Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,4 -98 lohkolammitin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,4 -98 lohkolammitin

    Ostin varaosa liikkeestä defan lohkolämppärin vastuksen audiin ja vein sen tutulle korjaajalle asennettavaksi.MUTTA homma ei ollutkaan helppo tavallisiin etuveto/manuaali/suomi autoihin niitä on asennettu,mut kun tää quattro triptronikilla ja autom.ilmastoinnilla ,niin ALF koneen asennus paikka on niin putkien peitossa ettei saatu edes pakkasroppua WAG työkaluilla irti.
    Onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan ??? ratkaisuksi letkulämmitin ,liimattava öljypöhja lämmitin vai nostaa moottori pois paikaltaan vastuksen asennusta varten.

  • #2
    Defalta kerrottin että ongelma on yleinen Saksantuonti autoissa ;tulee paljon sellaisia autoja joita ei oo aikaisenmin pohjoismaihin tuotu ja saksassa ei lohkolämppäriä tunneta.heitä ei nämä yksittäis tuonti yksilöt kiinnosta.

    Comment


    • #3
      Katsoitko esim Defan kotisivuilta saako ko vehkeeseen lämmitintä? Eli, ei aina kannata uskoa esim puhelimessa saatuihin tietoihin. Itse aikoinaan selvitin sen kautta Defan tyypin ja asennuspaikan. Pakkaspropun irroittaminen on miehestä kiinni, koska se on Audissa tiukassa.

      Comment


      • #4
        Omassanikin oli tuo pakkasroppu hankalassa paikassa. Irroitustyökaluilla ei lähtenyt, mutta pitkällä taltalla antoi vihdoinkin periksi. Kirotun tiukassa oli kuitenkin.

        Tälläinen minulla ja 90% varmuudella juuri sinunkin lohkoosi se oikea palikka.

        Comment


        • #5
          384.n on ainoa audin v6.n tarkoitettu vastus vaikka kyseisessä defan listassa ei ALF konetta olekkaan,mutta ilmeisesti se sopii .tuskin lohkoja montaa mallia tehdään.
          Nyt on ongelmana vain että pakkasroppu on niin ahtaassa ettei siihen pääse käsiksi.edessä ilmastoinnin ja vaihteiton lauhduttimen jäykkiä putkia ym.

          Comment


          • #6
            Onko kutosessa todellakin nuo letkut kuskin puolella? Nelkussa menevät pelkääjänpuolella. Ahdashan tuo paikka oli, mutta kun auto oli päänkorkeudella ilmassa ja pohjamuovit pois niin kyllä sinne metrisellä taltalla sai pakkasropun pois.

            Comment


              #7
              No kuinka siinä asennuksessa kävi? Kiinnostaisi tietää, sillä mulla on samalla koneella (ALF), mutta manuaalivaihteistolla (ja se pelkkä etuveto).

              Samaa vastusta (defa 384) olisin myös itse sinne laittamassa, vaikkakaan DEfa ei myönnä ko. asennukselle takuuta, koska ALF:ssä oi ole Defan vastuksia testattu.

              Comment


              • #8
                No niin, sateen tauottua saa linjat toimimaan (siitä viivästely vastauksissa).
                Ensinnäkin Markku: Saitko sen propun ulos, ettei mennyt koneen sisään?
                Asenuksessa aikalisä. Käyttöautolla asiasta jutellessa epäilivät aiemminkin esiin tullutta mahdollisuutta että jos vastusta ei ole testattu ko moottorilla se voi lämmittää väärin: lämmittää esim. jotain anturia liikaa ja sotkee moottorin ohjauksen käynnistäessä. Näin on käynyt mm. 1,4 VW polossa sekä muun merkkisissä autoissa.
                Palaan asiaan kun jotain selviää.

                Comment


                • #9
                  Kyllä se ulos sieltä saatiin. AD-huollossahan tuo laitettiin, mutta päsmäröin siinä kaverina asentajalle, kun tulppa alkoi *ittuilemaan, eikä tullut ulosvetäjällä pihalle. Sinänsä kiitettävää oli 95 EUR asennustarjous sisähaaralle+lohkolle kun aikaa meni 4h koko operaatiossa :) Osat tietysti maksoi erikseen.

                  Ainakaan omassani en ole havainnut mitään häikkää vastuksen asentamisen jälkeen. 1.4 lohkossa esiintyneitä ongelmia on varmaan aikas vaikea yleistää Audin kutosiin :)

                  Comment


                    #10
                    Meikä laittoin oikein Audi AG:lle kyselyä, että olisko lohkot samanalaisia ALF vs. uudemmat V6 myllyt. Asiakaspalvelu ei ekalla yrittämällä ymmärtänyt kysymystä (vaikka sen selvällä saksalla sinne laitoin) ja pyysivät kääntymään VW-Auton puoleen. Siellähän ei asiasta tiedetä mitään, koska ALF:ää ei ole Suomeen heidän kauttaan tuotu.

                    Pitää yrittää rustata uusi kysely Audille, jospa tyttöset tällä kertaa tajuaisivat asian.

                    Comment


                      #11
                      Lohko on sama näissä kaikissa V6-koneissa (ainakin):
                      ALF, AGA, AJG, ALW, APC

                      Comment


                      • #12
                        sivu kysymys:Onko noita eri moottorimalleja valmistettu rinnakkain samaan aikaan ,vai onko ne aina uudenpi kehitys versio vai onko ne eri vientimaiden versiota.

                        Comment


                        • #14
                          No ni :Nyt on vastus paikoillaan ;Alavuden Käyttöauton asentaja laittoi sen tunnissa.
                          Paikka oli kyllä hankala ,taltalla sisään lyöden ja pihdeillä ulos nirhaten.
                          Asentaja sanoi että propun sisään menosta eiole pelkoa koska vesitila on propun takana niin ohut ettei proppu mahdu putoamaan,sama vesitilan ohuus myös hankaloitti vastuksen asennusta .
                          384 oli oikea vastus. korjaamo ruissulla ilmeni myös pari muuta asiaa josta laitan omat jutut.

                          Comment


                          • #15
                            Nostetaas aihe pinnalle.

                            Olen aika tietämätön näistä malleista ja eroista. Auto on tuo joka tiedoissa näkyy. 8/99 rek. Myyjä sanoi olevan 2000 mallia, ostin kesällä. Auto on saksasta tuotu -04 ja aikoinaan tehtaan esittelyautona ollut.
                            Noh. kuitenkin keulassa on Defan pieni pistoke ja sillä olen autoa lämmittänyt. Suhteellisen tehottomalta vaikuttaa vaikka onhan toki paljon rautaa lämmitettävänä.

                            Tuttava kyseli lämmittimestä ja sanoi "Ei tuon myllyn lohkossa ole tilaa, siellä on vain tehoton silitysrauta pohjassa. Lämmitä aina webastolla, se on moottorille parasta, eikä tule nokka-akseli vikoja"

                            Mikä siis on totuus? Onko lohkossa tilaa tässä moottorissa? Jos siellä pohjassa on se öljypohjan silitysrauta niin onko mahdollista laittaa toinen viereen? Webasto on uusittu vastikään ja se on hieno juttu. Akkukaan ei mene tyhjäksi kun se on 100Ah. Mutta kaikkein mieluiten käyttäisin kuitenkin piuhaa.

                            Ja tuo sähkövastus juttu oli uutta. Olen koko talven ajanut Economi nappi pohjassa :D

                            Comment

                            Working...
                            X