Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lambdojen putsaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Lambdojen putsaus

Onko kukaan putsaillu lambdoja esim jollai kemikaalilla ja tai teräsharjalla ja onko ollut vaikutusta toimivuudessa parempaan suuntaan. Aattelin jos sellainen hieman auttaa niin voisi tehdä ihan huvikseen ilman että tarvii uusia ostaa. vanhoissa ei kylläkään ole mitään vikaa mutta ovat olleet paikallaan jo useita useita vuosia ni voi olla jo karstaset tai jtn

Lambdassahan on tietääkseni reikäinen metallikuori, joka suojaa sitä varsinaista mittauksen suorittavaa osaa, harjaus tuskin hyödyttää, ellei koko kärki ole ihan karstan peitossa. Pitäisi siis liottaa lambdaa jossain. Jarrukliinerissä? En tiedä hyötyä, tai että hajoaako se sensori siihen, mutta itse ostaisin vain uuden lambdan, jos vanha toimii hitaasti, koska tietääkseni huonosti toimiva lambda ei johdu siitä, että lambda olisi likainen, vaan siitä, että vanha nyt vain on vanha.

Comment

Kemikaaleilla todennäköisemmin saa vain lambdan nopeammin rikki.

Comment

Jep, kyllä näin on kuten jurkeni sanoo. Osassa lambdassa myös ilman reikiä oleva suoja, sellaset ns. viiltoreijät vaan suojassa, kuten itselläni.

Comment

Jostain olen kuullut että kaasuhitsauslaitteen kuuma liekki vaan vähäksi aikaa siihen lambdan anturipäähän. -> kunnon kuumuus polttaa karstat pois ja taas toimii.

Taustalla lienee ajatus siitä että pakoputkessa pitäisi mittapään kestää jotain 1000'C kuumuutta ja kylmäkäynnistysten karstoittama anturi on vain likainen.

Anturihan mittaa jäännöshappea pakokaasusta eli karsta ja noki siinä mittapään päällä hidastaa varmasti kaasujen mittausta.

Itse olen useammankin lambdan vaihtanut, eivät maksa ebay.ssä montaa kymppiä ja hitsausvehkeitä ei ole, sensijaan löytyy työpaikan oskilloskooppi jolla on helppo mitata milloin signaali on hidastunut 2-3 sekunnin ylös -alas sykliin. Uusi anturi kun heiluu sellasta 1 sekunnin siniaaltoa...

Aloittajalle: itse olen vaihdellut 160tkm ja 10 vuoden jälkeen eli tuossa on 90 luvun lambdojen karkeaa kestoikää referenssiksi.

Comment

Working...