Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ 89:n kytkinremppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    typ 89:n kytkinremppa

    Pitäisi varmaan jossain vaiheessa pistää remonttiin tuo luistava (loistava?) kytkin.
    Näppärintä lienee irroittaa vaihdelaatikko jne.
    Mutta mitä kaikkea kannattaa samalla vaivalla tarkastaa/vaihtaa?

    Kiitosta etukäteen.

    #2
    Ainakin vetarien kanssa pitänee jumpata, joten niiden suojakumit kandee tarkistaa. Moottorin ja laatikon kumityynyt, pakoputken kunto jne... Ja tietysti onko stefa tiivis. Omassa vuotanut ties kuinka kauan jo, ja siksi teetin viime viikolla kytkinsavotan paikallisella autotarvike/korjaamoputiikilla.

    OT:
    Ja olipa hyvä että oli sovittu kiinteä hinta kytkinpaketista vaihtotöineen... Pojilla vierähti odotetun puolen päivän sijaa puolitoista; oli kuulemma hiukan vi***mainen laatikon irroitus - kuulemma puolta helpompaa jopa nelivetosubarussa... Manailivat, että "puoli autoa" pitää purkaa, eikä sittenkään meinaa loota lähteä (kyseessä vajaavetoinen).

    No, taisi mennä heilläkin opiskelun piikkiin. Ei tuohon noin kauaa pitäis mennä, merkkipaja puhui puolen päivän työstä. (Ja näytti olevan lisää opiskelua luvassa, pajan pihamaalla odotti vuoroaan C4-koppanen ässä...)

    Comment


    • #3
      Laatikon kaikki tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (vetolaippojen, käyttövivun, sekä kytkimen akselin tiiviste), ne saa tarvikkeena ja maksavat n. 20 euroa yhteensä. Myös laatikon öljy kannattanee vaihtaa jos ei ole edellisestä vaihdosta tietoa. Myös vaihteensiirtovivun kuminivelen kunto kannattaa vilkaista ja ehjätä niveltä jos on ylimääräistä välystä havaittavissa.

      Comment

      Working...
      X