Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 2.0 TFSI tukossa ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 2.0 TFSI tukossa ?

    Autolla ajettu viimonen 30 kk ( lasissa nyt 87 tkm.) miltei pelkästään rauhallisenläntää työmatka-ajoa ( alle 2000 rpm), mielestäni auton terävyys ei ole enää sitä mitä se oli tämän ostaessani (silloin oli 42 tkm.), mites tuosta tukkoisuudesta pääsis eroon ? Onkohan imupuoli mäkmän kyllästämä ?
    Viimeksi muokannut tontsa; 5.3.2013, 19:54.

  • #2
    Ootko vikakoodeja lukenu millon viimeksi?

    Comment


    • #3
      Kunnolla polkee jonkun aikaa, niin ainakin osa karstoista lähtee. Itse kun ostin tämän, niin puoli tankillista annoin oikeen kunnolla kenkää ja motarilla pienellä vaihteella jne. Jo tämä auttoi ihan selvästi kulkupuoleen.

      Jossain ulkolaisella foorumilla oli ohjeet karstanpolttoon seuraavat. Paikallaan pitää kierroksia hiukan yli 3000 noin 15 min ajan, jolloin moottorin lämpötila on jollain tapaa sopiva just tuohon.

      Tosin voihan siellä myös olla ahtovuoto, by-pass- tai N75 venttiili entinen...

      Comment


      • #4
        No täytyy tunnustaa että ei ole hetkiseen luettu, viimeksi syksyllä ja ainakaan silloin ei ollut mitään hälyttävää, vai mitä ?

        Olen menossa kaapelin päähän lähiaikoina.

        Ne koodit:

        Sunday,04,November,2012,20:23:41:xxxxx
        VCDS Version: Release 1x.1x.4 (x64)
        Data version: 20120xxx



        --------------------------------------------------------------------------------
        --------------------------------------------------------------------------------


        Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
        Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67
        69 75 76 77

        VIN: WAUZZZ8E66A201953 Mileage: 82640km/51350miles
        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
        Part No SW: 8E0 910 115 Q HW: 8E0 907 115 D
        Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
        Revision: --H13--- Serial number:
        Coding: 01040003180F0120
        Shop #: WSC 11300 205 55107
        VCID: 2F6704F4BE91976088F

        1 Fault Found:
        001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit
        P0642 - 002 - Low - Intermittent
        Freeze Frame:
        Fault Status: 00100010
        Fault Priority: 0
        Fault Frequency: 4
        Mileage: 80978 km
        Time Indication: 0

        Freeze Frame:
        RPM: 0 /min
        Load: 0.0 %
        Speed: 0.0 km/h
        Temperature: -40.0°C
        Temperature: -40.0°C
        Absolute Pres.: 0.0 mbar
        Voltage: 0.000 V

        Readiness: 0000 0000
        --------------------------------------------------------------------------------
        Viimeksi muokannut okkim; 8.3.2013, 10:09. Perustelu: Poistettu turhat vikakoodilistaukset, eli missä ei ollut vikaa.

        Comment


        • #5
          Ross-Tech sanoo näin.

          Comment


          • #6
            Ok, kiitokset linkistä - mitäköhän tarkoittaa suomeksi ?

            Etenkin tämä 'Replace Intake Manifold Runner (V157) with updated part' ?

            Comment


            • #7
              Mä koitin karstanpolttoa. Ajoin motarilla talvirajoituksilla kolmos- ja nelosvaihteella. Noin 30 min kierrokset kokoajan yli 3000 rpm. En huomannut että olis vaikuttanut mitenkään.

              Comment


                #8
                Mitä karstaa tässä yritetään polttaa? Jos imusarja tai -venttiilit ovat karstassa, niin ei taida paljon polkeminen auttaa suorasuihku-koneessa.

                Comment


                  #9
                  Vaihda kaasuläppäyksikkö, viimeisimpään malliin, joka tulee automaattisesti jos nyt haet osan marmorilta.

                  Comment


                  • #10
                    Karstanpoisto imupuolelta onnistunee parhaiten siihen tarkoitetulla tuotteella, samantyyppinen jolla puhdistetaan dieselmoottorien imupuoli EGR/huohotus-karstasta.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
                      Mitä karstaa tässä yritetään polttaa? Jos imusarja tai -venttiilit ovat karstassa, niin ei taida paljon polkeminen auttaa suorasuihku-koneessa.
                      Kun tästä koneesta (suorasuihku) on kyse niin taitaa ongelmatapausta riittää sekä imu- että pakopuolelle.

                      Kiitos pulla kommentista, tommonen täytyy varmaan hakea - onnistuuko tuon vaihto innokkaalta mutta ei ihan kaikkein tietävimmältä 'asentajalta' ?
                      Viimeksi muokannut tontsa; 6.3.2013, 12:43.

                      Comment


                        #12
                        Ennen kuin vaihdat tuon kaasuläpän, niin uusisin polttoaineen matalapaineanturin, niitä on mennyt sukkanaan aiemmin. Siitä oli myös kampanja aikoinaan.
                        Jos on musta tiivisterengas ( selviää kun ruuvaa antuin irti) niin vaihtoon menee, uudemmassa on sininen.

                        Anturi löytyy korkepainepumpusta Kuvassa siinä kiinni oleva harmaa liitin. Vaihto on simppeli, vanha pois, uusi tilalle, ei vaadi muuta. Varo avatessa pientä bensasuihkua.:

                        Comment


                        • #13
                          Mistähän saisi tietoa mitä kaikkea autoon olisi pitänyt päivittää vuosien saatossa? Omani ei paljon ole marmorilla vieraillut.

                          Comment


                          • #14
                            Pullalle ( heh, sainpas kirjoitettua nimesi isolla B-) taas peukut, enköhän mä noilla ohjeilla pärjää.

                            Comment


                              #15
                              Jos nyt on joku kampanja päällä, soitto marmorille riittää.
                              Jos joku kampanja on ollut joskus, niin netin syövereitä joutuu kaivamaan. Vanhat kamppikset kun katoavat jälleenmyyjän näkyvistä mentyään umpeen.

                              Tämä siis Natte;lle.

                              Comment


                              • #16
                                Mikäs ton railipaine anturin koodi on? Entäs moottorin lämpöanturi?

                                Comment


                                • #17
                                  Matalapaineanturi 06E906051K

                                  Moottorin lämpöanturi taitaa olla 06A919501A + tiiviste N 90316802 + sokka jos rikkoo vahingossa vanhan 032121142.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Huh, onpas tuo kaasuläppäyksikkö 'sopivan' hintainen (melkein 400 ekua) :-/ .

                                    Elämä taitaa olla ....

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ebaystä näkyy saavan 150-250€ väliin uusia.

                                      Comment


                                      • #20
                                        VW on suorasuihkutteisten karstanpoltosta sitä mieltä, että yli 3000rpm noin 20 min poistaa sitkeimmänkin karstan venttiileistä. Kun lämpötila nousee yli 380C niin karsta lähtee. Ovat tutkineet asiaa.

                                        Sivu 17. Kapple 3.

                                        http://www.google.com/patents?id=fLI...page&q&f=false

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja JaniLah Näytä viesti
                                          yli 3000rpm noin 20 min poistaa sitkeimmänkin karstan venttiileistä.
                                          Hyvää tietoutta, mielessä ollutkin mennä motaria ees taas kierrokset laulaen jahka saisi noi kesärenkaat alle, ei ole moista moottorinrasittamista tullut tehtyä kertaakaan ( viimeisen 30 kk:n aikana kun auto ollut minulla).

                                          Comment


                                            #22
                                            Mielenkiintoista tekstiä. Saakohan motarilla polkemalla tuollaiset olosuhteet, että imuventtiilit puhdistuvat? Lähinnä mietin sitä, että pelkät kierrokset eivät riitä, käsittääkseni myös kuormituksen/sylinterinpaineen pitäisi olla riittävät, jotta tuollaiset olosuhteet (imuventtiilin lämpötila >380C) saavutetaan. Tekstistä jotenkin oletin että puhdistuspoltto tapahtuisi esim. dynossa, mieluiten muttei välttämättä jonkin puhdistusaineen avustuksella.

                                            Imusarjan tai imukanavien karstaan tuo ei toki tee mitään, mutta venttiilien puhdistaminen lienee ykkösprioriteetti.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja j_pt Näytä viesti
                                              Ebaystä näkyy saavan 150-250€ väliin uusia.
                                              No katoppa, onkohan noitten laatu sama kuin meillä/ marmorilla ?

                                              Comment

                                              Working...