Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABC Koneen katalysaattori.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABC Koneen katalysaattori.

    Kaikki kirjat väittää että V6sessa on katteja 2kpl mutta näin ei ole ainakaan mulla! Luulinkin että tuohon on omatoimisesti rakennettu yhden katin putki,(yksi tökerö jatkokin löytyy) mutta purkaamolla näyttää olevan samanlainen ruostepötkö edulliseen 250e hintaan. http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=29750133

    Eli kuka tietää että mikä malli tämä yks pönttönen sitten on? Ruotsin? Auto on tuotu ruotsista... Vai miksi näin on tässä tapauksessa? se vaan ku pitää jossain vaihees vaihtaa tuo mötkäle, eikä tiedä yhtään mistä hakea.

    Ja tuonne ei ihan helpolla (ellei sit ole marteliuksella töissä) saa mitään tarviketta sopimaan, Y putken liitos osoittaa kohti taivasta ja pöntön takapää on eri korkeudella ja putki tekee mutkan tukipalkin yli. Pyöreitä pönttöjä kyllä löytyy mutta nuo liitosten suunnat ja holkitukset on aika extremet... Tietty jos olis vk aikaa ja kaikki mahdolliset sovitteet ja mutkat käsillä niin onnistuis mut ku aina pitäis kiireellä tehdä ja kerrasta sopia..

  • #2
    2.6:dessa on useita pakoputkiversioita , myös yhdellä katalysaattorilla olevia.
    Tuossa yksi ostospaikka: http://www.fixabildelar.se/fi/audi/100/26/ .

    Comment


    • #3
      Moro! Kokeileppa netistä, Haulla rosteriputkistot. Sieltä löytyy Lahdessa oleva liike, mut toimipaikka on Ruotsissa. Ite tilasin sieltä omaan 2.6 ABC koneiseen ja automaattiin . Sopi pulttaa kiinni, ilman ongelmia.

      Comment


      • #4
        http://www.a-alt-avgassystem.fi

        Tuo paikka ilmeisesti?

        Comment


        • #5
          Moro taas. Sama paikka . Mulla kanssa yksi katti, kaksi lampadaa. Samoja katteja myös jossain Gaprioleteissa.

          Comment


          • #6
            Lopulta löytyi katti ebaysta 130e!! UKsta toimitettuna. Ebay nyt vähä muuttunu niin sieltä löytyy tavaraa iha eri malliin mut tarkkana saa olla.

            Aluks pöntön hinta oli ~90e kuluineen mutta sitten tuli postia että on laitonta myydä tyyppihyväksymätöntä kattia EU maahan, maksatko lisää niin saat hyväksytyn vai perutaanko? Varmaan käytännös tussilla CE merkki siinä samassa pöntössä joka palaa heti pois mutta maksoin ny kumminkin. Katsastus ei varmasti tuollaista tarkistaisi! Toivotaan nyt että sopii heittämällä kiinni ja kaasut kulkee edes jotenki läpi,ja pää asia että räpätys loppuu.

            Comment


            • #7
              Ilmeisesti sama Ebayn katti tuli asennettua katittomaan 2.8 Cabrioletiin mutta ei vaikuttanut mitenkään päästöihin, eli ei mene läpi testeistä. Toivottavasti siellä parempi onni...

              Comment


              • #8
                Tänään tuli juuri aacarpartsuk myymä katti. Asiallisen näköinen tekele,putkikin paksua tavaraa. E merkit ja kaikki, takuu..
                Ainoa vaan että laippa täytyy tehdä itse tuonne y haaraan koska se on aivan höttöä, tuosta saa nyt sit mallin piirrettyä ja laipan pitää olla kasattava kahdesta osasta koska putken liitos tulee kartioholkilla. (Y haaraassa myös kartio jonka taakse "veto" saatava)

                Mulla on varmaan katti ollu sökö jo kauan ja päästöistä pompannu katsastukses mutta kunnollisten lambdojen vaihto korjas tilannetta siten et hetken lämmityksellä päästöt ok. Tietty voinu saada ilmaakin halkeamasta aiemmin.

                Comment


                • #9
                  Samalta katilta vaikuttaa. Kerrotko vielä miten päästöt oli pielessä? Täällä siis CO ja HC koholla, eikä siis ko. katin asennus vaikuttanut päästöihin mitenkään. Uudet lambdatkin tuli eilen laitettua mutta eipä vieläkään mennyt läpi.

                  Comment


                  • #10
                    Tyhjäkäynti
                    [COLOR="Red"]Lambda 1.042[/COLOR]
                    [COLOR="Red"]CO% 0,91[/COLOR]
                    [COLOR="Black"]HC ppm 94[/COLOR]
                    O2% 1,4

                    Kierroksilla
                    CO% 0,20
                    HC ppm 80
                    O2% 1,06


                    Nykytilanne ennen katin vaihtoa.(boschin lambdat ollu 8kk)
                    Lambda 1.01
                    CO 0,09
                    HC 94
                    CO2 14,80
                    O2 0,49

                    Kierroksilla
                    CO 0,28
                    HC 88
                    CO 2 14,60
                    O2 0,54

                    Sallitut
                    CO 0,50% Kierroksilla. 0,30%
                    HC 100ppm.
                    Lambda 0,97-1,03
                    CO2 -
                    O2 5.00%

                    Comment


                    • #11
                      Noniin nyt katti testattu. Noin 500km sisäänajoa. Ja heti asennuksen jälkeen ajettu kuumaksi ohjeen mukaan,eli poltetaan kaikki "asennusrasva" kennosta ettei heti vedä tukkoon. Katsastukseen mentiin normi ajolla,lämmittelemättä. Inssi hetken lämmitti että kierroksilla häkä tippu alle sadan..
                      Eikä putki muutenkaan vuoda nyt mistään.


                      Lambda 1.025
                      CO 0,23
                      HC 100
                      CO2 13.50
                      O2 1.80

                      Kierroksilla
                      CO 0,26
                      HC 94
                      CO 2 14,40
                      O2 0,70


                      -edit-
                      Quattro versios ei varmaan tuo yhden pöntön putki käy kun katti on kartaanin paikalla..
                      Viimeksi muokannut sukramair; 30.10.2014, 12:45. Perustelu: Lisä infoa.

                      Comment


                      • #12
                        Lainataas vähän keskustelua ABC koneen katista.

                        Eli omassa kolisee niin vietävästi kylmänä vänkärin puolen katti. Plus sitte ennen kattia yläpuolelta putki halki.

                        Mistä halvin uusi? Käytettyä ei varmaan hyövää laitella.

                        ebaysta katellu, mutta onko manuaali ja automaatti katalysaattorit erimallisia.?

                        Taidan olla puusilmä kun ei osu automaatti lootaseen noita "edullisempia" katteja..

                        Comment


                        • #13
                          Tarvikekatti jostain ja hitsaamalla nippuun.

                          Comment


                          • #14
                            Joo no tuohan se on vaihtoehto. Van näkyy olevan kuitenki tuolla briteissä aiko paljo noita alle saan punnan katteja.

                            Eli käykö manuaalin katti automaattiin.?

                            Comment


                            • #15
                              Joo eli palataan astialle. Oikeen puolen katti tosiaan pitäs uusata. Ennen kattia niin putki aivan läpi laho.
                              Tekohengitetty vähän alkuvuodesta paikkatahnalla van nyt hapristunu ennestään.

                              Laittakaas linkkia mistä löytys suht edullisesti bolt on mallin katti tohon. Eli kulkine 80 Avant 2.6 ja automaatti.

                              Comment


                                #16
                                Bolt-on ei löydy edukkaasti mistään. Tarvikekatteja noihin on tavattu hitsailla, orkkis maksaa jotain tonnin luokkaa.

                                Comment


                                • #17
                                  EBAY KATTI

                                  Passaiskohan tuo. Käsittääkseni tuo oikean puolen katti on sama manuaalissa ja automaatissa.

                                  Joo no katti voi olla kunnossa mutta putki ennen sitä on ihan laho ja ei varmaan hitsaamalla saa läjään..

                                  Comment

                                  Working...
                                  X