Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAN Hallin vaihtoohjeet VALMIIT!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAN Hallin vaihtoohjeet VALMIIT!

    On sitten nyt edessä... Ei auta johtojen parantelu. Uusi osa olemassa, mutta seuraavat asiat eivät heti auenneet.

    1. Millä ilveellä saa nokkahihnan päällä olevan muovisuojan pois, 2 klipua irti ja liikkuu n. 3 cm ulos, mutta sitten tökkää jostain klo 4 tienoilta keulasta katsoen. Ilmeisesti joku audikikka pitää olla... Vai vaatiiko irrottamaan lukkopeltiä tai apulaitteita? Ei voi olla....?

    2. Mitä kaikkea pitää purkaa heti aluksi, ettei homma lirise kintuille?

    Jos joku viitsi kirjoittaa ohjeita kokemuksen pohjalta, voin vaikka parannella niitä oman vaihdon tuomalla lisäinfolla... Varmaan kysyntää alkaa olla ohjeille, koska ko. homma taitaa olla monella muullakin edessä.

  • #2
    Täytyy irrottaa moniurahihnan kiristin niin se suoja jää käteen. Tän jälkeen voi löysätä vähän nokka-akselin hihnapyörän pulttia ennen jakohihnan löysäämistä. Sen jälkeen pyöritä kampiakselista merkit kohalleen ja löysää jakohihnan kiristinpyörä. jakohihna pois nokkapyörältä ja pyörä pois. Siinä se hall sitten odottaa irrotusta. Itse olen näin tehnyt ja se onnistuu purkamatta tän enempää, vaikka onkin jonkun verran ahdas. Jos teet tän lattialla ilman pohjapanssarin irroitusta, niin ei kannata sitä moniurahihnaa ottaa pois muuta kuin kiristimeltä kun on vaikea yläkautta saada esim. kompuran ympärille. Näin muistaakseni.

    Comment


    • #3
      Ja homma tehty, saa nähdä toimiiko kun ei ehtinyt starttaan kuin kerran...huomisen jälkeen tietää.

      Huomioita hommasta:

      Moniurahihnan kiristimen kanssa voi olla vaikeuksia, ainakin oma niin pahuksen tiukassa M8 kuusiokoloilla tuppaa jo antamaan kanta periksi, eli kunnolla naputtelua ja crc:tä ensin. Kahta ei mahdu avaamaan putkitongillakaan... Eli uudet pultit ja kunnon voiteet jenkoihin.

      Lukkopelti kannattaa irrottaa, koska saa paremmin tilaa tehdä töitä.

      Nokkahihnan kiristimessä ei automaattisäätöä ja itse arvoin sen "sopivan tiukalle". Mikä lie oikea kireys hihnalle? Ken tietää?

      Muuten homma mutkaton ja helppo. Vie aikaa ekalla kertaa n. 2h, jos tekee hissukseen ja pohtien sekä sosiaalisesti jutustellen tallitoverien kanssa. Nyt sitten arvioisin homman sujuvan alle tunnissa.

      Sain itse osan tuttavien kautta sopuhintaan, mutta honeywell:n anturi maksanee sen 29 euroa ja käy ilm. ihan yhtä hyvin kuin vag-osa (en ole kokeillut, mutta ainakin näin pitäisi olla). Eli 2h max aikaa ja 29 euron osa. (silloin tarvii tosin kolvin ja 2 pientä pulttia+mutterit ja prikat)

      Kannattaa harkita jos omaa tilan ja työkalut. Säästöä helposti tuollaiset 300-500 euroa....

      Comment


      • #4
        Nokkahihnan kiristimessä ei automaattisäätöä ja itse arvoin sen "sopivan tiukalle". Mikä lie oikea kireys hihnalle? Ken tietää?
        Nokkapyörän ja vesipumpun välistä kun otat peukalolla ja etusormella hihnasta kiinni ja pystyt sitä juuri ja juuri kiertämään 90 astetta niin se on oikeassa kireydessä.

        Comment

        Working...
        X