Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 2.0 TFSI jakohihnan vaihto Turun alue?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 2.0 TFSI jakohihnan vaihto Turun alue?

    Ajatuksissa olisi ennen talvea käydä liikkeessä vaihdattamassa jakohihna+vesipumppu+termostaatti varmuuden vuoksi vaikka kilometrejä on vasta 80000.

    Onko jollain vinkkiä missä olisi Turun alueella parhaat hinnat?? Audilla ne ei varmastikaan ole ;)

    Auto A4 2.0tfsi vm 2005

  • #2
    Ja ihan ensimmäisenä kerron kauhutarinan, jonka opetus on, ettei halvinta aina kannata suosia.

    Oma TFSI:n ostin noin tasan vuosi sitten. Jakopää oli tehty huoltokirjan mukaan n. 90tkm, mutta räplätessä moottoria päätin tarkastaa hihnan kunnon (autolla oli ajettu 120tkm). Hihnan vaihdon oli edellinen omistaja teettänyt jossakin jyväskyläläisessä nyrkkipajassa ja työstä päätellen oli hinta ollut aika vahva kriteeri.

    Ainoat mitä omastani oli vaihdettu olivat itse hihna ja vesipumppu. Sekä kiristin, että hihnaa ohjaavat metalliset rullat olivat edelleen alkuperäiset. Toisena huomiona hihna ja VP olivat tarvikeosia. Vähän vaikea sanoa olisivatko olleet kunnollisia, mutta vissiin oli paja jokatapauksessa tarjonnut halpaa hintaa ja ottanut osat sieltä mistä halvalla sai. Jokatapauksessa päätin uusia koko paletin marmorin osilla, jottei jälkikäteen tarvi vittuuntua. Jakopääsetti sisältäen hihnan, kiristimen, VP:n, sekä rullat ja pikkunippelit kustansi uusimani moniurahihnan kanssa hieman reilut 300€.

    Pahin moka tuossa kuitenkin oli, että nyrkkipaja oli käyttänyt uusiksi vanhat venypultit kampiakselin päädyn moniurahihna rullan kiinnityksessä. Vanhojen pulttien pitävyyden varmistamiseksi olivat sitten laittaneet lukitetta pultteihin ja niinhän siinä kävi, että noita irroittaessa kahden (kuudesta) pultin päät pyörähtivät ympäri. Siitä sitten keula auki niin paljon kuin ilmastoinnin kennoa irtikytkemättä sai ja hitsillä ylikoon kuusiokoloavaimet kiinni kantoihin. Hitsi samalla lämmäytti liiman, jotta tulivat onniksi ulos.

    Voin sanoa, että viikonlopun remppa innostus vaihtui 1,5 viikon vitutukseen, kun auto seisoi pihalla koko helvetin keula auki. Osaltaan työviikko ja muut menot hidastivat, ettei tuota paljon arkena kerennyt edes räpläämään, mutta kyllä siitä kaikkensa koitti, ennenkuin päätyi 120tkm ajettua vain puolivuotta omistuksessa ollutta autoa hitsipuikolla tökkimään.

    Eli sovi suoritettava työ koko laajuudessaan ja vaadi se tehtäväksi maahantuojan ohjeistuksen mukaan ja vie vaikka marmorilta itse hakemasi osat. Tai kysy suodaan marmori hintaa...

    Ois ollu astetta mielenkiintoisempaa jos nuo pultin päät ois vielä katkennu ja pitänyt saada ne kampiakselista jollakin muullakeinoin pois. Ja pajalla tämäkin työ ois vissiin maksanu aika hiukkasen.

    Comment


    • #3
      Kiitos kirjoituksesta, samanlainen kokemus takana vanhan bemarin kanssa ja osat ajattelinkin hakea tähän marmorilta. Tekijän pitää olla osaava, mutta ei ne Audin autoasentajat ole Nasan kouluttamia joten 100€/h jonka liike heistä laskuttaa on ihan perseestä revitty ;)

      Comment


        #4
        Kysy http://carplus.fi/index.html
        Ville on pitkänlinjan VAG harrastaja, myös marmorilla on ollut töissä aiemmin.
        Laadukkailla tarvikeosilla pääset samaan tulokseen kuin marmorin osilla.

        Comment


        • #5
          Suuri kiitos!! Soitin aamulla Audille niin hinta on 950€.

          Comment


          • #6
            Paimion säätöpiste.

            Comment


            • #7
              Morjes! Mulla olis kans edessä tuo jakopääremppa, mihis nyt sit kannattais turun alueella viedä? :) onko vauhtipisteestä kokemuksia jollain?

              Comment


              • #8
                Mä purin etupuskurin itse pois niin jakohihna+vesipumppu+termostaatti(halusin myös sen vaihtaa) oli muistaakseni 650€ eli suosittelen!!

                Comment


                • #9
                  Aika kalliit osat jos saa sanoa. Kuten jo tuossa ensimmäisessä vastauksessa totesin, marmorilta jakopääpaketti (hihna, kiristin, rullat ja uudet venypultit) noin 250€ ja moniurahihna lisälaitteille noin 50€. Termari on noin 40€.

                  Nämä kaikki marmorin hintoja Tampereen Laakkosella. Termari kannattaa tosiaan ehdottomasti vaihtaa samalla. Lisäkulu ei ole suuri kun nesteet pitää kuitenkin laskea pois ja noita on joillakin mennyt noin 120tkm jälkeen. Itsellä huomasin lämpöjen seilaamisen heti jakopäärempan jälkeen ja piti ottaa vedet taas ulos vaihtoa varten.

                  Comment


                  • #10
                    Termarista sen verran että kun kävin Vauhtipisteellä kyselemässä hintoja jakopääremontista ja kysyin tuosta termarin vaihdosta samalla jakopäärempan yhteydessä niin myyjä sanoi että mulla on sähköinen termostaatti? ja maksaa 200e vai olisko ollu jopa 250e? eikä kuulemma järkeä vaihtaa
                    ? hmmmm.

                    Comment

                    Working...