Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 3.0tdiq tiptronic "pomputtaa"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8 3.0tdiq tiptronic "pomputtaa"

    Auton vaihto työnalla ja kävin testaamassa asiallisen oloista B8 3.0tdiq avantia. Mittarissa ~150tkm ja auto ei juuri uutta hävennyt...mutta...

    Sekä kylmänä, että noin 45min ajon jälkeen kun vaikka kolmion takaa väijy paikkaa rynnätä liikenteen sekaan ja ujosti jarrulla "pidätteli" autoa ryömintä vauhdissa niin auto jotenkin omituisesti hytkytti ja pomputti. Samaa teki ihan joka tilanteessa missä inan jarrua löysäämällä sai auton ryömimään todella hiljaa eteenpäin.
    Laatikko kyllä muuten tuntui todella hyvältä ja mukavalta.
    Vaihtoi nätisti molempiin suuntiin jne.

    En ole juurikaan automaateilla ajellut joten vertailu on vaikeaa.
    Nyt kuitenkin tuntuu että alkais ikä riittämään automaattiin joten sellainen sais seuraavassa kulkineessa olla.

    Kokeilin hakua, ei natsannut. Pahoittelut jos vastaavaa on jossain jo speksailtu. Linkkiä?

  • #2
    Ei kuulu terveen kulkineen kuvaan, enkä usko että on A4:nkään suhteen tervettä, vai mikä tuo nyt sitten on.
    Silloin kun "luistatetaan" niin silloin luistatetaan eikä hytkytetä, mutta voinhan olla väärässä kuten niin menesti ennenkin, kuitenkin oma tippi ei pelehdi mitään ylimääräistä.
    Jos itselleni tarjottisiin moista, kiertäisin kaukaa...
    Ootko varma ettei puutu 150tkm mittarista?

    Comment


    • #3
      Auto on 6/2010 käyttöönotettu, huoltokirja oli viimeisen päälle, kuten auton kuntokin joten luotan mittaristossa oleviin kilometreihin.
      Muuten tuo ei tosiaan oireillut kun juuri tuollaisessa tilanteessa kun jarrulla yritti "sitoa" että ryömisi mahdollisimman hitaasti eteenpäin.

      Comment


      • #4
        Lievänä on melkein ominaisuus.
        Tuota on esiintynyt ja esiintyy aika ajoin.
        Tuntuma on, että on aika paljon suuttimien ja polttoaineen puhtaudesta kiinni.
        On itselläkin esiintynyt, mutta Forte-putsauksella ja Nesteen CityPro:lla tuntuu pysyvän poissa.
        360 000 km, laatikossa originaaliöljyt, voisi ehkä jo joskus nekin vaihtaa.

        Comment


        • #5
          Kai tuollaisen "ominaisuuden" jo näkee kierrosmittarista jos se on moottorin aiheuttamaa, eikä vaihteiston?
          Enkä nyt kyllä ymmärrä oikein tuota pidättelyäkään, vai onko kyse oikeasta "automiehestä", eli vasemmalla jalalla "pidätellään" ja oikealla jo kaasutellaan että saatais kumia asvalttiin.
          Itse ainakin olen harrastanyt ihan vaan "mummotyylistä" lähtöä eli tiukempaa lähtöä ennakoiden pyrin auton lähtökulmaa asettamaan niin ettei vetoakselit ja nivelet hajoa ja sitten mennään eikä pidätellä ja hyvin on mahtunut pienempäänkin väliin.
          Toisaalta minulla voi olla jo kaikki paikat niin tukossa kun en käytä mitään piristeitä tai kiihokkeita ettei motti jaksa pylpyttää. Tai sitten ABCn SMART löpö on niin älykästä että ohjailee "luonikas reissu" kuten raumlaisset sanos, no, sitäkään ei ole ollut kovin kauan, kerran olen ottanut sitä nesteen ihmelöpöä mutta autoni ei siitä ollut moksiskaan, johtuneeko siitä etten ajele niin paljoa kaupungissa...
          Mutta jatketaan jahka saadaan lisää otantaa ja valaistusta asiaan, niin, mullakin on vasta sisäänajo menossa, 190tkm...

          "Vaihtoi nätisti molempiin suuntiin jne." mainitsi aloittaja, niin olisin kysynyt mitä se nätisti vaihtaminen molempiin suuntiin tarkoitti? Jos Pelit on kunnossa, ei vaihtamista tiedä muusta kuin kierrosmittarin heilahduksesta tarvittavaan suuntaan ja kojetauluun muuttuu eri numero vaihteelle. Eli kiihdyttipä hiljempaa tai täysillä, ei vedossa tunnu vaihteen muuttuminen, siis jos on kunnossa...
          Viimeksi muokannut Pende; 13.9.2013, 08:28. Perustelu: Lisävalaistusta automaattiin

          Comment


          • #6
            Liekö kyse siitä, että koitetaan päästä risteyksestä siihn kokonaan pysähtymättä ja jarrua vasten ryömitään. Ei siis pysäytetä kokonaan. Tuskin tuossa on kumin polttoa harrastettu, se taitaa muutenkin olla eri vehkeillä ajavien hommaa..

            Comment


            • #7
              Otetaan sitten toisenlainen esimerkki, ajan monikansallisen pikaruokaravintolan autokaistalle tilaamaan burgeria, kaistalla on jonoa joka liikkuu hieman alle kävelyvauhdin. Auto ryömii liian kovaa jos en pidettele/sido jarrulla...
              Kyse ei siis todella ollut mistään "kumit katuun" huvittelusta, nää vehkeet ei ole sitä varten ja toisaalta ei näistä siihen ole.

              Comment


              • #8
                Tutulta kuulostaa, paitsi jonontuspaikka. Viittaan ed viestiini edelleen, jotka ovat tietysti vain henkilökohtaisia kokemuksia.

                Comment


                • #9
                  Eihän siellä sattuis olemaan nyt jotain häikkää moottorin puolella tai moottorin ja askin ECUjen välissä, tuosta mun C5:sta laukesi ennakonsäädin (joo, tiedän ei ole samaa tekniikkaa) niin samassa yhteydessä laatikon puolelle tuli vikakoodia siitä ettei saanut vääntö tietoja moottorilta tms. Ja kun hidasti valoihin niin auto yritti vain eteen päin, eli aski ei mennyt "vapaalle" vaan jurnutti koko ajan jarruja vasten.

                  Comment


                  • #10
                    Automaatti on aina päällä ellei ole vapaa-asennossa.
                    En ehkä lähtisi etsimään kovin mystisiä vikoja pienestä oireesta joka on kovin yleinen.
                    Tietysti jos kovasti haluaa ilahduttaa korjaamonväkeä omalla lompakollaan, niin siitä sitten vaan.

                    Comment


                    • #11
                      Tietenkin siellä on aina vaihde päällä kun on D valittuna, sen takia tuo vapaa oli heittomerkeillä.

                      Comment


                        #12
                        Ei kuulosta normaalille vaihteiston toiminnalle.
                        Jos jättää pois paikkakunnat, euroopan reissut, löpöt ( se on muuten polttoöljyä eikä dieseliä) ja muut turhat jorinat, niin öljynvaihto voisi olla kova juttu, sen jälkeen vaihteiston sopeutus. Vaikka öljyt tehtaan mielestä onkin ikusia, aiheuttaa vanha öljy välillä kaiken näköistä pikku harmia. Joten siitä on hyvä aloittaa.

                        Eli jos auto on kaupassa, jätä sinne jos et saa liikettä tekemään huuhtelua ja sopeutusta.

                        Comment


                        • #13
                          Niinpä, on tullut sen verran löpöä polteltua että ei kyllä 150tkm matkalla "pala" tipin öljyt niin sököksi ihan tavallisella käytöllä että vaihtaa tarvitsisi, tietystihän on subjektiivinen jutska mikä kenenkin mielestä on tavan käyttöä, itse kuitenkin olen niin subjektiivinen että en tuollaisia ampukaluja ottaisi vaikka myyjä lupaisi kuun taivaalta, siksi kirjoitinkin että kiertäisin moiset kaukaa, vaikka vika olisikin "vanhassa öljyssä"...
                          Voisin toki kertoa mitä tarkoittaa "totinen kuin kissan kylvettäjä", mutta jääköön ne jorinat toiseen kertaan...

                          Comment

                          Working...