Käytin 170tkm ajetun A6 2,5TDI vm-99 jakohihnarempassa oikein merkkihuollossa viime viikolla.
Kaikki asiaankuuluva vaihdettiin (alkuperäosilla), sekä huollon esityksestä myös termostaatti, se kun sijaitsee niin hankalassa paikassa (88-asteinen termari ei ole mitenkään oireillut, mutta auton keulaa pitää paljon purkaa vaihtotyöhön niin vaihto tehtiin ennakoiden samalla jne. toki ymmärrettävää).
Huoltotyön jälkeen lähdin parinsadan kilsan matkalle, huonossa loskasäässä.
Auto kulki ihan moitteettomasti, moottorinlämpökin 1-5 vaihteilla ajaessa normaali 90, mutta kun meno siirtyy ns." vedätystilanteeseen" esim. reippaassa vastamäessä 5- tai 6-vaihteella niin lämpö kipuaakin liki 100 asteen tuntumaan, ei yli siitä.
Ei jäähdytysneste kiehu ja lämpö laskee hiljalleen ajon tasaantuessa, mutta kun tuollaista ei ole aikaisemmin liki 50tkm aikana esiintynyt, mitä autolla olen maahantuonnin jälkeen ajellut,niin en pidä sitä normaalina.
Epäilen itse "uutta" termostaattia, liekö sitten oikea arvio..lämpökäyttäytymistä on huollossa reklamaationi jälkeen tutkailtu, jossa myös todettiin ainakin lämpömittarin näyttävän oikein.Testihallissa lämpöä ei saatu ylinäytölle, mutta koeajolla kyllä.
Kokeiluasteelle vielä ongelma huollossa jätettiin ja nyt vkl.aikaan 500 kilsan lenkillä käydessäni se näyttää pysyvältä, joten ei kai se ainakaan termarin uutuudenjäykkydestä johdu niinkuin huolto epäilee.
Samalla huoltokerralla muuttui myös auton ulkolämpönäyttö täysin virheelliseksi, huolto epäili mittausanturia vian aiheuttajaksi ja siihen tulossa uusi yksikkö, mutta tuolla ei liene yhteyttä moottorilämmön temppuiluun?
Olisikohan jollakin parempaa arvausta tuohon lämpötemppuiluun?
Kaikki asiaankuuluva vaihdettiin (alkuperäosilla), sekä huollon esityksestä myös termostaatti, se kun sijaitsee niin hankalassa paikassa (88-asteinen termari ei ole mitenkään oireillut, mutta auton keulaa pitää paljon purkaa vaihtotyöhön niin vaihto tehtiin ennakoiden samalla jne. toki ymmärrettävää).
Huoltotyön jälkeen lähdin parinsadan kilsan matkalle, huonossa loskasäässä.
Auto kulki ihan moitteettomasti, moottorinlämpökin 1-5 vaihteilla ajaessa normaali 90, mutta kun meno siirtyy ns." vedätystilanteeseen" esim. reippaassa vastamäessä 5- tai 6-vaihteella niin lämpö kipuaakin liki 100 asteen tuntumaan, ei yli siitä.
Ei jäähdytysneste kiehu ja lämpö laskee hiljalleen ajon tasaantuessa, mutta kun tuollaista ei ole aikaisemmin liki 50tkm aikana esiintynyt, mitä autolla olen maahantuonnin jälkeen ajellut,niin en pidä sitä normaalina.
Epäilen itse "uutta" termostaattia, liekö sitten oikea arvio..lämpökäyttäytymistä on huollossa reklamaationi jälkeen tutkailtu, jossa myös todettiin ainakin lämpömittarin näyttävän oikein.Testihallissa lämpöä ei saatu ylinäytölle, mutta koeajolla kyllä.
Kokeiluasteelle vielä ongelma huollossa jätettiin ja nyt vkl.aikaan 500 kilsan lenkillä käydessäni se näyttää pysyvältä, joten ei kai se ainakaan termarin uutuudenjäykkydestä johdu niinkuin huolto epäilee.
Samalla huoltokerralla muuttui myös auton ulkolämpönäyttö täysin virheelliseksi, huolto epäili mittausanturia vian aiheuttajaksi ja siihen tulossa uusi yksikkö, mutta tuolla ei liene yhteyttä moottorilämmön temppuiluun?
Olisikohan jollakin parempaa arvausta tuohon lämpötemppuiluun?
Comment