Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin "vihellys" vaihdejarrutuksella?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audin "vihellys" vaihdejarrutuksella?

Siis Audini on -02 jossa on tiptronic vaihteisto, ja aina kun veto vaihtuu vaihdejarrutukselle niin alkaa vihellys. Ääni ei vaihdu kierroksien mukaan, vaan nopeuden. Onko kellään ollut vastaavaa ja mistäköhän johtuu?

Täysin hakuammuntaa mutta monissa vanhemmissa automaattivaihteisissa autoissa ykkönen "viheltää" myös. On ominaisuus eikä vika, eikä aiheuta toimenpiteitä. Johtuu mekaanisista ominaisuuksista.

Comment

Aivan. Mutta tää "vika" on tullut pikkuhiljaa ja se kuuluu aina suht kovana (häiritsee jos ei oo tottunu). Ajattelin et voisko tulla kytkimeltä mut sillonha se tulis kierrosten mukaan?! Laatikon öljyt on kyllä vaihdettu huoltovälin mukaan ja olis kyllä seuraavassa huollossa esillä, mut jotenkin vähän epäilen.. Oon kuullu et taksikäytössä olis ko laatikoissa ollu sanomista, johtunee varmaan pitkistä tyhjäkäynneistä.. Mut olis varmaan pare saada selville enneku on liian myöhästä..

Comment

Itsellä samanlaisia kokemuksia, kylläkin Opel Omega ajoilta. Paikansin siinä äänen lähteeksi tasauspyörästön. Omega oli vain takatuuppari, joten ei siinä mielessä ihan 1:1 tapaus.

Onkos muuten ihan samanlevyiset+profiiliset renkaat? Jos "eriparia", niin etuperä/takaperä panttaa vastaan, ja varsinkin moottorijarrutustilanteessa kuuluu kun "puree normaalisti levolla olevalla hampaan kulmalla".

Tosi pro-kommentti taas... :o)

Comment

Joo renkaat on täysin samanlaiset. Luulis et noihin kilometreihin (178 tkm) ei sais olla mitään laatikko ongelmia mut mene ja tiedä.. Ja vielä ku kaikki huollotkii on tehty aikanaa ja merkkiliikkeessä. Luulen et noita laatikkoja ei kovin "edullisesti" saa suomen maasta?! Tuollasta vikaa ku ei paikanna "töpselin" kauttakaa kerta on mekaaninen vika.. Mistäköhä alottais tutkimaa?

Comment

Kun en ymmärrä/tiedä sitä vaihteistoa niin mutu juttu: Kuuluuko huolto-ohjelmaan myös etu/takaperän öljyn tarkistus tai vaihto? Jos ei, niin kannattaisi vaihtaa/tarkistaa.

Comment

Ohjelmaan kuuluu ainakii vaihteistoöljyn vaihto. Luulen että tulee vaihdettua kyllä peräöljyt myös.

Comment

Luulet? Aikaisemmin on keskusteltu paljonkin ns "ainaistaytöstä" = perän (-t)/vaihdelootan(manuaali) öljyä ei tarvitse vaihtaa koskaan sanoo ohjekirjat. Uskoo ken haluaa:)

Comment

Luulen kyllä koska se "huolto" sisältää myös jakopäähihnan vaihdon + paljon muuta. Kerta auton joutuu nostamaan puntarille niin tekee kaiken kerralla, myös mitkä ei kuulu "ohjelmaan". Ja ainankin tiedän että ne tulee tehtyä, koska teen kaiken itse.

Comment

Oon kuullu et taksikäytössä olis ko laatikoissa ollu sanomista, johtunee varmaan pitkistä tyhjäkäynneistä..
                    Oisko ennemmin huolimattomien renkien syytä? Ellei malta odottaa vaihteen kytkeytymisnykäystä vaan lähtee suoraan polkemaan kaasua kun valitsin vaan on oikeassa asennossa... Ei varmaan tee pitemmän päälle hyvää. Kun ei ole penniäkään kiinni, ei viitsi olla niin tarkkana ja tietysti ainainen kiire... Sama juttu postin ym. työautoissa.

Comment

Varmaan olis jos auto olis taksikäytössä. Tällä autolla on ajeltu vain työmatka-ajoa 130km päivä..

Comment

Tapio,
                        Luulin, että huolto tehdään muualla (merkkiliike esim). Itse tehtynä homma hoituu.

Comment

Working...
                        X