Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Golf 3 1.6 bensa sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Golf 3 1.6 bensa sammuilee

    Toivottavasti on ok, ettävolkkarriin kysyn hieman vinkkejä..

    Eli auto on VW Golf 3 1.6 bensa 75hv valmistunut 1996.

    Poikani auto siis sammuu satunnaisesti kesken ajon ja nyt kun sitä on seurattu, niin moottorin ollessa lämmin se tapahtuu useimmiten. Virtaa on, bensaa on, useimmiten kun hetken odottaa, niin se taas käynnistyy normaalsiti ja matka jatkuu.

    Kaikki vinkit/ideat ovat tervetulleita mutta kokemukseen perustuva tieto se vasta kova juttu olisikin!

    #2
    Ymmärtääkseni myös noissa golfeissa virranjakajan hall-anturi ohjaa bensapumpun relettä.

    Comment


      #3
      Ex 80 Audista (2.0 ruisku) meni hall anturi. Lämpinä kun sammu niin ei lähteny tulille ennenkun oli täysin jäähtyny. Sen kun vaihto niin rokkas.

      Comment


      • #4
        Lainataas tätä aihetta hieman.

        Elikkä tänään tuli vaihdettu mk3 golffiin kytkin. Sain sen sitten nippuun ja piti ajaa ulos tallista, pääsin 10m ja se sammus--> uusiksi käyntiin, mutta pätkii pirusti. Bensaa tankkiin käy hyvin tyhjäkäyntiä, ja joskus sallii kierrätyystä hyvin paikallaan, mutta joskus sammuu heti. Ajamaan ei autolla pysty kun max.50m ja sammuu. Oisko vikaa bensapaineissa kun pääsi tankki kuivaksi? Pumppu kaput tai suodatin tukossa? Vai onko parempi vaihtoehtoja? .

        Comment


          #5
          Bensapumpulta kovasti kuulostaa. Eivät tykkää oikein kuivana pyrimisestä.

          Toinen yleinen bensakoneisen kolmos kopan vikakohde on puolapaketti.

          Comment


          • #6
            Ei tuo minusta oikeen sytkäpuolen vialta vaikuta? Kai se sillon bähän paukuttais putkeenkin. Tuo ku ei tee sitä yhtään.

            Pitänee tsekata huomenna bensapaineet siitä ja kahtoa miltä ne näyttää.

            Comment


            • #7
              Tänään vähän noita selvittelin, Mitäs tuommonen vaatii bensapaineita? siinä barin kohilla näyttäs olevan bensapainemittarin mukaan. Lienee riittävä tämmösessä. Ja siinä se tuntuu pysyvän koko ajan elikkä bensa puolelta ei selvää vikaa löytynyt.

              Tuo puolahan vielä tarveis kattoa..

              Mites sitten kaasuläpän kasentoanturi tai hall? Voiko aiheuttaa tämmöstä? Tokihan vikakoodien lukukin pitäs varmaan tehä josko sieltä jotain selveis.
              Viimeksi muokannut jünther; 25.3.2015, 17:57.

              Comment


              • #8
                Nyt on puola vaihdettu, ei mitään vaikutusta asiaan. käy nätisti tyhjää ja sallii paikallaan kierrätystä, mutta ajamaan ei pysty. Jos saa kunnolla liikkelle niin kaasupohjassa saattaa toimia. Välillä kun sammuu ajosta ei lähe millään helvetillä käyntiin ja sitten kun antaa mäkistartin tapasta ratkasua ja koittaa uudelleen startata niin saattaakin lähteä. Viittaisko hall anturin vikaan?? En perhana tiiä...
                Moottorin maakin tarkistettu nyt varoiksi, mutta sieltäkään ei vikaa löytynyt.

                Olis edes oma auto niin vaihtaisin pikkuhiljaa osia missä vois ehkä olla vikaa, mutta tähän ei oikee viittii. Kai se on vaan jollain raijattava piuhan päähän...

                Comment


                  #9
                  1,8 yksipisteruiskusta ilmeisesti kyse ? 0,8-1,2 bar on bensanpaine.

                  Mittari lienee ollut kiinni myös, kun on kokeillut ajamista ?

                  Ruiskuyksikön alta kumilaippa tarkistukseen ja ruiskuyksikköön liittyvät johdotukset myös liittimien kumituttien alta.

                  Hallin voi testata vaikka virtakynällä, kun on vika päällä.

                  Comment


                  • #10
                    Juu noita kumilaippoja oon ainakin neljästä eri autosta joskus nähnyt olevan rikki ja tässä yksilössä se on vaihdettu viime syksynä.

                    Vika löytys tuolta yhden liittimet kumitutin alta. kiitokset siitä, nyt pelitää.

                    Comment

                    Working...
                    X