Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ 44 2.0E kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    typ 44 2.0E kulutus

    Minkähänmoisia kulutuslukemia pitäisi ko. autossa olla talvella (o celiuksen tietämillä) tasaisella maantieajolla? Matkamittarini eivät aina ole yhteistyökykyisiä, joten tarkkaan en osaa sanoa, mutta mielestäni omani kuluttaa reilut 11l/100km!! Lompakko on samaa mieltä. :-( Tuosta lukemasta voisi päätellä ajelevansa jollain kovemman luokan menijällä, joka sekin vähän hajalla. ;) Järjestelmäpainetta taannoin säädettäessä asiansaosaavassa pajassa (Häkkinen, Turku, loppukesällä) rohkenivat epäillä, että paineensäädin saatetaan joutua uusimaan. Tuolloin vikana oli tukkoisuus kylmänä ajettaessa. Auto ei reagoinut kaasuun ja tuntui muutenkin tehottomalta. Vika korjaantui järjestelmäpainetta säätämällä, mutta sen jälkeen ilmaantui uudeksi viaksi tyhjänkäynnin sekoilu: seilaa noin 1400-2400 kierr. välillä, kylmänä kun käynnistää. Vähän kun kone lämpiää, seilaus loppuu. Eikös tehtaan ilmottama kulutus maantieajossa olekin 7.0l/100km? En usko, että se ihan sillä menee, mutta edes 8:lla! :-( Mikähän voisi olla ongelmana, kun autolla ei ole ajettukaan kuin reilut 170000km???

  • #2
    Liian tiukka kone, eihän tossa ole sisäänajo kun puolessa välissä vasta... ;)

    Katoppa searchillä, lambda-antureista on kovasti ollut juttua viime aikoina. Siitä vois lähtee...

    Comment


      #3
      Mites seokset ja imuvuodot? Nykiikä auto kylmällä moottorilla mutta kun lämpenee niin vetää paremmin?

      Comment


        #4
        Selkeästi on kulutus ulkona kartalta. Jotakin vikaa on, joko koneessa tai ajotyylissä. Itsellä oli aikoinaan samanlainen lötkö automaattina. Kulutus oli kaupungissa 11 ja maantiellä 9 litran korvilla.

        -toimiiko lambda oikein
        -toimiiko lämpöaikasäädin
        -ISV kiusaa tyhjäkäynnilllä
        -käyntilämpö? termostaatti

        Jos kilometrimäärä pitää paikkaansa aikuisten oikeesti, lienee syynä käyttämättömyydestä johtuva jumiutuminen ;)

        Comment


          #5
          kulutus

          Mulla on tuo Lötkö mennyt maantiellä siihen 7.3l/100km ja kylillä imee kaiken mitä sisään laittaa :)
          tyhjäkäynnin seilaus johtuu mahdollisesti siitä termarikotelon alapuolisesta 1-johtoisesta anturista joka lähettää tietoa boxille ja antaa ohjetta tyhjäkäynnin säätöön...uus maksoi omaan 25 eskoa merkkiliikkeestä....loppu vaeltelut!

          Comment


            #6
            Auto on minulle vielä sen verran vieras, etten oikein tiedä tuosta tekniikkapuolesta paljoa, mutta jos lambdassa olisi jotakin häikkää, niin eikös kierrokset sahais sillon koko ajan? Vai? Muistan vaan kuulleeni...mutta eihän se vielä mitään meinaa. :) Lämpöaikasäädin luultavasti toimii, jos sen voi tarkistaa katsomalla, missä asennossa se pieni osoitin jossain ilmanputsarin lähettyvillä on...??? Vai tuota noinniin voiko sen lämpöaikasäätimen toiminnan todeta niin? ISV...Mikä se on ?! :D Käyntilämpö on kai ihan normaali, kun kone on sen saavuttanut..jossain 90 asteen hujakoilla. Imuvuotoja ei muistaakseni todettu olevan. Seoksensäädöstä en tiedä...määrääkö ohjauspaineensäädin sen? Ei mitään nykimistä ainakaan ole ollut...

            Comment


              #7
              Mulla oli -87 mallinen 2.0E koneinen satku joitakin vuosia sitten. Todellinen keskikulutus sillä oli kahden vuoden aikana melko tarkkaan 10,5l/100km. Ajosta varmaan 70% rauhallista työmatkaköröttelyä ja loput maantieajoa. Auto tosin oli katiton k-jetti, joka kait menee hieman vähemmällä, mitä katilla varustettu auto.

              Comment


                #8
                Kun lambda rupeaa kypsymään, se aiheuttaa kevyellä tasakaasulla ajaessa pientä nykimistä.
                Lämpöaikasäädin ei ole ilmanputsarissa vaan lohkon kyljessä kuskin puolella oleva kulmikas mötikkä johon menee kudosletkuja.
                ISV on tyhjäkäynnintasausventtiili. Alumiininen nyrkkiin mahtuva purkki joka on imusarjan kyljessä kiinni.
                Näyttääkö lämpömittari tasaisesti nousevaa lämpöä kylmäkäynnistyksen jälkeen vai pompahtaako ylös vasta kun pata on lämmin?
                Virranjakajan kannen ja pyörijan kunto on myös kulutus/käyntikriittinen tekijä.

                Comment


                  #9
                  Termit taitaa olla vähän hakusessa.

                  Vaikka en oo vessanpyttyspesialisti niin

                  Lämpöaikakytkin
                  Ohjauspaineensäädin

                  Comment


                    #10
                    Juu termit on aikalailla hukassa! :D Kyllä se lämpömittari ihan tasaisesti nousee kylmäkäynnistyksen jälkeen, eikä auto nyi. Virranjakajan kansi on ihan hyvässä kunnossa, mutta sellaisesta pyörijästä en ole kuullutkaan, uusi kun olen autoalalla;-) Onko kokemuksia, voisiko joutokäynninvakaajan putsaus auttaa? Alipaineletkut pitäis vaihtaa huomenna, mutta sillä ei taida olla suoranaista merkitystä kulutuksen kanssa? Semmonen 7,3l/100km kuulostais kyllä tosi kivalta. :-)

                    Comment


                      #11
                      Oulun HTS reissulla tuli 1600km mittariin ja keskikulutus oli mittarin mukaan 8.2 l/100km ysikasia, alla 195 kumit ja kolmehenkeä+paljon tavaraa. Kesällä 16" 205/55 kumien kanssa menee se 9.3l seka-ajossa, nämä lukemat siis ajotietokoneen ilmottamia.

                      Comment


                        #12
                        Talvirajoituksilla oon päässy ton karvan yli seiskaan. Olikohan 7,2l tai 7,3l Alle kympn ei kaupungis pääse. Parhaimmillaan on tainnu olla tasan 10/100km kun koko tankki kaupunki ajoa ja kesällä.

                        Comment


                          #13
                          Noi vähän päälle 7 litran lukemat kuulostaa sen verran paremmilta kuin omat, että ei auta kuin ajaa lötkö Häkkiselle ja antaa gurun repiä vähän aikaa partaansa ja toivoa, että vika oikeesti löytyisi, vaikka siinä sitten lompakko taas keveneekin...

                          Comment


                            #14
                            Tässäpä meikäläisen lötkön lukemat maaliskuusta lähtien.



                            Tuo lokakuun piikki johtui jumittavasta jarrusta. Talvinopeuksien päättyminen näkyy selvästi huhtikuussa.

                            Comment


                            • #15
                              ^ Aika samoissa lukemissa mennään, mutta käppyrät on kovasti erilaiset.

                              EDIT: Diagrammi poistettu

                              Comment


                                #16
                                Olisi itsekin kiva saada tarkat kulutuslukemat selville, mutta kun on toi mittaristo-onkelma, eikä siis matkamittarit pelaa kuin silloin tällöin. Nyt pitäisi joku päivä putsata joutokäynnintasaaja ja katsella vaikuttiko mihinkään. Kierrokset kun tykkäävät hyppiä vähän aikaa tyhjäkäynnillä kylmänä käynnistettäessä.

                                Comment

                                Working...
                                X