Autolla ajettu viimonen 30 kk ( lasissa nyt 87 tkm.) miltei pelkästään rauhallisenläntää työmatka-ajoa ( alle 2000 rpm), mielestäni auton terävyys ei ole enää sitä mitä se oli tämän ostaessani (silloin oli 42 tkm.), mites tuosta tukkoisuudesta pääsis eroon ? Onkohan imupuoli mäkmän kyllästämä ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B7 2.0 TFSI tukossa ?
Collapse
X
-
Kunnolla polkee jonkun aikaa, niin ainakin osa karstoista lähtee. Itse kun ostin tämän, niin puoli tankillista annoin oikeen kunnolla kenkää ja motarilla pienellä vaihteella jne. Jo tämä auttoi ihan selvästi kulkupuoleen.
Jossain ulkolaisella foorumilla oli ohjeet karstanpolttoon seuraavat. Paikallaan pitää kierroksia hiukan yli 3000 noin 15 min ajan, jolloin moottorin lämpötila on jollain tapaa sopiva just tuohon.
Tosin voihan siellä myös olla ahtovuoto, by-pass- tai N75 venttiili entinen...
Comment
-
No täytyy tunnustaa että ei ole hetkiseen luettu, viimeksi syksyllä ja ainakaan silloin ei ollut mitään hälyttävää, vai mitä ?
Olen menossa kaapelin päähän lähiaikoina.
Ne koodit:
Sunday,04,November,2012,20:23:41:xxxxx
VCDS Version: Release 1x.1x.4 (x64)
Data version: 20120xxx
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67
69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E66A201953 Mileage: 82640km/51350miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl
Part No SW: 8E0 910 115 Q HW: 8E0 907 115 D
Component: 2.0l R4/4V TFSI 0030
Revision: --H13--- Serial number:
Coding: 01040003180F0120
Shop #: WSC 11300 205 55107
VCID: 2F6704F4BE91976088F
1 Fault Found:
001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit
P0642 - 002 - Low - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Mileage: 80978 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: -40.0°C
Temperature: -40.0°C
Absolute Pres.: 0.0 mbar
Voltage: 0.000 V
Readiness: 0000 0000
--------------------------------------------------------------------------------Viimeksi muokannut okkim; 8.3.2013, 10:09. Perustelu: Poistettu turhat vikakoodilistaukset, eli missä ei ollut vikaa.
Comment
-
Vieras
Mitä karstaa tässä yritetään polttaa? Jos imusarja tai -venttiilit ovat karstassa, niin ei taida paljon polkeminen auttaa suorasuihku-koneessa.
Comment
-
Vieras
Vaihda kaasuläppäyksikkö, viimeisimpään malliin, joka tulee automaattisesti jos nyt haet osan marmorilta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestiMitä karstaa tässä yritetään polttaa? Jos imusarja tai -venttiilit ovat karstassa, niin ei taida paljon polkeminen auttaa suorasuihku-koneessa.
Kiitos pulla kommentista, tommonen täytyy varmaan hakea - onnistuuko tuon vaihto innokkaalta mutta ei ihan kaikkein tietävimmältä 'asentajalta' ?Viimeksi muokannut tontsa; 6.3.2013, 12:43.
Comment
-
Vieras
Ennen kuin vaihdat tuon kaasuläpän, niin uusisin polttoaineen matalapaineanturin, niitä on mennyt sukkanaan aiemmin. Siitä oli myös kampanja aikoinaan.
Jos on musta tiivisterengas ( selviää kun ruuvaa antuin irti) niin vaihtoon menee, uudemmassa on sininen.
Anturi löytyy korkepainepumpusta Kuvassa siinä kiinni oleva harmaa liitin. Vaihto on simppeli, vanha pois, uusi tilalle, ei vaadi muuta. Varo avatessa pientä bensasuihkua.:
Comment
-
Vieras
Jos nyt on joku kampanja päällä, soitto marmorille riittää.
Jos joku kampanja on ollut joskus, niin netin syövereitä joutuu kaivamaan. Vanhat kamppikset kun katoavat jälleenmyyjän näkyvistä mentyään umpeen.
Tämä siis Natte;lle.
Comment
-
VW on suorasuihkutteisten karstanpoltosta sitä mieltä, että yli 3000rpm noin 20 min poistaa sitkeimmänkin karstan venttiileistä. Kun lämpötila nousee yli 380C niin karsta lähtee. Ovat tutkineet asiaa.
Sivu 17. Kapple 3.
http://www.google.com/patents?id=fLI...page&q&f=false
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JaniLah Näytä viestiyli 3000rpm noin 20 min poistaa sitkeimmänkin karstan venttiileistä.
Comment
-
Vieras
Mielenkiintoista tekstiä. Saakohan motarilla polkemalla tuollaiset olosuhteet, että imuventtiilit puhdistuvat? Lähinnä mietin sitä, että pelkät kierrokset eivät riitä, käsittääkseni myös kuormituksen/sylinterinpaineen pitäisi olla riittävät, jotta tuollaiset olosuhteet (imuventtiilin lämpötila >380C) saavutetaan. Tekstistä jotenkin oletin että puhdistuspoltto tapahtuisi esim. dynossa, mieluiten muttei välttämättä jonkin puhdistusaineen avustuksella.
Imusarjan tai imukanavien karstaan tuo ei toki tee mitään, mutta venttiilien puhdistaminen lienee ykkösprioriteetti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja j_pt Näytä viestiEbaystä näkyy saavan 150-250€ väliin uusia.
Comment
Comment