Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Korsetti V6 biturboihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Korsetti V6 biturboihin

    Täällä ei taida vielä kenelläkään olla korsettia käytössä biturboissa? Ainakaan ei ole näkynyt keskusteluja.

    Se olisi ilmeisen hyvä olla ainakin 3.0 litran modauksessa. Aika paljonhan lohko kestää vakionakin, mutta pidempi-iskuinen kolmelitraisen kampura tekee enemmän sivuttaisvoimia, ja tietty vääntökin kasvaa. Nyt voisikin alkaa keskustelemaan korsetin asennuksesta ja sen eduista ja mahdollisista haitoista. Haittoja ainakin on mahdolliset tiiveysongelmat jos tasopinnat eivät ole yhdensuuntaiset.

    Esim Eurospeciltä saa korsettia. Tuossahan tulee mukana myös ARP pinnapultit kampuran laakeripukeille.

    AudiSRS:llä on myös keskustelua korsetista. Audizinellä myös josta osa kuvista on napattu.

    Itse olen ajatellut että tekisikö noiden pyöreiden spacereiden tilalle suorakaiteen muotoiset palikat? Jotenkin ne olisivat luotettavan oloisemmat, ja jakaisivat pintapaineen laajemmalle alueelle. Onko hölmö vai hyvä idea?
    Attached Files

    #2
    Kyllähän ne spacerit kannattaa koneistaa pareina, ainakin omasta mielestä. Säädöissään olevalla jyrsimellä onnistuu varmasti. Jos rupeaisi hifistelemään niin kappaleet lopuksi tasohiomakoneeseen ja hionta lopulliseen mittaan.

    Onkos kenelläkään vielä kokemusta 3.0L muutoksesta täällä, ei ole tullut itselle eteen?

    Comment


      #3
      Eipä taida vielä olla. Mutta kohta jollain on ;)

      Joo ei noiden jyrsiminen itse ole temppu eikä mikään (jos vaan terä puree), tarvittava loppukorkeus pitää mitata tarkasti ja hiotuttaa ne jossain koneistamolla.

      Mikä materiaali tuohon olisi hyvä? Integrated engineering näyttää tekevän runkopukit 4140 teräksestä. Toisaalta Eurospeciltä sais billett runkopukkeja jotka ovat tehty korsettia varten. Eli ne eivät tarvitse spacereita koska ovat korkeampia. Hinta vaan vähän kirpaisee, ja lisähintaa tulee koneistamisesta.

      Comment


        #4
        AISI 4140 eli kotoisammin 42crmo4. Varmasti ihan kelpo matsku tuohon hommaan. Niiden spacereiden matskun kanssa ei minun mielestäni ole niin nuukaa, normaali S355 rakenneteräs varmaan pelaa siinä ihan ok. Toki jos varman päälle haluaa ottaa niin mikä ettei 42crmo4 siihenkin. Ei kai siinä oikeastaan muuta kun pitäisi tietää että mikä se puristusvoima tulee olemaan, ettei ota liian heikkoa matskua joka menisi puristuksesta pysyvän muodonmuutoksen alueelle.

        Comment

        Working...
        X