Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 Sportback rutinaa voimansiirrossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 Sportback rutinaa voimansiirrossa

    Sanokaahan diagnoosi tähän. Auto on 2006 A3 ja 1.9 tdi viisivaihteisella manuaalilla. etupäästä kuuluu selkeästi vetoakselin niveleen viittaavaa rutinaa. Kuuluu todella selvästi vedon vaihtuessa moottorijarrutukseen. siis juuri kun rullataan ilman vetoa tai moottorijarrua. Ääni poistuu vedätettäessä tai jarrutettaessa. Ulkopuolen nivelet on korjaamon mielestä kunnossa ja toinen niistä vaihdettiin jo turhaan. Ennenkuin vien auton uudestaan ehjien osien vaihtotalkoisiin niin kysynkin, onko näissä hajoillut sisempiä vetoakselin niveliä? Vai alanko nukkua huonosti mahdollisen vaihdelaatikkovian (etuperä tai laakerit) takia...

  • #2
    Aivan sama ongelma täälläkin, erona vain, että auto on 2003 A3 8L 1.6 edestävetävä. Jurina kuuluu vain vapaalla tai moottorijarrutuksessa, ei vedossa. Ratin asennolla ei mitään vaikutusta (eli ei ulkopuolinen nivel?). Itsekin olen miettinyt oireiden perusteellla sisäpuolen niveltä.

    Comment


    • #3
      Rutina vain pahenee.

      Siis kysessä A3 8L 1.6 ajettu 130tkm Kaasupoljin ylhäällä tai vaihde vapaalla suoraan ajaessa kuluu edestä rutinaa, joka hämmästyttävästi ei ajanmyötä poistu vaan pahenee. Omat arvaukset ovat: vaihdelaatikko, sisäpään nivelet tai pyöränlaakeri. Laakerista en ola varma, koska veto päällä rutina loppuu. Hermot menee.

      Comment


        #4
        suoraan ajaessa kuluu edestä rutinaa, joka hämmästyttävästi ei ajanmyötä poistu vaan pahenee.
        Ihmevehkeitä kun eivät korjaa itseään :)

        Eipä olisi ensimmäinen konsernin 1,6 koneen perästä hajoava aski. Laatikon koodi lienee DUU tai DLP. Kannattaa varautua henkisesti laatikon vaihtoon.

        Kannattaa ensin tietysti varmistella muut halvemmat vikakohteet, mutta melko yleinen vaiva tuo laatikon leviäminen.

        Comment


        • #5
          Juu DUU näyttä olevan BFQ:n perässä. Ja foorumeita lukiessa huomaa, että tuo on ns. tyyppivika.
          Mikä sitten eteen? Kovaa ajoa kunnes posahtaa? Korjaus heti (missä?) niitit pitäisi kai vaihtaa pultteihin? Vaiko vaihtolaatikko Saksasta (500 ekee). Mikä on raadin mielipide?

          Comment

          Working...
          X