Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic vikakoodi P1891

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tiptronic vikakoodi P1891

    Tiptronicilla varustettu Q5 on nyt kahdesti antanut ajon aikana varoituksen vaihteistoviasta. Tuo vikakoodi on molemmilla kerroilla käynyt ruudussa juuri niin kauan, että tekstin ehti lukea ennen kuin hävisi. Ruutuun tulee siis ilmoitus vaihteistoviasta ja kommentti, että ajoa voi jatkaa normaalisti. Ensimmäisellä kerralla tuo tuli ruutuun 250km ajon jälkeen kun lähdin ohitukseen puolikaasulla ja vaihteisto arpoi pienempää silmään. Toisella kerralla sitten tänään kun rouva kiihdytti rampilta moottoritielle.

    Lueskelin VCDS:llä vikakoodit ja tällainen sinne oli tarttunut:

    1 Fault Found:
    12546 - Signal Line for Tiptronic
    P1891 00 [036] - Implausible Signal
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 39598 km
    Date: 2012.12.27
    Time: 18:25:24

    Tuo kilometrimäärä siis ensimmäiseltä kerralta ja toinen kerta tänään noin 400km myöhemmin.

    Sen verran pengoin nettiä, että vikakoodin taustalla olisi "P1891 Transmission Transfer Case Contact Plate Ground Return Open Circuit"

    Olisiko kellään valistuneita arvauksia tai tietoa mikä tuossa voisi olla taustalla?

    #2
    Nostetaanpa kysymystä.

    Tämä häiriö on nyt tullut muutamaan otteeseen. Tuossa eilen tuli ajeltua muutaman sadan kilometrin siivu jossa tuo häiriö tuli kahdesti. Molemmilla kerroilla varoitus tuli ruutuun todella rauhallisessa ohituksessa. Siis sellainen isovarpaan koukistuksen kokoinen kaasunpainallus ensimmäisellä kerralla sieltä 80 alkuvauhdista ja toisella kerralla satasesta. Sen sijaan kun yhden ohituksen tein hampaat irvessä ja kaasu pohjassa niin mitään häiriöitä ei näkynyt.

    Vähän vaikuttaisi että häiriö tulee silloin kun vaihteisto ei oikein tiedä vaihtaakko pienemmälle vaiko eikö vaihtaa.

    Ei olisi oikein aikaa viedä autoa huoltoon, mutta ei kai se auta kuin ottaa puhelin kauniiseen käteen ja varata aika Pörhön suurennuslasin alle?

    Comment


      #3
      Päivitystä aiheeseen. Käytin auton pörhöllä johdon nokassa ja bitit kertoivat vian olevan kontaktihäiriö johdotuksissa. Silmämääräisesti vikaa ei löytynyt joten ainoastaan laatikon softa päivitettiin. Tuon jälkeen vika on pysynyt poissa joten hätäinen johtopäätös on, että joku softa härö siinä oli.

      Comment


        #4
        Tai sitten siellä jotain kontaktihäikkää on, joka ei suoranaisesti vaikuta laatikon toimintaan ja uudessa softaversiossa diagnostiikkaa on säädetty ettei turhaan hälyttele.

        Comment

        Working...
        X