Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vaihteiston sopivuus/ moottorikoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vaihteiston sopivuus/ moottorikoodit

    Mistähän päin moottoria mahtaa löytyä moottorikoodi? kyseessä A6 C5 2.5tdi quattro?

    Entäpä onko S6 4.2V8, 2.7bi-turbon ja 2.5tdi:n tiptronic laatikot samanlaisia, vai mitenkä eroaa?

    #2
    Bensa vehkeissä vähän jyrkemmät välitykset. Diisselissä pitkät aavikkovälit.

    Comment


    • #3
      Juu, selvä. Lähinnä mietin onko niissä vääntöjen ja tehojen oton puolesta samat rajat...?

      Comment


        #4
        Tästähän oli just hiljan juttua toisessa ketjussa. Vakiona väännönkesto 5HP24 askilla 420Nm. Välitykset on tosiaan niin eri tontilla että käytännössä eivät kuitenkaan ole vaihtokelpoisia.

        Comment


        • #5
          Kyllä kyllä... entäpä hevosvoimat? esim. S6 yli 300hv, kestääkö dieselin tiptronic, jos repii lähemmäks 300hp irti, rajaa vaan väännöt siihen 400nm pintaan?

          Comment


            #6
            S6 vakioteho 340hp ja S8 360hp, taitaa siinäkin olla vielä sama laatikko. Kestää siis varmaan sen lisätehon mutta herää kysymys miksi?

            Comment


              #7
              Taitaa joutua aika korkealta laulamaan, että tulee max 400 nm väännöillä 300 hp ulos. Voi olla jopa hieman liian suuri vaatimus jakajapumpulliselle dieselille. Pikaisesti kotikonstein laskettuna 5150 pitäisi olla kierroksia.

              Kirjallisuudesta löytyy tällainen kaava: P[kW]=0,0001047*n[rpm]*M[Nm]. Siitä vaan Excel-harjoituksia suorittamaan ja vääntöjen ja tehon riippuvaisuussuhdetta pyörittelemään.

              Vastauksena pohdiskeluusi: jos rajaat väännön 400 nm:iin (tai vaikka 420 nm:iin) niin laatikko kaiketi kestää. 2.5 TDIV6:sta ei kuitenkaan taida löytyä 300 hevosvoimaa sillä rajauksella.
              Viimeksi muokannut MrMicke; 7.5.2013, 17:09. Perustelu: Vastasin myös pohdiskeluun

              Comment


              • #8
                Joo, noinhan se taitaa mennä.... Aika turhaa ruveta kikkailee tän tiptronicin kanssa mitään lisätehoja.. :D

                Löytyykö kellään tohon moottorikoodin löytymiseen tietoja, eli kaverin A6 on tuotu saksasta ja siihen on kuulemma vaihdettu ei nokkavikainen kone, eli milläs sen varmistan nyt sitten? auton tyyppikilvessä on merkattu vain nokkavikanen kone...

                Comment


                  #9
                  Moottorikoodi lohkossa ruiskutuspumpun vasemmalla puolella edestä / ylhäältä katsoen.

                  Comment

                  Working...
                  X