesti, vaikkakin käytin normaali asetusta. Olivat kuulemma vaihtaneet vaihteisto öljyt noin 15000km ennen ostotapahtumaa. autolla ajettu nyt noin 176000. Nyt kuitenkin kun pakkaset alkoivat, alkoivat myös pahemmat ongelmat. Kun kuskin puoleisen oven avaa, niin sepä ei mene enää kiinni ennenkuin on ajanut muutaman kilometrin. Oon spruutannu lukkopesään ja lukkomekanismiin aseöljyä mutta se ei auta...vielä tässä vaiheessa, ja auttaako ollenkaan? Tänä aamuna kun lähdin ajelemaan (auto oli normaalisti tolpassa) niin moottori puolella ei tuntunut mitään ihmeempää, mutta kun lähdin ajelemaan töistä kotiin (ei ollut tolpassa) niin vaihteito ei oikeen tahtonut toimia millään lailla. Kun iski kaasun pohjaan, mitään ei tapahtunut ennenkuin löysäsi kaasua vähän. Vakionopeus säädin ei suostunut pysymään annetussa nopeudessa. Vain normaalilla kaasulla suostui kulkemaan jotakuinkin, mutta esimerkiksi ohitustilanteessa painoin kaasua, moottori ei reagoinut juuri mitenkään. Moottorin lämmöt oli kohdillaan, mutta moottoriöljyn lämpötila ei noussut kertaakaan yli 70:n asteen yläpuolelle, ja jännite mittari näytti lähes kuuttatoista. Osaiskos joku avittaa vähäsen.

    #2
    Vaihteisto-ongelmista löytyy haulla.
    Myöskin Lukon ongelmat ovat tuossa korimallissa tyyppivika. Melkeenpä pitää irroittaa putsata kunnolla ja sitten öljytä, muuten jäätyvä kosteus ja vanhat rasvat ei sieltä lähde.

    Harvemmin taitaa öljynlämmöt kylmällä kelillä normiajossa nousta tuosta korkeammalle.

    Vikakoodit kannattaa myös lukea.

    Comment


    • #3
      Joo, kiits. osaisko joku kertoo et onks toi lukkomekanismin aukaiseminen vaivaloinen juttu. Meinaan vaan et yks duunikaveri kerto sellasen jutskan et, paine pesurilla kuumaa voddaa lukkopesää. muutama minsa ja kuivumaan ja perään aseöljyy, niin johan pelittää. se väitti, et lukkopesän takana on "tyhjää", joten vedet pääsee läpi, mut onx ovessa reikää mistä vedet valuis ulos. EN OO KONTANNUT!

      Comment


        #4
        Kyllä kai ne sieltä valuu mutta painepesuri kuulostaa aika radikaalilta :)

        En mä ainakaan tekis niin. Tai ainakaan A4:sse en tekis.

        A4 b6 on kyllä "tyhjää" lukon takana ja jonkin näkönen muovisuojuskin siellä on mutta onhan siinä takana oviverhous ja lukkoon menee sähköäkin...

        Comment


          #5
          Voihan toi toimiakkin, jos saa jätettyä kunnolla kuivumaan pesun jälkeen.
          Kyllä ne vedet sieltä pois tulee, eihän ikkunatiivistekkään ole täysin tiivis, joten alhaalla on kyllä poistoreijät.

          Comment


          • #6
            Ei ole mikään ihan parkkipaikalla viidessä minuutissa -homma tuo lukon purku, mutta kun avaa toisen XZN(?) ruuvin, jolla lukko on kiinni, saa sisälle ruiskutettua paremmin öljyjä. Avaimenreiästä ne ei kai mene sinne lukkolaitteistoon asti.

            Comment


            • #7
              Omalla automaatilla ajelin pari talvea sitten kovina pakkas aamuina pakkovaihteilla. Eli 2 silmään ja sillä pari kilsaa niin laatikko lämpeni. 20 astetta jos oli pakkasta niin vaihtoi todella jäykästi ja "kytkin" haiskahti. Pakkovaihteella ei mitään ongelmaa. Laatikko oli 4hp18 eli ei kyllä aivan samaa vuosikertaa.

              Comment


              • #8
                Hei kiitti kaikille. Mites toi oven lukkomekanismin paljastaminen?
                Meinaan vain, että mulla ei oo muuta lämmintä paikkaa
                mennä fiksaa sitä ovea kuin johonkin kauppakeskuksen
                lämpimään tilaan. Mitä työkaluja tarvitaan, ja "hyppääkö" sieltä
                lukkomekanismista jotain silmille kun availee sitä. Onko
                se aseöljy voiteluun paras vaihtoehto, vai onko jotain
                parempaa. Semmonen juttu vielä, et vaikka seuraava kysymys
                ei kuulukaan tänne niin kuinka moni on vaihtanut jälkikäteen
                xenonit autoonsa, ja paljonko joutui kuvetta kaivamaan.
                Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.1.2014, 11:33. Perustelu: Anna foorumin hoitaa tekstin rivitys.

                Comment


                • #9
                  Itellä on tuohon lukon jäätymiseen auttanut, että auto lämpöseen sulamaan ja paineilmaa lukkomekanismiin. Sitten aseöljy. Joskus kuivasin kosteuden myös jarrucleanerilla, sekin toimi, vie ehkä paremminkin vanhat jäykät rasvat mennessään.

                  Comment


                    #10
                    Se lukkolaite on ton näköinen http://www.varaosahaku.fi/global/ima...h=&height=,eli,http://www.varaosahaku.fi/global/ima...width=&height= ei sinne öljy mene muuta kuin purkamalla.Haulla löytyy tarinaa enemmänkin

                    Comment

                    Working...
                    X